►La programació nadalenca d’enguany a El Maldà ofereix espectacles molt diferents, però que els uneix l’entreteniment, l’humor i la música, amb l’objectiu de fer passar al públic una bona estona davant la difícil situació actual.

L’1 de desembre torna Akelarre (Laia Alsina Riera, Maria Cirici i Laura Pau) de The Feliuettes després de la bona acollida tant de públic com de crítica de la primera temporada. Ucabaret molt genuí, amb música, reivindicació, comèdia i autoparòdia sobre el món que els ha tocat viure, sent dones. Amb direcció de Míriam Escurriola (Limbo, Cia. Les Impuxibles, Teatre Gaudí, Fira Tàrrega 2016 i Sala Beckett 2017, entre d’aItres), amb textos i cançons de Clàudia Cedó, Cristina Clemente, Xavi Morató, Mireia Giró, Gerard Sesé, The Feliuettes i Míriam Escurriola i música de Clara Peya, Arnau Tordera, Ariadna Cabiró i Gerard Sesé.  Un cabaret que viatja de l’humor blanc i ingenu al més negre i satíric a través de gèneres musicals com el pop, el cuplet, el jazz i el cabaret berlinès, entre d’altres. Amb una perspectiva de gènere, es proposa reflexionar sobre la vida quotidiana, l’entorn laboral, la gestació i l’embaràs, l’amor romàntic, el sexe, les pors i les fortaleses d’aquestes tres dones performers, que alhora són universals i compartides amb dones i homes. En cartell de l’1 de desembre al 2 de gener.

►Durant només tres dies amb dobles funcions tornen per tercera temporada l’irreverent trio nadalenc Iban Beltran, director escènic, Carles Pedragosa, músic i compositor, i Josep Pedrals, poeta i rapsode. Un show farcit de gamberrades, d’absurds, de sàtira, d’escatologia i d’arguments estrambòtics que any rere any és un èxit de públic. Aquest recital musical evolucionat i gens clàssic ens planteja si realment sabem el que estem celebrant al Nadal. El punt de partida és compartir una hora de cantar nadales acompanyada de les intervencions més divertides i la música més festiva amb acordió, clarinet i contrabaix i amb la intenció de mantenir l’esperit de festa propi del Nadal, fugint del Nadal més comercial. No hi ha mai dues funcions iguals, ja que cada nit els tres creadors improvisen magistralment segons el convidat especial i la participació del públic. Només es podrà veure els dies 12, 13 i 14 de desembre amb dobles funcions.

►Finalment, els dies 21 i 22 de desembre oferirem tres concerts de La Copla de Wisconsin, amb Cinta Moreno i Joel MorenoEl Mal del jazz: quan Barcelona ho era tot és un concert amb una mica d’història, un concert amb un punt de teatre, però sobretot, un concert de jazz. Per reivindicar un patrimoni musical que mereix un lloc en la història de la cultura catalana i per donar a conèixer la gran quantitat de sales, festivals, orquestres i músics autòctons que van omplir de jazz el nostre país abans i després de la guerra. L’arribada de l’anomenada ‘música moderna’ va suposar tot un boom a la nostra ciutat, que aviat es va convertir en l’epicentre ibèric d’aquest nou estil. El hot jazz i les seves variants (swing, foxtrot, boogie-boogie…) van causar un autèntic furor a la Barcelona de posguerra. El repertori d’aquest espectacle vol fer un repàs per les cançons de jazz que es van composar i gravar a Barcelona durant els anys 30 i 40. Cançons originals en castellà i en català (i també alguna versió) que recorden als estàndards que arribaven del Estats Units i que són el millor testimoni de la revolució del hot a Catalunya.