►Si ets aficionat del teatre musical, prepara l’agenda. A continuació trobaràs mes de 20 propostes de teatre musical d’aquesta temporada 2021-2022.

Michael’s Legacy
►Del 2 al 5 de setembre
►Sala Barts de Barcelona.

►Després del seu èxit a BARTS durant les anteriors temporades, Michael’s Legacy, avalat pel Club de Fans de Michael Jackson a Espanya com el millor espectacle musical sobre el Rei del Pop, torna del 2 al 5 de setembre amb el seu aclamat nou show!

►Amb més de 400.000 espectadors, Michael’s Legacy és un show apte per a totes les edats, amb una escenografia molt cuidada, rèpliques exactes de les cançons originals i un equip humà de 20 persones, entre les quals un aclamat cos de ball format per 9 ballarins i 4 músics en directe que ens transmetran a la perfecció els missatges de Michael Jackson.

►L’espectacle compta amb el millor doble del Rei del Pop del món, amb una increïble semblança física i capaç de realitzar i transmetre a la perfecció cada moviment d’aquest gran artista.

Barcelona 24h.
►A partir del 3 de setembre.
►Teatre Aquitània de Barcelona.

►Un espectacle musical amb text i música de Pau Barbarà Mir, amb direcció de Marc Flynn, direcció musical de Dídac Flores i protagonitzat per: Jaume Casals, Anna Piqué,  Àlex Sanz, Mireia Òrrit, Carles Pulido i Elisabet Molet.

►BARCELONA 24H segueix la vida de 4 joves que es creuaran, s’enfrontaran i s’enamoraran a la ciutat de Barcelona. Una fotògrafa que ho ha deixat amb la seva parella coincideix a l’Apolo amb un noi romàntic obsessionat amb les pelis del Hugh Grant. Una pija de Sarrià decideix independitzar-se i buscar pis per sota de la Diagonal, mentre un noi ambiciós que només pensa en la feina decideix fer una pausa per comprar un Kinder Bueno al paki 24H de sota l’oficina. Cap d’ells pot imaginar-se que, ni que sigui per un instant, tot serà possible en aquesta ciutat.

►Les funcions seràn tots els dissabtes a les 20:30 i diumenges a les 18:00 h. Funció especial divendres 3 de setembre a les 20:00 h.

 

Como una canción de los 80
►Dissabtes i diumenges  a partir del 4 de setembre de 2021
►Eixample Teatre de Barcelona.

►Una comèdia musical, amb una banda de rock en directe, que segueix la història de 4 amics des de l’institut fins als nostres dies.

►Amb els temes més importants nacionals i internacionals dels anys 80, 90 i els actuals, com a banda sonora de l’espectacle.

►Més de 50 cançons que han marcat diverses generacions en rigorós directe. Una comèdia divertida i orientable amb grans dosis d’humor i ritme.

► “Como una canción de los 80” és un espectacle per riure i gaudir de la música, encara que siguis d’una altra generació.

 

I Want u Back – Michael Jackson
►7 al 12 de setembre.
►Teatre Poliorama de Barcelona.

►I Want U Back és l’homenatge definitiu a l’enyorat ídol mundial MICHAEL JACKSON, i s’ha creat per a convertir-se en el punt de trobada demandat per la seva legió de seguidors a Espanya.

►L’espectacle compta amb una impressionant banda en directe que reprodueix amb increïble fidelitat el repertori de l’artista, amb la prodigiosa veu de Dabeat (David Ortigosa) i amb un espectacular cos de ball, encapçalat per SacMJJ, considerat com un dels millors “impersonators” de MICHAEL JACKSON al món, oferint un complet recorregut de gairebé dues hores de durada pels èxits que van forjar la seva llegenda i que el van consagrar com el definitiu Rei del Pop i l’artista amb més discos venuts de la història.

►I WANT U BACK és una producció de WitnessLight Studios.

►La veu: Dabeat. La màgia: Sacmjj. Cors: Yasmina Azlor, Alex Dee. Coreografia: Alex Manga. Ballarins: Marisa Pareja, Samuel Martí, Tania Simón, Robert Flow, Vicky Gómez.

►Banda:
►Dani Hdz – director musical Guitarrista. Quim Castelló – Bateria. Miki Santamaria – Baixista. Nico Mellon – Baixista. Ricardo Padilla – Teclista. Arty Party – Teclista.

►Productora: Witnesslight S.L. CEO – Noemí Montes. Regidora: Tania R. Gago. Disseny i tècnic de so: Dani Mayor. Tècnic de llums: Larry’s CCL. Tècnic de canó: Lolo Fernández. Cap de vestuari i maquillatge: Silvi Aleksandrova. Sastreria: David Arranz. Ajudant de producció: María José Pérez Ruiz. Departament de comunicació, audiovisual i disseny: Vértigo360.

Fama, el musical
►A partir del 8 d’octubre de 2021,
►Teatre Apolo Barcelona.

►Un títol inconfusible de la inoblidable franquícia de cinema i televisió, Fame The Musical, que va inspirar a generacions a lluitar per la fama i il·luminar el cel com una flama.

►Concebut i desenvolupat per David De Silva, ara conegut afectuosament al planeta com “Father Fame”, aquest musical d’alt octanatge presenta la cançó principal guanyadora de l’Oscar i una sèrie d’altres números pop enganxosos. La cançó “FAME” està escrita per Dean Pitchford i Michael Gore.

►L’espectacle segueix a l’última classe de la cèlebre High School for the Performing Arts de la ciutat de Nova York des de la seva admissió el 1980 fins a la seva graduació en 1984. Totes les lluites, pors i triomfs, des del prejudici fins a l’abús de substàncies, es representen amb un enfocament nítid, mentre els joves artistes naveguen pels mons de la música, el teatre i la dansa.

►Fama és una sensació internacional que continua arribant a les noves generacions d’artistes i públic. L’espectacle ofereix grans oportunitats per presentar un grup de talents divers i mostrar mitjans artístics com el ball, el cant, l’actuació, el rap i el mestratge musical.

►L’espectacle de David de Silva té el llibret de José Fernández, les lletres de Jaques Levey i la música d’Steve Margoshes.

►La traducció  i l’adaptació al castellà és de Jorge Arqué, Félix Ortiz i Salvador Toscano. La direcció artística i la coreografia és de la Coco Comin i la direcció musical de Guillem Galofré.

Cantando bajo la lluvia
►A partir del 15 de setembre.
►Teatre Tívoli de Barcelona.

►Considerada una de les millors pel·lícules musicals de tots els temps, Cantando bajo la lluvia, narra una història d’amor ambientada a la irrupció de cinema sonor a Hollywood, que mostra tota l’elegància formal i estètica característica dels anys 20.

►L’excel·lent i divertit guió narra de forma irònica la pròpia història del món de cinema mostrant a l’espectador algunes de les problemàtiques que es van trobar tant els actors, productors i directors a l’hora d’utilitzar les noves tècniques.

►Una història plena de referències i picades d’ullet cinèfils que es va convertir en un clàssic referent dels anys 50, que té com a himne la famosa cançó “Singin ‘in the rain” mundialment coneguda.

►L’equip creatiu:
►Amb la direcció d’Àngel Llàcer, la direcció musical de Manu Guix. Les coreografies de Miryam Benedited, direcció adjunta i director resident Joan Maria Segura, direcció musical i director musical resident de l’Andreu Gallén. L’ajudantia de direcció d’en Daniel J. Meyer. El disseny de l’escenografia de l’Enric Planas , el disseny de vestuari de la Míriam Compte, el disseny de la il·luminació de l’Albert Faura. El disseny de so de Roc Mateu, el disseny de caracterització de l’Helena Fenoy  i la Marta Ferrer  i la traducció i l’adaptació al castellà de Marc Artigau .

►Amb llibret de Betty Comden i Adolph Green, lletres d’Arthur Freed, i música de Nacio Herb Brown.

►L’equip artístic compta amb Ivan Labanda, que interpretarà a Don Lockwood i Diana Roig com a Kathy Selden. També hi haurà en el musical, Mireia Portas com a Lina Lamont, Ricky Mata que representarà a Cosmo Brown, José Luis Mosquera com a R. F. Simpson i Oriol Burés com a Roscoe Dexter.

►Completen la llista d’actors i actrius Clara Altarriba, que interpretarà Dora Bailey i Miss Dinsmore, Bernat Cot, que representarà Rod i Sid Phillips, Bittor Fernández com a  professor de dicció, Miguel Ángel Belotto com a enginyer de so, Júlia Bonjoch com a Zelda Zanders i Sylvia Parejo com a Production Singer. L’equip de ballarines el conformen Diana Girbau, Empar Esteve, Sara Martín, Carmen Soler i Clara Casals, i el de ballarins Adrián García, Marc Sol, Alberto Escobar i Pablo López. La ballarina de  swing serà Julia Saura i el ballarí Chema Zamora.

►Aquest és el tercer musical que presenta el tàndem format per Àngel Llàcer i Manu Guix, a la direcció, amb la coreògrafa Miryam Benedited. La nova proposta arriba  després de La Jaula de las Locas i de l’estada a Barcelona de La Tienda de los Horrores.

►Cantando bajo la lluvia compta amb un pressupost de 2,5 milions d’euros, és fins avui, la producció més ambiciosa de la productora Nostromo Live. El musical estarà protagonitzat per un total de 30 actors, actrius i ballarins, una orquestra en directe de 10 músics i una escenografia de grans dimensions plena de reptes tècnics que garanteixen  un espectacle absolutament únic.


Las chicas del coro
►A partir del 17 de setembre.
►Aquitania Teatre de Barcelona.

►Un musical de Ferran Gonzàlez i las Fernandas (Javier Prados i Joan López Santo) amb direcció de Rubén Yuste.

►Una comèdia musical per a una actriu (Esther Peñas) i cinc actors (o això diuen). Es tracta d’una obra, bé, un espectacle, fins al cul de brilli brilli, ple de hihi i haha combinat amb molt de boom, grrr i nyam nyam on gairebé tot és absurd. O tot. O totes. Enrere van quedar les nostres referències com Priscilla, reina del desert, Kinky Boots o Dreamgirls; ara és el moment de LAS CHICAS DEL CORO.

►Les cançons són originals composades per Ferran Gonzàlez i interpretades en directe pels intèrprets i per la nostra pianista.

►LAS CHICAS DEL CORO ens explica la història de Simba, un petit lleó, hereu al tro… ah, no, aquest és un altre musical. LAS CHICAS DEL CORO ens explica, ara sí, la història de Cristal, Dina i Leo, tres il·luses drag queens que viuen a Madrid (o a prop) i participen en un concurs de talents per a intentar aconseguir el seu somni: fer-se un lloc al panorama musical (tot molt innovador i mai vist). Per a aconseguir el seu objectiu els tocarà passar per la pedra i convertir-se en les coristes d’una diva dels vuitanta, Blanca Tonegra, de la qual ningú s’enrecorda; així que abandonen la capital per a realitzar una gira amb ella.

►Els somnis d’unes començaran a xocar amb les identitats d’unes altres quan la paraula triomf adquireix un sentit molt diferent segons qui la pronunciï. Bé, bé, pura telenovel·la. El Sr. Martín, representant del grup, farà el (im)possible per a aconseguir fama i diners sense importar a qui perjudiqui pel camí.

►L’orientació sexual, la identitat de gènere i ser fidel als principis de cadascuna jugaran un paper crucial en el desenvolupament de la història on embolics de faldilles, mentides i orgull es barregen amb talons, humor i brilli brilli. Molt brilli brilli. Tota una fantasia que no et pots perdre.

Una llum tímida
►27 de setembre i 4 d’octubre de 2021.
►Teatre Condal de Barcelona.

►Isabel és una jove professora d’història d’una escola de Barcelona durant els anys del franquisme a Espanya i està profundament enamorada de Carmen, la professora de literatura.

►Sense voler, però sense poder evitar-ho, neix una història d’amor entre elles dues que semblarà haver-se d’acabar quan la família de Carmen, de pensament fortament conservador, l’obliga a internar-se a un hospital de malalts psíquics per curar-se d’aquest amor que no pot ser i que no està ben vist. Temps després, Carmen retorna a casa amb Isabel, deixant família, hospital i feina enrere, havent d’enfrontar-se ara a les seqüeles que els electro-shocks que ha estat rebent a l’hospital li estan causant. Isabel intentarà ajudar-la a sobreviure fins a les últimes conseqüències.

►El Col·lectiu La Cicatriz porta aquesta història, inspirada en fets reals, als escenaris, de la mà de la direcció de Marilia Samper i amb un format únic. La combinació de text i música en una obra que pretén trencar amb el silenci, i reivindicar les vides de les lesbianes com el que són: la memòria històrica del nostre país.

►L’equip:
►La dramatúrgia és de l’Àfrica Alonso Bada, la Composició musical de l’Andrea Puig Doria i l’Àfrica Alonso Bada.
►El repartiment: Isabel: Àfrica Alonso, Carmen: Júlia Jové i interpreten la música en directe l’Andrea Puig Doria i la Laura Masferrer.

►La direcció escènica és de la Marilia Samper i la direcció musical de l’Andrea Puig Doria, amb la il·luminació de l’Esther Porcel, el so de Guillem Ventura el concepte d’espai d’Idoia Costa,  l’escenografia i vestuari de La Cicatriz, l’assistència del moviment  de la Nora Baylach, la producció executiva de la Clara Oliveras, la Daria Nicolau  i l’Aida Llop, amb l’ajudantia de direcció de la Laia Nogueras  i en Sergi Salicrú el disseny gràfic de la Queralt Guinart i Homs i la Comunicació de la Carla Benito, i la Laia Nogueras.

Disset anys-
►Del 4 al 14 d’octubre de 2021
►A El Maldà de Barcelona.

►Què passa quan després de cinc anys, tornes a veure les cares d’aquells qui et coneixien de l’institut? Tots han canviat, però tu has canviat? La vida que us imaginàveu d’adolescents és una realitat? Les preguntes que sorgeixen quan acabes els estudis i t’enfrontes al món professional ens porten a la incertesa, l’ansietat, la nostàlgia i el sentiment de confusió constant.

►Aquests sentiments ens guiaran a través de la peça, on els duets de musicals surten del seu context i il·lustren aquest moment: l’entrada a la vida adulta, en la qual tot el que ens havien venut resulta que no és veritat, on la precarietat laboral deixa de ser un tema de ciències socials, on nosaltres mateixes ens ajudem les unes a les altres a sortir del pou depressiu en què ens trobem, on els psicòlegs són un luxe pels que tenen més diners. La lluita constant entre escollir un camí de supervivència o un camí de felicitat.

►Entra al sopar de retrobament de la generació Z i acompanya’ns per conèixer la història de dos joves que descobreixen com fer-se grans a través de les cançons de musicals.

►Amb la dramatúrgia de l’Adrià Andreu, la Bruna Artigal i Èric Pons, la direcció escènica de l’Èric Pons, la direcció de moviment de la Bruna Artigal, la direcció musical de l’Albert Artigas, l’espai, vestuari i il·luminació de l’Ivet Duran i Alba Paituví, l’espai sonor de Marc Urrutia, l’adaptació de les cançons de l’Aina Lluch i Adrià Andreu i el isseny gràfic i fotografia d’en Xavi Álvarez.

►Interpretat per l’Adrià Andreu i l’Anna Moseguí, acompanyatss al piano per Albert Artigas.

►És una producció de La Beatriz.

►Espectacle creat en residència artística al Centre Cívic Sarrià i residència tècnica a Cal Gras – Residència d’artistes, amb el suport d’Espai Cultural Fàbrica Vella (Sallent) i El Centru (Cabrianes).

El musical de la granja
►Del 6 al 21 de novembre del 2021 (dissabtes i diumenges).
►Teatre Apolo de Barcelona.

►El musical de la granja, un divertit i emocionant espectacle al Teatre Apolo de Barcelona. Participatiu i musical, amb cançons interpretades en directe en què nens i grans poden divertir-se.

►Aquesta és la història d’un alegre camperol que, amb els seus nebots, us ensenyaran a tots els animals que viuen amb ells. Des del Cavall bo, passant per la Vaca riallera, el Lorito xerraire, el Pollet adorable, fins a arribar al Gall més divertit, entre altres. Us aniran explicant com és la seva vida en aquesta granja tan peculiar amb les seves millors cançons i les seves històries més divertides.

 

Sexo, amor y otros whatsapps
►Del 6 al 27 d´octubre.
►Sala Barts club de Barcelona.

►Un grup d’amics. La nit de Cap d’Any. La mateixa tradició. Whatsapps, festa i molt, moltíssim postureig. Secrets, mentides i desitjos…

►Què pot sortir malament?

►Us presentem ‘Sexo, amor y otros whatsapps’, una comèdia musical que trenca amb els tòpics d’aquest gènere i acompanya a reflexionar sobre l’ús de les xarxes socials.

T’estimo si he begut
►A partir del 8 d’octubre de 2021.
►Teatre Poliorama de Barcelona.

►Sempre que escrius històries t’imagines cares de personatges i al teu cap hi ressonen els diàlegs. Tothom em diu que sempre, en els contes, hi explico molt com són els tons de veu dels personatges. Algun cop m’han fet un elogi bonic: “Aquests contes són molt teatrals”.

►Però no em podia imaginar que la tindria, la teatralitat. I va i em regalen això. El teatre. Unes ties que admiro, una companyia que admiro, un director que admiro decideixen que tots aquests personatges (no gens carismàtics, no gens agraciats i potser una mica còmics) pujaran a l’escenari. Jo els “veuré” i els “sentiré”.

►Un escriptor sempre té influències d’altres escriptors, esclar, però també de moltes altres coses de la vida. D’un quadre que ha vist, d’algú a qui ha estimat, d’un vi que s’ha begut, d’una cançó que ha sentit. Puc dir que Dagoll Dagom, T de Teatre i La Brutal han influït en la meva vida: he sortit trasbalsada (aquesta és la paraula) d’algunes de les obres que han fet. He sortit cantant i volent abraçar desconeguts.

►Hem triat els contes més divertits (també n’hi ha algun de tristot, sí, no s’ha pogut evitar). Espero que les meves obsessions siguin també les vostres. M’agradaria que sortint de veure l’obra (els que no som del ram sempre diem “obra” i no “espectacle”) també volguéssiu cantar i abraçar desconeguts (entre els que m’incloc).

Empar Moliner

►Amb el llibret de l’Empar Moliner, la música i la direcció musical de l’Andreu Gallén, la direcció d’en David Selvas, l’escenografia de l’Alejandro Andújar, el vestuari de la Maria Armengol, la il·luminació d’en Jaume Ventura, el so d’en Roger Ábalos, la coreografia d’en Pere Faura, el video de la Mar Orfilia, la caracterització de la Clàudia Abbad, l’ajudantia de direcció d’en Daniel J.Meyer i la producció executiva: de l’Anna Rosa Cisquella i en Daniel López-Orós.

►Una coproducció de Dagoll Dagom, La Brutal i T de Teatre amb el suport de l’ICEC de la Generalitat de Catalunya i amb la col·laboració del Teatre La Sala (Ajuntament de Rubí) i el patrocini de D.O. Catalunya.

►Amb: Mamen Duch, Mercè Martínez, Marta Pérez, Carme Pla, Àgata Roca / Rosa Gàmiz, Marc Rodríguez i Ernest Villegas.

Billy Elliot, El musical
►A partir del 9 d’octubre de 2021.
►Teatre Victòria de Barcelona.

►BILLY ELLIOT El Musical, un dels espectacles més apassionants del món, arriba al Teatre Victoria de Barcelona després d’onze anys a Londres, quatre a Broadway i tres a Madrid.

►El musical narra la història del jove Billy, nascut en una ciutat del nord d’Anglaterra en la qual els homes practiquen la boxa i treballen en la mina. Cap d’ells balla ni alberga ambicions de presentar-se a la Royal Ballet School. Però Billy és diferent. Criat per un pare vidu, sense l’afecte d’una mare, a Billy no li agrada la boxa,  però està captivat per la gràcia i la meravella del ballet. Amb fèrria determinació lluitarà per a aconseguir els seus somnis, retornant la unió a la seva família i la fe a una comunitat devastada pel convuls final de la indústria minera britànica.

►A partir de la seva estrena al Teatre Victoria i ateses les característiques de la seva extraordinària posada en escena, BILLY ELLIOT només es podrà veure a Barcelona, sense possibilitat de poder oferir aquest espectacle en gira.

►BILLY ELLIOT inclou un llenguatge que algunes persones poden considerar inadequat per a nens. Espectacle recomanat a partir dels 8 anys.

Tom Sawyer, detectiu
►Del 30 d’octubre al 14 de novembre de 2021.
►Jove Teatre Regina de Barcelona.

►ARGUMENT:
►És primavera, i en Tom Sawyer i el seu inseparable amic Huckleberry Finn pateixen una estranya febre primaveral, una malaltia que es curarà a l’instant quan la tieta Sally els convidi a passar uns dies a casa seva. Sembla que l’oncle Silas està passant per un mal moment, i potser la presència dels dos amics l’ajudi…

►En Tom, que s’acaba de comprar per correu un kit de detectiu, ja té ganes d’estrenar-lo. I l’ocasió immillorable se li presentarà al poble de la tieta Sally: una desaparició inesperada, un assassinat misteriós i un robatori de diamants constitueixen els ingredients bàsics d’aquest còctel intrigant que ens relata Huckleberry Finn, el braç dret de Tom Sawyer, que ens podrà demostrar les seves capacitats detectivesques, jugant amb l’observació, la deducció i la intel·ligència. El mític heroi juvenil ens sorprendrà amb una lògica fora de l’abast de molts adults

►L’ESPECTACLE:
►Torna la Cia. Lazzigags de la mà d’un dels autors més coneguts de la literatura juvenil universal: Mark Twain.

►Amb Les aventures de Tom Sawyer, i Huckleberry Finn, l’autor ens va regalar un dels duos protagonistes més importants d’històries, còmics i ara teatre musical per a infants i joves que posaran en valor l’amistat i la justícia, la lluita per esbrinar la veritat sempre i poder exercir el nostre dret a ser crítics. Un espectacle que no us podeu perdre!

►Amb la dramatúrgia i la direcció d’en Miquel Agell, la música d’en Marc Sambola, les lletres de la Lídia Linuesa, les coreografies de l’Ester Bartomeu, l’escenografia de Eloi Linuesa, el disseny i confecció del vestuari d’en Leo Quintana les imatges d’en German Mach, el disseny i les il·lustracions d’en Jonatan Arias, l’ajudantia de direcció d’en Lluis Garrido, la producció executiva de la Lídia Linuesa i la Marta Fíguls.

Ocaña Reina de Las Ramblas
►Tardor.
►Teatre Condal de Barcelona.

►De la mà de l’actor i cantant Joan Vázquez (el premiat protagonista de Paquito forever), i de la guitarra del director musical Marc Sambola, retem homenatge a Ocaña en un recital teatralitzat a ritme de copla. A Ocaña, Reina de Las Ramblas, les paraules en primera persona del carismàtic artista es combinen amb la interpretació de clàssics del gènere que tant li agradaven, amb títols com ara Tatuaje, Ojos verdes, Y sin embargo te quiero o La niña de fuego. El dramaturg Marc Rosich, coneixedor profund de la figura d’Ocaña, ha confegit una dramatúrgia exquisida i punyent, repassant els capítols més importants de la seva arrauxada vida i també de la seva tràgica mort, quan les guspires d’una bengala van encendre la disfressa de rei sol que portava.

►Ocaña, la icona gay de la Barcelona de la transició, precursor de tota una manera de viure i entendre el món, torna un altre cop a la ciutat amb OCAÑA, REINA DE LAS RAMBLAS.

►I aquesta vegada torna per quedar-se una setmana al Paral·lel, després d’haver rebut els Premis de la Crítica 2019 al millor musical i al millor intèrpret de musical. De la mà de l’actor i cantant Joan Vázquez i de la guitarra de Marc Sambola, la dramatúrgia de Marc Rosich ret homenatge  al controvertit personatge en un recital teatralitzat a ritme de copla. Així les paraules en primera persona del carismàtic pintor naïf es combinen amb la interpretació virtuosa de clàssics com Tatuaje, Ojos verdes, Y sin embargo te quiero o La niña de fuego. Vázquez es transforma davant els ulls de l’espectador, es posa en la pell de l’artista, i sota la seva màscara, repassa els capítols més importants de la seva arrauxada vida i també de la seva tràgica mort.

►Amb les coples: Ojos verdes (Quiroga, Valverde & León), El dia que nací yo (Mostazo, Quintero & Guillén), Tatuaje (Quiroga, Leon & Valerio), Yo soy esa (Quiroga, León & Quintero), Y sin embargo te quiero (Quiroga, León & Quintero), Canción Muerta (Marc Sambola & F. G. Lorca), La niña de fuego (Quiroga, León & Quintero),  Romance a Ocaña (Carlos Cano).

 

Bye bye monstre
►A partir del 6 de novembre de 2021.
►Teatre Poliorama de Barcelona.

►Amb Bye Bye Monstre, Dagoll Dagom assoleix un nou camí de creació d’espectacles per a nenes i nens de 5 a 10 anys, amb la voluntat d’arribar als infants i conscienciar que la introducció de ben petits al llenguatge teatral és fonamental com a factor iniciàtic del públic del futur.

►Es tracta d’un musical inspirat en la situació de confinament que han viscut milers de nens i famílies aquest últim any. Un homenatge als més petits de casa i un comiat a la pandèmia en un moment en què la vacunació avança, les mesures es relaxen i sembla que comencem a veure la llum al final del túnel.

►El musical compta amb la dramatúrgia de Marc Artigau, Anna Rosa Cisquella i David Pintó, text de Marc Artigau, amb cançons de Dàmaris Gelabert, coreografia de Lluc Fruitós (Brodas Bros), il·lustració i disseny gràfic de Lyona i amb un repartiment dirigit per Anna Rosa Cisquella, format per Alba Florejachs, Albert Triola, Marc Soler, Martina Garcia, Violeta Marín i Vinyet Morral.

►Una producció de Dagoll Dagom en col·laboració amb TMB que es converteix en un musical i un conte.

►Bye Bye Monstre va més enllà d’un musical. El projecte neix del Concurs de Relats Curts per a infants i joves impulsat per TMB, que enguany ha arribat a la 14a edició i en què hi han participat més de 400 joves. El premi ha consistit a convertir els contes guanyadors reescrits per Marc Artigau en un espectacle musical de Dagoll Dagom i en una versió editada en format conte amb il·lustracions i disseny gràfic de Lyona, que serà publicada pel segell Baobab de l’editorial Estrella Polar i sortirà a la venda el pròxim 22 de setembre.

El Petit príncep
►Del 3 al 8 de desembre de 2021.
►Sala Barts de Barcelona.

►El Petit Príncep, el musical que any rere any emociona a grans i petits, farà la seva vuitena temporada a BARTS aquest Nadal.

►Amb més de 350.000 espectadors, el musical que firmen Àngel Llàcer, Manu Guix i La Perla 29 s’ha convertit en un clàssic de Nadal a la cartellera de Barcelona.

►L’espectacle ens descobreix la història del Petit Príncep com mai s’havia vist. El viatge d’un nen que vol entendre allò que s’amaga dins seu el farà recórrer diversos planetes des de l’asteroide B612 fins a la Terra. Una rosa, un geògraf, un fanaler, un rei i una guineu l’acompanyaran a ritme de cançons per fer-li conèixer el valor de l’amor i l’amistat.

►El musical compta amb projeccions màgiques per a cada escena, so 360 graus, una companyia de luxe i unes cançons que us faran volar.

The Magic Motown
►El 14 de desembre de 2021.
►Sala Barts de Barcelona.

►Els fanàtics de la música estan convidats a la festa més gran de l’any, l’imparable espectacle de Magic of Motown!

►Vist per més d’un milió de persones, no és d’estranyar que l’espectacle sigui una de les històries de major èxit del teatre britànic.

►Celebra el so d’una generació amb la música atemporal de Marvin Gaye, Diana Ross, Stevie Wonder, The Temptations, The Supremes, The Four Tops, Martha Reeves, Jackson 5, Smokey Robinson i molt més, recreats sensacionalment per una banda de talent excepcional.

►Prepara’t pels 40 èxits clàssics de Motown, brillants canvis de vestuari, enlluernadors moviments de ball i una música excel·lent en aquesta explosiva experiència de concert.

►Torna a cantar Ain’t No Mountain, Signed Sealed Delivered, Grapevine, Get Ready, Dancing In The Streets, My Girl, Blame It On TheBoogie, Uptight, Endless Love, Heatwave i molts, molts més!

Magic d’Oz
►Temporada de Nadal
►Teatre Condal de Barcelona

► David Selvas dirigeix i signa la dramatúrgia juntament amb Marc Artigau; Paula Jornet i Arnau Vallvé son els autors de la composició del llibret,  Andreu Gallén n’és el director musical i Pere Faura el coreògraf.

► L’actualització dels personatges i una barreja de gèneres musicals actuals (del trap al melòdic passant pel hip hop) acostaran el Màgic d’Oz al públic d’avui.

► El Màgic d’Oz és una coproducció de La Brutal i el Grec 2020 amb la col·laboració del Teatre Artesà – Ajuntament de El Prat de Llobregat i compta amb el suport de l’ICEC i l’INAEM.

► Amb el “Màgic d’Oz” la Brutal acosta i explica a l’espectador d’avui el famós conte de L. Frank Baum, una peça mestra de la literatura de tots els temps. Un viatge que, com tots els grans viatges, és sobre tot un símbol de transformació i d’aprenentatge personal.

► La iconografia generada pel Mag d’Oz, és una de les seves grans fites: El camí de rajoles grogues, les sabates vermelles o platejades (depenent de si s’és fidel al llibre o a la pel·lícula), el tornado, la ciutat Maragda, etc… Aquesta capacitat de crear referents, generació rere generació, és deguda segurament a què el propòsit que va moure Baum a escriure el Mag d’Oz vas ser: “construir un conte de fades modernitzat, un lloc per la sorpresa i la alegria i no per les penes i els malsons”.

► La Brutal ha concebut el “Mag d’Oz” amb uns ulls contemporanis: Així la seva Dorothy començarà l’espectacle molt enfadada amb el món: el seu gos Totó s’acaba de perdre, no té gaire bona relació amb la seva tieta – amb qui viu després de la mort dels seus pares- se sent insegura, no li agrada el que sent ni el que pensa, d’ella mateixa ni dels altres… però tot canviarà quan un huracà – real o imaginari? – se l’emporta a un nou món on es trobarà amb un seguit de personatges que li faran veure que tot allò que busca, que en el fons, és dins seu.

► Seguint amb aquesta aposta d’actualització de la història,  l’Espantaocells serà un personatge compromès amb el medi ambient, amb el clima i amb tot allò que té a veure amb preservar el que tenim. L’Home de Llautó serà en un Robot de gènere neutre. Perquè en el nostre món d’Oz el gènere és fluid. I el Lleó serà una Lleona, una femella que regnava sobre tots els altres animals, fins que va perdre la valentia.

► Aquests tres personatges posaran davant de la Dorothy un mirall, que l’ajudarà a veure el seu poder interior per afrontar qualsevol tipus de situació, o almenys intentar-ho. S’adonarà que ningú ens pot ajudar, excepte nosaltres mateixos.

► “El Món de Oz no és un lloc sinó un estat mental.”

► El Màgic d’Oz és una de les històries que més ha impactat els infants (també els adults) durant generacions. La seva influència, tant al cinema com a la literatura, és un fet innegable. Sota una idea ben senzilla: un huracà s’endú la Dorothy i aquesta vol arribar a la ciutat Maragda per demanar-li al gran Màgic tornar a casa, es construeix una història universal. Que beu de la tradició dels contes que s’han transmès de generació en generació (amb la gran influència dels germans Grimm) fins a revolucionar la nova manera d’explicar històries. Més enllà de les peripècies, més enllà de la bruixa de l’Oest, de les rajoles grogues, de les sabates de rubí vermelles – elements tots icònics de la nostra cultura-… els tres amics que l’acompanyaran: l’espantaocells, R@b@t, i la lleona exploren la fragilitat humana. La por, el cor i la intel·ligència. Les matèries primeres de qualsevol ésser humà.

► El nostre Màgic d’Oz és la història de la Dorothy apropada al públic d’avui. Un homenatge a les històries d’aventures i d’aprenentatge, un gran cant a l’amistat i al poder que tots guardem a dins i que moltes vegades no som capaços de veure.

Marc Artigau i Queralt.

Miquel Fernández en Concert
►El 17 de gener.
►Teatre Condal de Barcelona.

►Actor i cantant que ha actuat a Assassins, dirigit per Ricard Reguant,  Rent  al Teatre Principal, Els Pirates i Poe de Dagoll Dagom, La Bella Helena de 3xTres, a Casta Diva amb el musical més petit, a We Will Rock you, Hoy no me puedo levantar, Jesucristo Superstar i a Carrousel al Teatre Grec de Barcelona.

 

 

The opera locos
►25 de gener de 2022.
►Teatre Poliorama de Barcelona.

►Una peculiar troupe d’òpera, composta per cinc excèntrics cantants, es disposa a realitzar un recital amb un repertori dels més grans compositors del gènere. Al llarg de la representació s’aniran desvetllant les passions ocultes i els anhels d’un d’ells, que portaran conseqüències absurdes i impredictibles. Serà una nit per recordar!

►Cinc cantants lírics són els protagonistes de The Opera Locos, un espectacle còmic operístic en què els grans èxits de l’òpera es fusionen amb altres estils musicals de la forma més original. Amb una singular posada en escena i acurada estètica. The Opera Locos aconsegueix crear una experiència nova i diferent a l’hora d’experimentar l’òpera i, sobretot, apropar-la a tots els públics d’una manera fresca, inusual i divertida.

►Producció de Yllana, Klemark Espectáculos Teatrales i Rami Eldar.

►Idea original de la Yllana i Rami Eldar. Creat i Dirigit per la Yllana amb la direcció Artística de David Ottone i Joe O´Curneen la direcció Musical d’en Marc Alvarez i Manuel Coves el vestuari i escenografia de la Tatiana de Sarabia i el disseny d’il·luminació d’en Pedro Pablo Melendo.

►Repartiment:
►María Rey-Joly, Toni Comas, Jesus Gallera/Alberto Frias, Enrique Sanchez/José Julian Frontal, Mayca Teba.

La Filla del mar
►Febrer.
►Teatre Condal de Barcelona.

►A partir de l’obra d’Àngel Guimerà, és una creació de La Barni (Marc Sambola, Marc Vilavella i Gràcia Fernández) amb text i lletres de Jaume Viñas i música i lletres de Marc Sambola – també director musical- així com direcció de Marc Vilavella. Xavi Casan, Mariona Castillo, Candela Díaz Sanz, Gracia Fernández, Irene Jódar Garcia, Albert Mora, Arnau Puig, Marc Sambola, Clara Solé i Toni Viñals protagonitzen l’obra.

►Marc Sambola, que també toca la guitarra a l’espectacle, ha dit que “La Filla del Mar és un text amb una vigència absoluta.  Hem fet una creació a foc lent i ha anat evolucionant amb els anys, des de 2014”. També ha comentat que “les cançons no comencen i acaben, però tenen una melodia que recordes.”

►Jaume Viñas ha explicat “vaig abordar el repte sense complexos, amb molta humanitat però també amb l’humor característic de Guimerà.” Gràcia Fernández ha comentat com l’obra explora “la facilitat de Guimerà per parlar de la condició humana amb molts matisos: la por, relació amb els altres i amb si mateixos.”

►Sinopsi:
►L’Àgata, una jove rescatada del mar quan era nena, ha crescut en un petit poble de la costa, rebutjada constantment per tothom a causa dels seus desconeguts orígens. Una animalota, una pària, una forastera. Però l’Àgata troba la pau en allò que justament li va robar la seva família en aquell naufragi, el mar. Amb la innocència d’algú que només pensa en l’horitzó, la pesca i la seva “germana” Mariona, l’arribada al poble de Pere Màrtir farà que l’Àgata es vegi involucrada en un complex triangle amorós que, tot i néixer com un engany, la portarà a viure un amor romàntic, extrem, purament instintiu i boig, que desencadenarà tràgiques conseqüències.

►La filla del mar, d’Àngel Guimerà és una de les peces més memorables de la literatura dramàtica catalana. Una història d’una vigència absoluta que ens parla de la discriminació i la resistència de les comunitats a incorporar la diferència i que permet qüestionar-nos el paper dels instints en el comportament humà.

►La companyia LA BARNI TEATRE la porta de nou als escenaris en forma de teatre musical amb la voluntat d’acostar un dels grans clàssics del teatre català, carregat de força poètica i grans passions, al públic dels nostres dies.

Nueva York en un poeta
►A partir del 12 de maig,
►Teatre Condal de Barcelona.

►Lorca va viure a Nova York des de juny de 1929 a febrer de 1930. Llavors va viatjar a Cuba, on va passar tres mesos, i, finalment, retorn a Espanya amb els poemes del llibre Poeta a Nova York en la maleta.

►L’excusa del viatge va ser matricular-se com a estudiant d’anglès en la Universitat de Columbia. Els motius reals eren uns altres. Lorca s’havia convertit en un autor molt famós a Espanya després de la publicació del Romancer gitano, tot un èxit, i se li havia atribuït un perfil gairebé folklòric del qual ell volia allunyar-se. A més, acabava de sofrir una ruptura dolorosa amb un home amb el qual havia viscut un amor intens.

►A Nova York va fer grans amistats i va rebre “l’experiència més útil de tota la meva vida”. Va conèixer a “els negres”. I va conèixer, en profunditat, el capitalisme. Va ser testimoni directe del “Crack del 29”, la major crisi del sistema prèvia a la qual avui, 2019, sofrim des de fa ja més d’una dècada. De la seva experiència, neixen els poemes que formen el llibre Poeta a Nova York. A la seva volta a Espanya, Lorca va donar una conferencia recital en la Residència de senyoretes, a Madrid. Allí va presentar el seu poemari i va comptar aquell viatge físic i espiritual.

 

►L’espectacle Nova York en un poeta és aquella trobada de Lorca amb el públic en la Residència de senyoretes en el qual per primera vegada es van escoltar aquests poemes, “carn meva, alegria meva, sentiment meu”.

►Durant una hora, viatjarem amb ell de Granada a Nova York i a l’Havana. A través del jazz i el so (interpretat en viu per la Banda) ens submergirem a Wall Street -“arriba l’or en rius de totes les parts de la terra i, amb ell, arriba la mort”-, Harlem –“el dolor dels negres de ser negres en un món contrari”-, la multitud –“un dels espectacles vitals més intensos que es poden contemplar”-, el camp –“anhelós de les pobres coses vives més insignificants”-, l’Havana –“amb els seus ritmes que jo descobreixo típics del gran poble andalús”, la revolució –“del Africa a Nova York”-. Una aventura, “plena de fets poètics”, de “un espanyol típic, a Déu gràcies”.

►Amb la direcció i l’interpretació d’Alberto San Juan.

Radio Queen, oficial tribute show.
►16 d’abril de 2022.
►Sala Bart de Barcelona.

►La veritable màgia de Queen en el gran espectacle de tribut simfònic ‘Bohemian Rhapsody’.

►Els èxits immortals que van conquistar a milions de persones a tot el món sonaran inusualment i increïblement frescos interpretats per músics de rock i orquestra Simfònica.

►L’ús de les tecnologies modernes de so, la presència d’un grup vocal, les mostres originals de Queen li permetran reproduir en l’escenari en viu el mateix, l’impressionant so d’estudi del llegendari equip.

►”We Are the Champions!”, canta tothom, perdent el cap d’una vegada per sempre per l’estil únic, característic i carisma del Royal Four. En els anys 70 del segle passat, el grup Queen va fer un gran avanç en la indústria de la música. Les Cançons que instantàniament es van convertir en mega èxits van encapçalar tota mena de llistes i classificacions, Bohemian Rhapsody va arribar al famós llibre Guinness dels rècords i l’estrella del quartet es va encendre en el Passeig de la Fama de Hollywood.

►”Els exquisits arranjaments simfònics, els virtuosos solos de guitarra i, el més important, la veu sensual i poderosa del solista semblen transportar-se a un altre món: el món del cinema i els colors de la música que acaba de néixer!”, comenten els espectadors sobre l’espectacle ‘Bohemian Rhapsody’, que tindrà lloc el 16 d’abril de 2022.

 

Romeo i Julieta, un amor inmortal, el musical
►Del 28 d’abril al 22 de maig del 2022.
►Teatre Apolo de Barcelona.

►Quan l’amor s’encarna en les branques de la destinació, no hi ha qui l’aturi …

►Ell es diu Romeo, i és un Montagut; ella, Julieta, un Capuleto. Fills de dues grans famílies rivals a Verona.

►Un amor impossible als ulls de la ciutat. Un amor inevitable i sincer que els convertirà en els amants més cèlebres de la literatura universal.

►Romeo y Julieta El Musical, basada en l’obra original de William Shakespeare, ens presenta l’odissea de l’amor incondicional i prohibit, la força de l’amistat, les xarxes de l’odi, la desraó de la venjança i la tragèdia d’una història llegendària i mítica.

►La més bella història d’amor com mai s’ha vist.

►Per primera vegada a Espanya, el clàssic per excel·lència de William Shakespeare adaptat a Teatre Musical de gran format.

►Una partitura completament original, creada per César Belda, que converteix aquesta producció en una nova i enlluernadora experiència per a l’espectador.

►Una música que captiva el cor, engrandeix l’essència d’una obra tant apassionant com universal i ens envolta en la complexitat d’emocions i conflictes personals que viuen els protagonistes.

►Una elegant escenografia i una delicada il·luminació reprodueixen l’atmosfera de l’època en una de les ciutats més màgiques d’Itàlia: Verona

►Una producció de somni.

►Un luxós disseny de vestuari que té cura fins a l’últim detall, elaborat després d’una minuciosa tasca de documentació per recrear fidelment la societat en què va viure el seu autor (segle XVI).

►Vestits amb velluts, pells, cuirs, brodats, puntes, fils d’or, sedes … a l’estil de les més grans produccions de Broadway.

►Coreografies efectistes, amb excel·lents lluites d’esgrima que aporten un ritme trepidant, àgil i intens.

►Tot això, sota la direcció d’un prestigiós equip artístic i el suport de la productora de musicals més longeva del nostre país.

►Amb música de César Belda, amb el llibret de César Belda i Chemari Bello, amb el mestre d’armes Alberto Zerrada, el disseny de vestuari de Theatre Properties i  el disseny de la il·luminació, escenografia i producció artística de Tomás Padilla.

►Una noche con ella.
►A partir de l’1 de juny de 2022
►Teatre Condal de Barcelona.

►Passar una nit amb Loles León significa fer un recorregut pels últims cinquanta anys de la nostra història. Un viatge per la seva vida, pels seus moments més amargs i pels més alegres, per situacions tan divertides com absurdes.

►Records plens d’emoció que, a través de la música (el cabaret, el music hall) ens traslladaran a diferents èpoques. Però, com ella diu al començament de la funció: “Si no t’agraden coses de la teva vida, qui ha dit que no les puguis canviar per a representar-les en un escenari”.

►Una nit amb ella conté un vuitanta per cent de realitat i un vint per cent de ficció, però ELLA mai confessarà el que és veritat i el que és mentida. És l’espectador qui ha d’esbrinar-ho.

►Durant la 1.30h de l’espectacle, Loles, al costat de dos joves ballarins/actors i dos músics en directe, despullarà la seva ànima i donarà curs a la seva llengua mordaç. Cantarà i ballarà perquè l’espectador recordi aquesta nit amb ella com una cosa inoblidable.

►Repartiment: Loles León, Briel González, Fran del Pino, Yeyo Bayeyo (pianista).

►I esperem per la temporada 2022-23 arribi “Golfus de Roma”, amb adaptació al català. L’espectacle  es va estrenar al Festival de Teatre de Mèrida aquest estiu i actualment  farà temporada al Teatro de la Latina de Madrid.