►La segona edició de la Diada del Teatre “Cap Butaca Buida” ha aconseguit mobilitzar un total de 71.441 espectadors que han omplert bona part dels 217 espais escènics participants. Amb aquesta xifra, la diada bat per segon any consecutiu el rècord mundial d’espectadors en un sol dia, consolidant-se com una cita ineludible del calendari cultural.

►Durant tot el dia, el públic ha pogut gaudir d’una àmplia oferta teatral que ha inclòs 252 produccions, des de grans espectacles fins a muntatges de petit format, passant per teatre clàssic, contemporani, familiar i musical. La diversitat de gèneres i la qualitat de les propostes de teatre, dansa i circ han contribuït a omplir les platees i a reafirmar el paper fonamental de les arts escèniques en la societat.

►Cap Butaca Buida ha aconseguit reunir 56.604 espectadors a Barcelona, 4.465 a Girona, 2.219 a Lleida i 6.129 a les comarques de Tarragona.

►En el conjunt de Catalunya, Barcelona ha concentrat el major nombre de sales participants amb 154; Tarragona, 22; Girona, 20; i les comarques de Lleida, 16.

►En aquesta segona edició, la iniciativa ha traspassat per primera vegada les fronteres de Catalunya, celebrant-se també a València, les Illes Balears i la Catalunya Nord amb 5 sales que han mobilitzat 2.024 espectadors. Amb aquesta expansió, Cap Butaca Buida reforça la seva vocació d’esdeveniment cultural de referència per a tots els territoris de parla catalana a la vegada que consolida la jornada com una veritable festa del teatre. També s’ha doblat la participació dels ateneus respecte a l’any passat, passant de 14 entitats a les 30 d’aquest 2025, ubicades en un total de 10 comarques catalanes.

►L’organització de Cap Butaca Buida ha volgut agrair la implicació de les productores, les companyies, els teatres, els professionals del sector i, sobretot, del públic que ha fet possible aquesta fita històrica. “Aquest èxit reafirma la importància de generar iniciatives que acostin el teatre a tothom i ens encoratja a continuar treballant perquè cada edició sigui encara més gran“, ha destacat Isabel Vidal, presidenta d’ADETCA. La voluntat de futur és continuar ampliant l’abast de la jornada i incorporar més expressions artístiques, incloent-hi espectacles de carrer en pròximes edicions.

►La consellera de Cultura, Sònia Hernández Almodóvar, ha destacat l’èxit de la iniciativa per “acostar el teatre de tots els escenaris del país, també els espais de proximitat, als ciutadans i ciutadanes i aconseguir que aquests se sentin partícips de la diada”. Hernández ha afegit que l’esdeveniment contribueix a “dinamitzar el sector i situar Catalunya com a referència en el camp teatral, un sector divers i amb gran nivell creatiu al nostre país”.

►Per la seva banda, Àngels Ponsa, vicepresidenta de 3Cat ha manifestat la satisfacció “de la corporació de formar part del projecte de “Cap Butaca Buida” des de l’inici, ens honora participar-hi al costat del sector de les arts escèniques del país i ser altaveu per tal d’arribar a tota la ciutadania. Alhora fer d’aquest singular projecte una tradició que fomenti l’hàbit d’anar al teatre”.

►El president delegat de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona, Pau Gonzàlez Val, ha assegurat que “l’afluència creixent d’espectadors a les sales de pobles i ciutats, des de la primera corona fora de Barcelona fins a la resta de la província, demostra les ganes de cultura en cada indret del país i les administracions tenim el deure de garantir el dret a l’accés a les arts escèniques i la cultura en general de cada ciutadà, independentment del seu codi postal i la seva situació econòmica o vital. A més a més, garantint l’accés despertarem vocacions artístiques.”

►La venda d’entrades de la campanya s’ha fet a través del web de capbutacabuida.cat i als portals de cadascun dels teatres adherits i el recompte d’entrades venudes s’ha centralitzat en el Centre de Treball de la Fundació Esclerosi Múltiple.

La cloenda de la diada s’ha celebrat al Time Out Market Barcelona, on els impulsors de la iniciativa i els seus col·laboradors han actualitzat el marcador del “Cap Butaca Buida” i desvetllat la xifra rècord que supera els setanta-un mil espectadors en un sol dia, una dada que suposa un 89% d’ocupació mitjana.

►Cap Butaca Buida és possible gràcies a l’impuls de l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals en el marc del I Pla d’Impuls del Teatre de Catalunya 2023-2026, i la col·laboració de diverses institucions, teatres, ateneus, productores i companyies adherides.

Compromís amb la cultura i la societat

Cap Butaca Buida destinarà un percentatge de la seva recaptació a Pallapupas, una ONG integrada per actors i actrius professionals que treballa en els usos terapèutics de l’humor als centres hospitalaris. Compten amb un mètode artístic propi i donen servei a pacients de totes les edats. Amb més de 20 anys d’experiència, Pallapupas treballa dia a dia per donar-li lloc a l’humor i a riure durant el procés de la malaltia i, d’aquesta manera, poder transformar els hospitals en espais més amables i plens de vida.

El I Pla d’Impuls del Teatre de Catalunya 2023-2026

►El I Pla d’impuls del teatre de Catalunya 2023-2026 és una iniciativa del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Associació́ de Professionals de la Interpretació́ i la Direcció́ de Catalunya (AADPC), l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA), l’Associació de Companyies de Teatre Professional de Catalunya (CIATRE), l’Associació Professional de Teatre per a Tots els Públics (TTP), el Col·lectiu de Companyies de Teatre Independent de Catalunya, la Plataforma d’Arts de Carrer (PAC) i UNIMA Catalunya, que compta amb la col·laboració de l’Institut Ramon Llull (IRL) i el Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA), i la complicitat dels teatres públics, ateneus, companyies, productores, artistes i professionals del sector, municipis, entitats i equipaments escènics de Catalunya. Aquest pla d’impuls consta de 23 mesures específiques que tenen per objectiu impulsar projectes de suport a la creació i a la producció; millorar la difusió i generació de públics; impulsar la contractació; assegurar la formació i la capacitació; incentivar la recollida de dades i coneixement; i altres variables de sostenibilitat mediambiental i accessibilitat.