►Aquesta és l’última producció de l’artista sèrbia Marina Abramović basada en darrer dia de vida de la soprano Maria Callas. La performance es representarà tan sols 3 dies, fins a l’11 de març i entre el repartiment, a part de la presència d’Abramović, dalt de l’escenari també hi haurà 7 sopranos de renom internacional dirigides pel mestre Antonio Méndez per representar 7 àries famoses i que van conformar el repertori de Callas en el seu ascens cap a l’Olimp operístic: Gilda Fiume (Violetta Valéry), Vanessa Goikoetxea (Floria Tosca), Benedetta Torre (Desdemona), Antonia Ahyoung Kim (Cio-Cio-San), Rinat Shaham (Carmen), Leonor Bonilla (Lucia Ashton) i Marta Mathéu (Norma).

►En el mateix any que se celebra el centenari del naixement de Callas, l’Assoluta, l’espectacle alterna l’òpera, l’art en viu, la performance i la videocreació i inclou algunes de les àries icòniques que van marcar la biografia artística de la soprano grega. Intervencions que recorden les innombrables dones sacrificades en mans de compositors del segle xix; un teatre de nines on les dones n’han resultat les víctimes.

7 Deaths of Maria Callas relata la mort de Maria Callas, el 17 de setembre de 1977, el dia en què va passar de ser la cantant més admirada del segle per convertir-se en un mite immortal. En aquell moment, Callas havia abandonat tota esperança de ser feliç: incapaç de recuperar el seu gran amor, Aristòtil Onassis –aleshores l’home més ric del món–, es va recloure al seu apartament i es va enfonsar en una profunda crisi depressiva de què no va poder sortir. Cap intent perquè tornés a l’òpera va fructificar: com moltes de les heroïnes que va encarnar a l’òpera –Tosca, Norma, Violetta Válery, Carmen– va triar la mort, que va arribar mitjançant una sobredosi.

►La proposta, concebuda per la mateixa Abramović en col·laboració amb l’escriptor Petter Skavlan, busca apropar tota mena de llenguatges escènics a l’espai del teatre d’òpera (tècnicament, l’obra és una barreja d’instal·lació multimèdia i performance), però sense descuidar el llenguatge genuí de l’òpera, fonamentat en la narració i el cant. La música, de nova creació composta per Marko Nikodijević, no interferirà amb les àries d’òpera.