►El 1927, tres anys després de la mort de l’escriptor, es va publicar de manera pòstuma a Amèrica, una obra inacabada de Kafka que també es coneix com “El desaparegut”. En l’últim capítol d’aquesta obra, el protagonista llegeix un anunci publicat per El Gran Teatre d’Oklahoma, que proposa contractar qualsevol que vulgui fer el paper de si mateix. És la història d’un teatre que vol ser al·legoria del món sencer, un món en el qual l’art seria l’última esperança. Ara, Gemma Beltran i Dei Furbi rellegeixen en una versió lliure aquella història, hibridada amb altres ficcions de l’autor, com ara El procés, El castell i La metamorfosi, i també amb referències a Alícia al país de les meravelles, de Lewis Carroll, i a Tres personatges en cerca d’autor, de Luigi Pirandello.

►Protagonitzen la funció tres actors en atur, acostumats a estar exclosos del mercat laboral, que esperen trobar feina a El Gran Teatre d’Oklahoma, i se senten feliços. Però, de veritat podran fer teatre si tothom interpreta el seu propi paper i, per tant, tot serà teatre?

►Músiques arranjades per ser interpretades només amb la veu i una escenografia senzilla formada per ombres, un gran fons blanc i cintes que delimiten l’espai embolcallen els actors, protagonistes d’un teatre on tots som observats i tots i totes estem exposats.

►És la nova creació de Gemma Beltran i Dei Furbi, una companyia amb un llarg recorregut que es va fer famosa amb la seva aplaudidíssima i multipremiada posada en escena de La flauta màgica però que ha signat també peces com Trilogia MozArt, Asufre, Homes de Shakespeare, L’illa dels esclaus, Tocata i fuga, Divertimento o Scherzo.

►Una producció del Grec 2017 Festival de Barcelona, la Companyia Dei Furbi i el Teatro Libero de Palerm. Amb la col·laboració de l’Institut Català de les Empreses Culturals del Departament de Cultura de la Generalitat i Fabra i Coats – Fàbrica de Creació (residència).

►La direcció serà de Gemma Beltran i els intèrprets: Toni Viñals, Robert González, Anna Alborch amb els arranjaments musicals de Paco Viciana, amb el moviment de Moreno Bernandi el vestuari i espai escènic de Ramon Ivars i Gemma Beltran, Estanis Aboal com a ajudant d’espai escènic, la il·luminació de David Bofarull,  l’ajudantia de direcció de Boris Daussà, i Cristina Ferrer a la producció executiva.