►Del 16 de gener de 2024 al 9 de febrer de 2025.
►L’espectacle ha estat nominat als Premis Butaca i als premis de Teatre Barcelona i els premis Teatremusical.cat.
►La companyia formada per Laia Alsina, Maria Cirici i Laura Pau proposa una reflexió́ sobre l’amor des del sentit més ampli de la paraula. Alsina, explica que l’espectacle “sorgeix de converses que nosaltres com amigues hem tingut molts cops sobre com estimar, com estar amb parella, quin tipus de relació tenim o volem. Alhora, la peça també va més enllà de l’amor romàntic, també parla de l’amor cap als pares i mares, cap als fills, cap a tu mateixa…“. “Parlar de l’amor, és parlar del que mou el món” afegeix Eu Manzanares, directora de l’espectacle.
►L’amor romàntic, la sororitat, l’amor com a opi de les dones, la dependència emocional o la por d’estar soles, l’amistat, l’amor líquid, les jerarquies de l’amor o el poliamor, són alguns dels temes que apareixen en aquesta nova proposta de dramatúrgia catalana contemporània que compta amb les veus de les pròpies integrants de la companyia i la directora, Eu Manzanares (creadora d’espectacles com Nessun Dorma, Sala Beckett; Frank, Teatre Lliure; o Lo nuestro, Sala Flyhard). Pel que fa a la música, Gerard Sesé, Ariadna Cabiró i Arnau Tordera són els encarregats de la composició musical i Isabel Acosta hi serà cada nit tocant el piano.
►La reflexió i la reivindicació feminista hi són presents sense deixar de banda l’humor i la música en directe, amb estructura de cabaret que permet donar cabuda a múltiples veus, textos escrits per Xavi Morató, Mireia Giró, Adriana Segurado, Eu Manzanares, Laura Pau i Laia Alsina Riera. Laura Pau, membre de la companyia, explica que aquest treball col·lectiu ha fet que Amor a mort sigui “un espectacle molt heterogeni i polièdric perquè hi ha moltes visions de l’amor diferents, i també diverses maneres d’explicar-lo”. La proposta pren forma amb “una posada en escena senzilla, ja que el Maldà ja té una essència molt cabaretera, on tota la força està posada en les actrius – les muses i tots els personatges que encarnen -. La màgia la fan elles“, explica Manzanares.
►Com ja han fet The Feliuettes en els anteriors espectacles, tracten temàtiques que afecten a tothom, però sempre amb humor, que afirmen que és la millor manera de canviar consciències i de desmuntar arguments. En aquest sentit, Manzanares diu “el que pretenem és sobretot que la gent es faci moltes preguntes”.
►Com pot ser que en l’era de la informació, quan tenim més a l’abast totes les teories d’allò que seria saludable, a la pràctica fracassem tan estrepitosament? Com es viu l’amor quan s’és dona? Quan les cures familiars recauen al gènere femení per sistema? Així com les tasques de la llar, la gestió emocional, etc.? Per què l’amor de parella és central i els altres secundaris? “Totes aquestes preguntes i moltes més són el punt de partida per a qüestionar-nos, un cop més, el que s’ha establert i amb ulls de dona intentar fer-ne comèdia, que és on s’amaguen les grans tragèdies”, comenten The Feliuettes. “No tenim respostes, la principal reflexió a la qual hem arribat durant aquest procés és que cal estimar bé, però, què vol dir estimar bé?, una resposta que obre una nova pregunta”, conclou Laura Pau.