►Liceu a la Fresca es manté viu gràcies a l’estreta col•laboració amb Televisió de Catalunya i RTVE. Enguany la 6a edició del projecte es veurà modificada de l’original a causa de les limitacions derivades de la crisi sanitària però se celebrarà mantenint l’objectiu de difondre el gènere operístic a tota la ciutadania. Així, les dues cadenes emetran per televisió l’òpera Carmen de Bizet amb la producció de Calixto Bieito -tal com estava programat- enregistrada el 2010 al Gran Teatre del Liceu. Aquesta gravació és especial i única perquè va ser l’estrena de la producció al Teatre i compta amb Béatrice Uria-Monzón com a Carmen, Roberto Alagna com a Don José i Marina Poplovskaya com a Micaëla, un repartiment de luxe que permetrà a tot Catalunya poder gaudir d’aquest icònic muntatge que ha esdevingut referent a Europa.

►En el cas de Televisió de Catalunya l’emissió serà segons la programació original del Liceu a la Fresca, el dia 20 de juny a les 22h al 33, amb un programa especial presentat per Carolina Rosich i Jofre Font des de l’Arc de Triomf de Barcelona. En el cas de RTVE l’emissió es farà el 5 de juliol a les 00h a La2 dins la programació d’El Palco i amb la presentació prèvia de Martin Llade. Ambdues cadenes de televisió mantenen una relació d’anys amb el Gran Teatre del Liceu, amb els respectius convenis que promouen la difusió de la cultura musical i operística, especialment en programes de televisió i ràdio amb contingut cultural.

►Malgrat que enguany no s’ha pogut organitzar el Liceu a la Fresca en el seu format original, un total de 58 municipis han volgut i pogut seguir celebrant la vetllada com ho havien fet en anys anteriors, amb projeccions a l’aire lliure. En tots els casos (adjuntem llistat de municipis) les trobades es realitzaran respectant les fases de desconfinament marcades per les autoritats sanitàries.

► ‘Carmen’ de Bizet
►Tot i el fracàs de la seva estrena i que pràcticament va acabar amb la vida de Bizet, Carmen ha esdevingut, des del darrer quart de segle XIX, una de les òperes més estimades pel públic d’arreu. Sobre el relat homònim de Prosper Mérimée, el compositor francès va convertir la gitana cigarrera en un personatge immortal per la seva llibertat indòmita, marcada per la fatalitat.

►Amb aquest títol, el director escènic Calixto Bieito va debutar en el món de l’òpera, en el marc del Festival de Peralada del 1999 —mesos abans de la reobertura del Liceu— i amb un muntatge que després ha viatjat pels principals teatres del món. L’acció s’ubica al nord de l’Àfrica, en el marc d’una de les últimes colònies espanyoles, en què la suor de la vida i la sang de la mort corren cap a un fatal i mutu encontre.