►9 espectacles: 5 estrenes i 4 èxits de la sala.

Els Pirates Teatre celebren 7 anys al capdavant de la gestió de l’emblemàtica sala El Maldà amb una programació que es compon de 5 espectacles d’estrena i 4 èxits de la sala. Després d’uns mesos molt difícils, El Maldà obre les portes el proper 6 de setembre amb moltes ganes i totes les mesures de seguretat. Serà una nova temporada estranya i arriscada, però plena d’històries properes que volen entendre la nostra societat, què érem i què som.

SEGUIM A PROP, ARA MÉS QUE MAI

“Històries de prop” segueix sent el lema, any rere any, del projecte d’aquesta sala i enguany es transforma en un “Seguim a prop” després d’uns mesos complexes pel sector teatral. “Som conscients que no serà fàcil, i que no ho és per ningú. Per això portem mesos treballant per reconvertir aquest espai tan especial en un lloc segur. 50% d’aforament, mascaretes, distància de seguretat, protocol d’entrada i sortida són les mesures més visibles que aplicarem, juntament amb totes les acordades per ADETCA i aprovades pel PROCICAT. Tot el que calgui per poder seguir gaudint de les històries de prop.”, ha comentat Llorenç González, membre de la companyia. 

►El Maldà va tancar la temporada 2019-20 al març amb gairebé 6.700 espectadors que han pogut veure fins a una vintena d’espectacles i concerts, amb una ocupació del 75%, dos punts més que la temporada anterior. A més a més, El Maldà ha coproduït La Mascarada al Teatre Akadèmia amb un gran èxit de públic (95% d’ocupació) que ha combinat amb produccions que segueixen fent gira arreu de Catalunya i l’estat espanyol, i que han assolit 47 bolos, força més que la temporada anterior amb els espectacles Barbes de Balena, Les dones sàvies, Rastres Argelers, Akelarre i Somni d’una nit d’estiu. Alguns d’aquests espectacles continuaran en gira aquesta temporada, esforç que El Maldà agraeix als teatres i a les companyies donada la difícil situació.

Durant el confinament, Els Pirates Teatre van dur a terme una sèrie d’accions sota el lema #seguimaprop com la publicació del disc digital de Les Feres de Shakespeare o el cicle online Dilluns de merda amb 4 capítols fets a casa per les companyies que no van poder estrenar els seus espectacles. “Els Dilluns de merda van ser molt més que el que es va poder veure a Youtube. Va ser un esforç immens de les companyies i artistes creant i autogravant-se des de casa en un moment que era, com bé sabeu, ben complex.”, comenta l’actriu Laura Aubert. Una iniciativa que va néixer amb la intenció de mantenir viu l’esperit del teatre i poder generar ingressos a les companyies gràcies als donatius dels espectadors.

LA DRAMATÚRGIA CONTEMPORÀNIA CATALANA, LA PROTAGONISTA DE LA TEMPORADA

►La programació de la temporada 2020-21 té un denominador comú: la dramatúrgia contemporània catalana. Text, música i sobretot mirada crítica amb relació al paper de la dona a la nostra societat present i passada, a la situació dels refugiats, a l’arbitrarietat de la justícia o als prejudicis de la nostra societat marquen també la línia de programació de la nova temporada. “Una temporada reflexiva i propera, que tot i la distància, vol potenciar la màgia de l’espectacle en viu en un espai privilegiat com el nostre.”, afegeix l’actor Llorenç González.

►La nova temporada d’El Maldà és una programació paritària que compta amb 9 espectacles, menys que a les temporades anteriors, degut a les condicions actuals. Malgrat tot, l’espectador podrà gaudir de 5 estrenes i 4 retorns molt esperats.

UNA TEMPORADA MARCADA PER LES PRODUCCIONS PRÒPIES

“Volem remarcar que, des de fa anys el Maldà aposta per les produccions pròpies que aquest any seran 5 dels 9 espectacles de la temporada, tot un repte per una sala tan petita com la nostra.”, comenta Laura Aubert, membre de la companyia. S’estrenarà Una galaxia de luciérnagas d’Aina Tur, una experiència viscuda en primera persona per l’autora i interpretada per Anna AlarconBoira a les orelles d’Els Pirates Teatre on es plantegen què vol dir ser sord, basat en l’experiència viscuda en primera persona d’un membre de la companyia, l’escenògraf Enric Romaní, i El bon policia de Santiago Rusiñol, una adaptació de Ricard Farré i Arnau Puig, sent així tres estrenes de producció pròpia.

►Seguint amb més estrenes, a l’octubre arriba El silenci dels telers, adaptació d’Anna Maria Ricart del llibre amb el mateix títol d’Assumpta Montellà. L’actriu Maria Casellas va tenir la idea de portar aquest text al teatre i s’havia d’estrenar a El Maldà la temporada passada. Com també va passar amb Mistela Candela Sarsuela de l’Epidèmia Teatre, un musical basat en textos de Serafí Pitarra que s’havia d’estrenar aquesta primavera i s’estrenarà l’abril de 2021.

►Finalment, la sala comptarà amb 4 retorns molt esperats, Barbes de balena, dirigit per Mònica Bofill, Akelarre, de The Feliuettes, Nadales d’Iban Beltran, Carles Pedragosa i Josep Pedrals i l’èxit de la temporada passada Alhayat o la suma dels dies de la companyia La Viciosa, inspirat en la història real de la construcció d’una biblioteca a un camp de refugiats de Grècia.

EL MALDÀ SEGUIRÀ FENT CULTURA

►El 2020 ha estat un any complicat. “Però després de 8 anys de Maldà, després de quasi 20 anys de companyia, creiem que tenim forces i coneixements per superar el que vingui, perquè ara és el moment de la cultura. Seguirem fent cultura, seguirem sumant passi el que passi.”, comenta l’actriu Laura Aubert. “Som conscients que no serà una temporada fàcil, ja que seguim amb la pandèmia, però des d’El Maldà estem decidits a mantenir-nos oberts, encara que sigui amb interrupcions.” Afegeix l’actor Llorenç González. 

►Tot i les dificultats, El Maldà no deixarà de programar i de produir nous espectacles per donar suport als professionals del sector. L’equip del Maldà remarca el seu agraïment a tots aquells que fan possible que el projecte segueixi endavant amb tanta força: espectadors, col·laboradors, empreses patrocinadores, periodistes, administració, propietat i, sobretot, a totes les companyies i professionals de les arts escèniques que han tingut el compromís, presencialment o des del confinament, de mantenir viva la programació cultural i els espais històrics del centre de la ciutat, que actualment estan més en perill que mai.