►la nova temporada 2018/2019 gira al voltant de les noves fornades (joves i no tan joves) d’intèrprets i creadors del nostre país. Un petit oasi que reclama l’emergència, una aposta per a la visibilitat, sense oblidar el teatre més necessari, allò que s’ha de saber i no volem oblidar.
►Com cada any les Mostres de Creadors i Intèrprets Emergents, repartides durant la temporada de manera estacional, es manifestaran amb la seva visió particular del que es cou actualment. Ampliem el període de representacions d’espectacles sorgits d’edicions anteriors d’aquestes i veurem grimpar de les caves dels espais de creació els espectacles de convocatòries prèvies.
►El Teatre Eòlia sensibles de les dificultats actuals per a la nova creació, aporten com a gran novetat, aporten una petita ajuda econòmica (Beca Odisseu) per al desenvolupament d’aquests.
►Continuen donant veu al teatre fet per dones, per a les dones, sobre les dones. Hi escoltarem la musicalitat dels versos més antics en boca de les veus més joves i celebrarem, aprofitant la seva vinculació amb l’any Maria Aurèlia Capmany, el que va ser el primer cabaret literari de la ciutat de Barcelona.
►Així doncs, continuen apostant pel recurs sempre positiu de la música i el teatre musical. Tant els més glams, com els que no pateixen la síndrome dels dilluns, tornaran a maridar les veus més actuals dels nostres escenaris amb petites promeses a despuntar.
►Aquí teniu les propostes musicals:
►Del 21 al 23 de setembre 2018 “Al sud del Paral·lel”
►Carlos Gramaje, actor reconegut per la seva trajectòria amb Dagoll Dagom, es prepara per a l’estrena dels seus èxits amb Dagoll: Mar i cel, Pirates, Flor de nit, T’odio amor meu, Aloma … Però les coses es compliquen quan ha de treballar amb la Lu, una fan esbojarrada a la qual el Carlos li va prometre 25 anys abans que treballarien junts. La Lu es trobarà amb un Carlos molt més complex del que s’imaginava.
►Al Sud del Paral·lel és una comèdia musical basada en la trajectòria de Carlos Gramaje, un dels actors més representatius de la història del Teatre musical a Catalunya per la seva trajectòria amb Dagoll Dagom. Es tracta doncs d’un musical carregat de simbolismes i màgia, amb personatges i cançons d’uns musicals que formen part de la nostra memòria teatral col·lectiva.
►Del 29 de novembre al 2 de desembre “La maternitat d’Elna”
►La Maternitat d’Elna parla d’uns fets històrics que tenen lloc al final de la Guerra Civil. A mida que l’exèrcit republicà es retira davant de l’última embranzida de l’exèrcit franquista, comença l’exili de centenars de milers de persones. El moment més greu es produeix el gener de 1939, quan gairebé mig milió de persones van fugir a França. És així com comença, per a molts, el drama de l’exili, inhumana tragèdia col·lectiva que s’evidencia en els camps de concentració francesos com el d’Argelers.
►La Maternitat d’Elna parla del que va ser capaç de fer una persona molt jove, Elisabeth Eidenbenz, per salvar les dones embarassades d’haver de patir el part en les pèssimes condiciones higièniques, alimentàries i de salut dels camps de refugiats francesos.
►Del 13 al 16 de desembre 2018 “Ca-Barret 50!”
►CA, BARRET 50! És un homenatge a les cançons que van ser interpretades a la mítica Cova del Drac del carrer Tuset de Barcelona, a finals de la dècada dels anys 60 i meitat dels 70 del segle passat. Totes elles pertanyen a espectacles del gènere cabaret literari interpretades per la mateixa companyia: Ca, barret -com no!-, capitanejada per l’ aleshores emergent director de teatre Josep Anton Codina.
►A més a més d’en Codina també hi van jugar un paper fonamental Maria Aurèlia Capmany i Jaume Vidal i Alcover, els quals vam inventar-se o/i adaptar la majoria de textos de les peces. “Dones, flors i pitança”, “Manicomi d’estiu o la felicitat de comprar i vendre”, “Varietats 1”, “Varietats 2 o la cultura de la Coca-Cola”, “Botxirel ·lo, botxirel ·lo” … Són els títols d’alguns d’aquests espectacles.
►Del 12 al 17 de febrer 2019 “Una habitació buida”
►Imagina una habitació buida. Imagina que allà dins hi pots trobar o retrobar qui vulguis. Imagina que no hi ha límits. Potser molts han cregut que és un somni, però la distància entre el que és impossible i el que és real, cada cop és més difosa. Imagina un conte. Les habitacions sempre estan buides, som nosaltres els únics que les podem omplir. Imagina, It isn’t hard to do.
►Qualsevol tecnologia prou avançada és i ndistingible de la màgia. Arthur C. Clarke
►Del 5 al 17 de març 2019 “La memòria perduda”
► “A mi m’hauria agradat que això fos una superproducció. Una superproducció de les d’abans. Perquè la història que explicaré requeriria una superproducció. Sí. Perquè per exemple el que hauríem de posar aquí al darrera és una gran ciutat com a teló de fons. Grans avingudes, carrers traçats amb tiralínies que fan que les paral·leles s’ajuntin a l’infinit. I als carrers caldria que hi poséssim pistolers…” Així comença La memòria perduda, una història que és la història d’Europa explicada des de la mirada ingènua d’una noia de 15 anys. Nascuda a la Barcelona del Pistolerisme, viurà d’adolescent la Guerra Civil i, en la primera joventut, l’esfondrament de les nacions més desenvolupades durant la II Guerra Mundial. La seva maduresa serà la del llarguíssim desert del franquisme. I després vindrà l’esperança -la democràcia, el final de la Guerra Freda, la caiguda del mur de Berlín, la unificació d’Europa, potser la unificació del món…-. El 1999 deixava el món amb la certesa que el futur seria molt millor. La memòria perduda és, redreçant el futur, un cant a l’esperança.
►Cicle #MondayMonday
►El MondayMonday és un cicle de concerts de petit format basat en el Teatre Musical.
►Els concerts tenen com a objectiu oferir al públic petites joies a càrrec de les veus més punyents dels nostres escenaris. Creiem important donar una oportunitat als estudiants d’aquest gènere. Per aquest motiu, un (o diversos) estudiants acompanyaran al cantant solista durant el concert.
►Durant la tardor celebrarem La Marató de Solistes. Es tracta d’una mostra de concerts, amb prèvia convocatòria, on tres dels participants seran seleccionats per acompanyar als solistes.
►A principis de primavera, al Teatre Poliorama, celebrarem el #BigMonday. El final de festa del Cicle, un espectacle de teatre musical, dirigit per un director del moment i amb músics en directe, on participaran els cantants del mateix any i d’anys anteriors del cicle.
►11 de febrer ANNABEL TOTUSAUS
►4 de març JOAN VÁZQUEZ
►29 d’abril RAQUEL JEZEQUEL
►El cicle de concerts #ÒperaGlam busca omplir el teatre no només de fidels d’aquest gènere sinó de noves cares. Intrèpids i curiosos de la música i el teatre que vulguin acostar-se al món de l’òpera. Així doncs, la programació vol allunyar-se dels antics recitals i donar espais a les noves dramatúrgies i nous formats escènics.