Mikel Herzog Jr. i Dídac Flores interpreten tretze personatges en un musical policíac amb música en directe, humor i múltiples reconeixements, que arribarà a l’escenari barceloní el 20 d’octubre.
El Teatre Goya de Barcelona estrenarà per primera vegada en català Assassinat per a dos, una comèdia musical que combina intriga detectivesca, humor i música en directe. L’espectacle, que es podrà veure a partir del 20 d’octubre a les 19.30 h, està protagonitzat pels actors i cantants Mikel Herzog Jr. i Dídac Flores, que assumeixen el repte d’encarnar tretze personatges i tocar el piano a quatre mans.
Escrita per Kellen Blair i Joe Kinosian, l’obra proposa un homenatge desenfadat a les clàssiques històries de misteri, amb una estructura pròpia del gènere whodunit, en què el públic ha de descobrir qui ha comès el crim. La versió original va ser guardonada a l’Off-Broadway amb el premi Joseph Jefferson, mentre que la producció en castellà, interpretada pels mateixos actors a Madrid, acumula diversos reconeixements.
Un assassinat, dotze sospitosos i dos intèrprets
La trama comença amb l’assassinat del famós novel·lista Arthur Whitney al saló de casa seva. Per al policia Marcus Moscowitz, que somia convertir-se en detectiu, el crim representa l’oportunitat perfecta per demostrar les seves habilitats i resoldre un cas que sembla tenir massa possibles culpables.
El principal obstacle és que hi ha dotze sospitosos, entre els quals figuren la vídua de la víctima, Dahlía; el seu psicòleg, el doctor Griff; la ballarina Paulette Lewis, i els veïns Harry i Anne. Moscowitz, interpretat per Mikel Herzog Jr., disposa de poc més d’una hora per interrogar-los i trobar l’assassí. Dídac Flores dona vida a la resta de personatges, en una successió de transformacions interpretatives que constitueix un dels principals atractius de l’espectacle.
A més de multiplicar els papers, els dos artistes comparteixen l’execució musical al piano, en una proposta que combina virtuosisme escènic, ritme còmic i música en directe. El resultat és una comèdia policíaca que juga amb els tòpics del gènere detectivesc i convida el públic a seguir les pistes mentre gaudeix de les situacions absurdes i els canvis de personatge.
Una producció premiada amb una nova adaptació al català
La direcció general i l’adaptació de l’espectacle van a càrrec de Zenón Recalde, vinculat a produccions com El Rei Lleó, Histèria de l’Art i Payaso!. La direcció musical és de Gaby Goldman, que ha treballat en musicals com Matilda, Billy Elliot i West Side Story. La traducció i adaptació al català és obra de David Pintó.
La versió en castellà, que fa dos anys que està en cartell a Madrid, ha obtingut quatre Premis OFF: a millor musical, millor direcció escènica, millor direcció musical i millor actor principal, per a Dídac Flores. També ha aconseguit dos Premis Teatre Musical, a millor musical off i interpretació destacada masculina, igualment per a Flores, i el Premi Broadway World Spain a millor musical de petit format.
L’arribada al Teatre Goya suposa, així, el debut en català d’una producció que ha trobat en el format de dos intèrprets una fórmula per combinar el misteri, la interpretació de múltiples personatges i la comèdia musical.
Dos artistes entre la música i les arts escèniques
Mikel Herzog Jr. ha desenvolupat la seva trajectòria entre la música, la televisió i el teatre. Format en piano clàssic al Conservatori Superior de Música del Liceu, es va donar a conèixer al gran públic com a finalista de la dotzena edició de Tu Cara Me Suena. El 2015 també va participar a La Voz amb el seu germà Ivan, amb qui formava el duo Los Herzog. El 2026 ha estat finalista del Benidorm Fest i ha participat en l’espectacle musical Cruz de Navajas.
Per la seva banda, Dídac Flores és intèrpret, director musical, compositor i dramaturg. S’ha format al Conservatori Municipal de Música de Manresa, en interpretació amb Laura Jou i Marc Martínez, i en dansa a l’escola Coco Comin. La seva trajectòria inclou produccions de teatre musical com Grease, Mar i Cel, El despertar de la primavera, Dirty Dancing, Fama, Muerte en el Nilo i El novio de España. També ha format part de l’equip de músics d’El Rey León i ha assumit la direcció musical de Lo tuyo y lo mío.
El 2019 va fundar SUERTE EN MI VIDA PRODUCCIONES, companyia amb la qual ha produït, dirigit musicalment i interpretat espectacles com Barcelona 24h i Tuelf Points, el musical más eurovisivo.
Amb l’estrena en català d’Assassinat per a dos, el Teatre Goya incorpora a la seva programació una proposta que uneix el teatre de misteri i el musical en un format de petit repartiment, amb dos intèrprets capaços de donar vida a tot un univers de sospitosos i situacions còmiques sobre l’escenari.
