►El teatre del carrer del Pi ha presentat la programació 2026-2027, una temporada que reivindica el paper de les companyies com a motor de la creació escènica i que reunirà onze propostes marcades per l’humor, la música, la reflexió política i les emocions compartides.
►Sota el lema de la creació col·lectiva, El Maldà aposta per convertir cada funció en un espai de trobada entre artistes i públic, mantenint l’essència de proximitat que ha definit aquest singular espai teatral des dels seus inicis.
►Entre els primers espectacles de la temporada destaca Lo de Jaume I, de la companyia Al Cel Cia., que es podrà veure del 8 d’octubre al 8 de novembre. L’obra planteja una sàtira política carregada d’humor irreverent i absurditat. La trama gira al voltant d’una hipotètica presidenta extremista de la Generalitat que, amb l’objectiu de restaurar la grandesa de Catalunya, decideix recuperar el suposat fal·lus dissecat de Jaume I per engendrar una nova dinastia de reis catalans. El muntatge, amb dramatúrgia i direcció de Guillem Cuxart i direcció musical de Marc Sambola, ha estat seleccionat a la convocatòria de textos On el teatre batega 2026.
►La programació també recupera un dels èxits més estimats del teatre amb el retorn de Guillermotta, que celebrarà la seva quarta temporada del 19 d’octubre al 23 de novembre. Es tracta d’un concert íntim d’homenatge a Guillermina Motta, en què l’actor Jordi Vidal dona vida al seu particular alter ego, Guillermotta, acompanyat al piano per Jordi Cornudella i sota la direcció de Jordi Prat i Coll. El muntatge combina sensibilitat, ironia, compromís i humor a través del repertori d’una de les grans figures de la Nova Cançó.
►Amb aquesta nova temporada, El Maldà reafirma la seva aposta per un teatre de proximitat, compromès amb la creació contemporània i amb la voluntat d’oferir al públic experiències escèniques diverses i singulars en un dels espais més emblemàtics del centre de Barcelona.
