►Després d’un llarg recorregut l’espectacle arriba novament a Barcelona.

►La Maternitat d’Elna parla d’uns fets històrics que tenen lloc al final de la Guerra Civil. El gener del 1939, gairebé mig milió de persones van fugir a França. Moltes d’elles  van ser internades en els camps de concentració francesos com el d’Argelers.

►La maternitat d’Elna (institució impulsada pels moviments socials suïssos que van aportar diners, menjar i equipaments) parla del que va ser capaç de fer una persona molt jove, Elisabeth Eidenbenz, per salvar les dones embarassades d’haver de patir el part en les pèssimes condiciones higièniques, alimentàries i de salut dels camps de refugiats francesos.

►Poques vegades es pot parlar d’una forma tan directa i clara del que és un veritable cant a l’esperança. L’esperança en la humanitat i en el futur de la humanitat representat per uns nadons innocents nascuts en unes circumstàncies terribles. L’esperança en la cooperació entre els homes.

►L’esperança en la supervivència de tothom, sense especificació de sexe, nacionalitat, raça, ideologia o religió. L’esperança en la simple bondat de la gent. O, més senzillament, l’esperança (sense adjectius).

►L’espectacle està interpretat per Rosa Galindo, acompanyada al piano per Franco Piccinno, Dirigit per Josep Galindo amb l’ajudant de direcció d’Aleix Fauró, l’entrenament vocal de Viv Manning i Anna Feu l’entrenament corporal Teresa García Valenzuela, amb una selecció musical de Luc-Olivier Sánchez i Rosa Galindo, l’espai escènic i vestuari Projecte Galilei, la il·luminació d’Anna Espunya i la imatge de Toni Roura.