e695365f47fee39b4faa6b2f296ddf18ea540987 scaled

El Lliure recupera els seus orígens amb Tot fent La bella Helena

TORNAR
TOT FENT LA BELLA HELENA TEATREMUSICAL

La creació de Miquel Mas Fiol i Pablo Ruz obre la temporada 2026-2027 del Teatre Lliure de Gràcia i reivindica el treball col·lectiu

El Teatre Lliure de Gràcia inaugura la temporada 2026-2027 amb Tot fent La bella Helena, una creació de Miquel Mas Fiol a partir de l’opereta de Jacques Offenbach, Henri Meilhac i Ludovic Halévy, amb direcció musical de Pablo Ruz. L’espectacle es podrà veure del 22 de setembre al 18 d’octubre i proposa una mirada als orígens del Lliure a través del treball col·lectiu, la nostàlgia i l’ofici teatral.

La proposta parteix de La bella Helena, l’espectacle que el Lliure va portar a escena el 1979 sota la direcció de Pere Planella i Carles Puértolas, amb escenografia i vestuari de Fabià Puigserver. Mas Fiol recupera aquella experiència per preguntar-se si avui encara és possible una manera de fer teatre basada en la cooperació i la implicació de tots els membres d’una companyia.

El projecte vol recuperar l’esperit dels primers anys del Lliure, quan els artistes assumien tasques molt diverses, des de la interpretació fins a la venda d’entrades o la construcció d’escenografies. Amb aquesta voluntat, el grup d’intèrprets acampa al Teatre Lliure de Gràcia del 7 al 18 de setembre, convertint l’espai en lloc de convivència i creació. Segons Mas Fiol, aquesta experiència permet entendre millor “com feien feina aquells franctiradors del primer Lliure”.

L’espectacle es presenta com una obra que encara s’està fent. El públic assistirà a l’intent d’una companyia de recuperar l’essència del Lliure i tindrà un paper actiu en el desenvolupament de la funció. La música, els cuplets i les cançons de l’opereta hi són presents, però també les interrupcions i els imprevistos propis d’una creació en procés.

La proposta ret homenatge al muntatge de 1979 i a la figura de Fabià Puigserver, tot reivindicant el valor artesanal de l’ofici teatral. El repartiment està format per Sergi Boqué, Jordi Cornudella Heras, Gerard Franch, Carme Milán, Lluís Oliver, Mel Salvatierra i Núria Vinyals Mañarikua.

Tot fent La bella Helena és una coproducció del Teatre Lliure i el Teatre Principal de Palma i planteja, des de l’humor i el joc, una pregunta sobre el present: què significa fer teatre col·lectivament avui?

Comparteix:

Notícies del teatre musical a Catalunya

e695365f47fee39b4faa6b2f296ddf18ea540987 scaled

#MoltMésQueUnaWeb

Som la veu del teatre musical català. Una plataforma que uneix passat, present i futur a través de l'escena, l'emoció i la memòria viva de les arts

Antoni Font Mir

Fundador i ideòleg
Totes les imatges pertanyen a llurs propietaris i s'utilitzen amb fins divulgatius

CONTACTE

teatremusical.cat@gmail.com
kit digital black white 2048x140 1
amb el suport de:
logopuigporret 2
© 2026 TeatreMusical.cat · Tots els drets reservats
Desenvolupament Web:
SoyAsi.es