►Del 10 al 24 de juliol de 2024.
►Artemis és una obra de Mireia Morera, dirigida per Pol Sanuy. L’espectacle protagonitzat per Mireia Morera és una producció de Cia Geminis, Mediterránea i Grec 2024 Festival Barcelona.
►Toni Vinyals, director de RIIIING! Els musicals truquen a la porta, (produït pel Festival Grec i El Terrat) ha explicat que del concurs en van sortir tres espectacles i dos d’ells, com és el cas d’Artemis de Mireia Morera, formaran part del Grec Festival de Barcelona. Parlant precisament d’Artemis, Vinyals ha afegit:
► “La companyia Gèminis presenta un projecte molt singular i realment sorprenent que va rebre el reconeixement a la millor lletra de cançó. I han aconseguit entrar a la programació del Condal on estaran a partir del 10 de juliol.”
►Artemis és el projecte de final de grau de l’Institut del Teatre de Mireia Morera, creadora i intèrpret de l’espectacle.
► “Paral·lelament,– explica Morera – va sortir la convocatòria del RIIIING!, i ho vaig presentar. Ho vaig veure com una oportunitat tot i que tampoc sabíem molt bé que volíem fer amb allò. Em vaig posar a prova com a creadora. I la bola es va anar fent gran.”
► “Fa gairebé un any que em preparo físicament – ha confessat l’actriu – i m’agradaria dir que em va fer molt feliç assabentar-me que aquest és un any rècord en l’àmbit de creacions signades per artistes femenines. Crec que bona part del mèrit que la meva primera creació pugui formar part del Grec Festival de Barcelona recau en tot el llegat que ens han deixat aquestes dones creadores catalanes i em fa molta il·lusió veure que la proporció en les cartelleres ha augmentat tan últimament i em retorna al tema de l’espectacle.Artemis va precisament d’això, d’una nena apassionada de la ciència-ficció dels anys 80 i obsessionada amb el nostre satèl·lit, refugi potser del sentiment d’abandó causat per la marxa del seu pare, a qui idealitza. Abordem, sobretot, la relació amb la seva mare i els conflictes que genera aquesta dinàmica familiar. És un viatge compartit amb l’espectador, un viatge per entendre el passat, abraçar-lo i mirar cap al futur. Un viatge que jo mateixa he hagut de fer per obtenir una mirada més oberta i progressista cap al futur, perquè les noves generacions puguin entendre una mica millor com ens relacionem i on bolquem les nostres passions.”
►Pol Sanuy dirigeix l’espectacle, tot i que ha volgut deixar molt clar que tant la llavor com el concepte del projecte pertanyen a la Mireia:
► “Jo la dirigeixo, li faig suport i intento donar una visió externa, però ella és el cervell de tot el projecte. Un projecte que ha sigut ràpid i que ha anat bastant rodat. Veiem el procés que hem realitzat i ens sentim molt feliços i afortunats.”
►Sinopsi
►La ciència-ficció és el refugi de la Diana per combatre les amenaces del planeta Terra. El seu pare va desaparèixer quan ella era petita, la seva mare cada cop és més lluny i ella sent un buit existencial que només pot omplir amb el cinema, la seva gran passió.
►Tot es complica quan s’enamora per primera vegada i descobreix que a través de l’engany pot aconseguir l’amor que necessita i es torna addicta a mentir compulsivament.
►En aquesta història coming of age que pot connectar amb tot un col·lectiu que cerca trobar el seu lloc en el món, la Diana es trobarà davant la problemàtica de fer-se gran i s’enfrontarà a allò que li fa més por: la confrontació amb la seva mare.