►Un espectacle que explica la història de les sis dones d’Enric VIII a través d’un concert on cada reina té veu pròpia amb una irresistible barreja d’energia, humor i música contemporània.
►el musical que dona veu a Caterina d’Aragó, Anna Bolena, Joana Seymour, Anna de Cleves, Caterina Howard i Caterina Parr, les sis dones d’Enric V I, i que s’ha convertit en un autèntic fenomen musical des de la seva estrena el 2017, arriba ara a Barcelona de la mà de Julia Gómez Cora, Stellar Show (companyia teatral de Dmitry Bogachev) i el Grup Balañá, que acollirà durant tres setmanes l’espectacle al Teatre Coliseum de Barcelona.
►Amb 3,5 milions d’espectadors cada any i més de mil milions de reproduccions en plataformes digitals, ha conquerit tot el món amb produccions al Regne Unit, Estats Units, Austràlia, Corea del Sud, Singapur, Països Baixos, Itàlia i Alemanya.
►SIX, el Musical ha guanyat 35 premis internacionals, incloent-hi dos premis TONY a la millor música original i al millor vestuari, i una nominació als Grammy en la categoria de millor àlbum de teatre musical.
►Es tracta de la gira europea de la producció original del West End londinenc, que es podrà veure al Teatre Coliseum de Barcelona a partir d’avui amb subtítols en català.
►En paraules de Julia Gómez Cora, productora de l’espectacle, “SIX no és un musical més, no és només un èxit internacional, és una obra que trenca motlles, una d’aquelles petites joies que molt poques vegades apareixen i reinventen el gènere. És un musical narrat i protagonitzat per dones, amb una energia aclaparadora i amb una narrativa que connecta directament amb les audiències d’avui. Aquest musical, a més de ser entretingut, modern i captivador, reivindica la força i la veu de les dones al llarg de la història, i estic profundament orgullosa i agraïda de poder contribuir al fet que aquesta obra arribi a Barcelona. És el tipus d’històries que avui m’interessa explicar i apropar al públic.”
►SIX el musical va ser el projecte de final de curs de Toby Marlow i Lucy Moss, dos estudiants de la Universitat de Cambridge que, el 2017, van estrenar l’espectacle al festival Fringe d’Edimburg. Després de convertir-se en el segon àlbum musical més reproduït en plataformes –després d’un altre musical d’èxit, Hamilton—, es va presentar a l’Arts Theatre del West End londinenc, on el boca-orella va propiciar que les entrades s’esgotessin ràpidament i sorgís un fenomen fan anomenat Queendom— que va contribuir a la viralitat de l’espectacle a les xarxes i a l’explosió definitiva del fenomen.
►Sis històries de resiliència i empoderament explicades sense vergonya
►SIX el musical celebra l’empoderament femení a través de la tràgica història de Caterina d’Aragó, Anna Bolena, Joana Seymour, Anna de Cleves, Caterina Howard i Caterina Parr, que “competeixen” a l’escenari per veure quina d’elles va patir la pitjor sort en casar-se amb el despòtic rei de la casa Tudor. Els successius matrimonis amb el rei van acabar en divorci, decapitació i mort, fets que el musical transforma en el seu lema: “Beheaded, divorced, died, beheaded, divorced, live!” (“decapitada, divorciada, morta, decapitada, divorciada, supervivent”) s’ha convertit ja en una consigna entre els fans del musical, que coregen les cançons inspirades en l’estil de grans estrelles de la música actual, com Beyoncé, Avril Lavigne, Adele, Rihanna, Ariana Grande i Alicia Keys.