►Del 15 al 18 de gener s’estrenarà a la sala Golem’S, l’obra Assaig de la tendresa, una peça teatral que posa el focus en la precarietat laboral, romàntica i social d’una generació que intenta estimar i estimar-se enmig de la inestabilitat constant.
►Les vides d’una jove comunicadora audiovisual i un actor que sobreviu treballant de cambrer es troben en un moment de màxima incertesa vital. L’obra narra la història d’una connexió inesperada entre dues persones que, com tantes d’altres, “només juguen a ser adultes”. Entre cites improvisades, silencis nerviosos i reflexions sobre l’amor i la vida moderna, els protagonistes construeixen una relació marcada tant per la fragilitat com per la necessitat de tendresa. Bars de Barcelona, converses nocturnes i projectes de futur que no acaben d’encaixar dibuixen un relat honest sobre els vincles en temps d’incertesa.

►Una història de generació
►La sinopsi presenta una relació que neix després d’una successió d’històries d’amor fracassades. Tot i compartir inquietuds i somnis similars, els dos protagonistes descobreixen que habiten temps vitals diferents. Aquest desajust els obliga a replantejar què necessiten realment i fins a quin punt és possible caminar plegats.
►El projecte parteix d’una mirada generacional que reflexiona sobre com han canviat les formes de relacionar-se: de les trobades als envelats i als casals, a les aplicacions de cites i als missatges plens d’emoticones. Una generació que prioritza, sovint, un contracte laboral a un matrimoni, que arrossega la crisi del 2008, la pandèmia de la COVID, l’impacte emocional del procés independentista i un desgast creixent de la salut mental.
►Des de l’escena, la peça reivindica la tendresa com a acte polític davant l’amor líquid que va anunciar Zygmunt Bauman, i ho fa des de l’esperança: estimar amb cura com a forma de resistència. El muntatge també dialoga amb referents contemporanis, com la il·lustradora Gemma Granados i la cantant Rigoberta Bandini, que inspiren el to emocional de l’obra.
►Equip artístic i creatiu
►L’elenc està format per Gerard Pitarque (Gerard), Joana Obradors (Joana) i Clara Conangla (Clara), que també interpreta la música en directe. La direcció i dramatúrgia van a càrrec de Marina Fco. Culla, que comparteix la producció executiva amb la mateixa Clara Conangla.
►La composició musical és obra de Clara Conangla, Marina Fco. Culla, Aina Montes i Èlia Figueras. L’escenografia i direcció d’art han estat dissenyades per Alba Gener Altamiras, mentre que el vestuari porta el segell de Clara Nadal Capdevila i Aina Abalo. El disseny d’il·luminació també és responsabilitat de Clara Conangla.
►Pel que fa a l’equip de comunicació i imatge, la fotografia és de Carlos Cubells; el teaser, de Martina Fernández i Judith Tarascó; la coordinació de la imatge gràfica, de Marina Fco. Culla, i el disseny del cartell, de Berta Sánchez i Pau Montilla.

►Una aposta per la tendresa com a resistència
►Assaig de la tendresa es presenta com una peça que parla obertament de la fragilitat, del cansament i de les expectatives trencades, però també de la capacitat d’estimar enmig del caos. Una història propera, actual i valenta que posa paraules i emocions a moltes de les vivències de la joventut d’avui.
