►A partir del 13 de desembre de 2025.
►La tràgica història de l’Eddie i en Mickey, la fràgil resiliència de Mrs. Johnstone, el context de precarietat econòmica i social més vigent que mai avui en dia… i, sobretot, les seves cançons; un repertori indissociable de la història de l’escena catalana coronat per l’inoblidable: No pot ser veritat, tema que s’ha convertit de forma unànime en un veritable himne del món del teatre.
►Ara, aquesta mítica història arribarà al Teatre Condal, 42 anys després de la seva estrena al Regne Unit i sota la direcció de Daniel Anglès en un muntatge que promet emocionar tant a aquells que van poder gaudir-lo fa quatre dècades, com a les noves generacions.
►Escrit per Willy Russell, autor també de Educating Rita i Shirley Valentine, Germans de sang (Blood Brothers) es va estrenar el 8 de gener de 1983 al Liverpool Playhouse. Després, l’abril del mateix any el musical es va traslladar al West End de Londres, concretament al Lyric Theatre, on va estar en cartell durant sis mesos. La producció va aconseguir dos Premis Olivier, els guardons més importants del teatre anglès, al Millor Nou Musical i a la Millor Actriu per Barbara Dickson.
►L’any 1988 es va reestrenar al Phoenix Theatre de Londres, on va estar en cartell fins al 2012, convertint-se en un dels musicals de més llarga durada del West End, amb més de 10.000 representacions.
►Als Estats Units, Blood Brothers es va estrenar a Broadway l’abril de 1993 al Music Box Theatre, amb Petula Clark, David Cassidy i Shaun Cassidy en els papers principals. L’espectacle va estar en cartell fins a l’abril de 1995, després de 840 funcions i sis nominacions als Premis Tony.
►A més, el musical ha tingut produccions a Austràlia, el Canadà, Sud-àfrica, Alemanya i diversos països d’Europa, i encara avui continua representant-se arreu del món.
►L’any 1994 el Teatre Condal va estrenar Germans de sang per primer cop a casa nostra, en una producció de Focus que va ser enregistrada per televisió i aquest fet, assegura Ricard Reguant, director escènic d’aquella producció, la va transformar en un record perpetu per moltes generacions.
►El 2004 l’espectacle es va poder veure en una producció en castellà al desaparegut Teatre Novedades de Barcelona amb la direcció de Luis Ramírez.
►El 2014, al Teatre del Raval de Barcelona Ricard Reguant va dirigir una producció de petit format amb Roger Pera i Sergi Zamora repetint els papers protagonistes.
►A Catalunya nombrosos grups no professionals han mantingut també viva la flama d’aquest musical portant-la als escenaris de diversos pobles ciutats.
►Sinopsi
►“No pot ser veritat. Sols és una història…”
►GERMANS DE SANG narra la història de dos germans bessons, separats en néixer. Creixen en dos mons oposats, sense saber mai la veritat. Malgrat els esforços de les respectives mares per impedir-ho, el destí fa que es coneguin, es facin amics i acabin enamorats de la mateixa noia. La tragèdia final serà inevitable.