►L’Institut del teatre de Barcelona, dins la col·lecció Materials pedagògics acaba de publicar el llibre “L’artesania del teatre musical” de David Pintó Codinasaltas.

►El llibre és una guia didàctica que planteja eines i exercicis pel treball interpretatiu de cançons, la feina que l’intèrpret pot fer a casa i després organitza el treball que es pot realitzar a la sala d’assaig.

►Un llibre adreçat a futurs professionals de l’escena on es reflexiona sobre els diferents aspectes que un intèrpret es pot trobar a l’hora d’afrontar una escena musicada.

►El llibre ve encapçalat pels pròlegs del director de la companyia catalana Dagoll Dagom, Joan Lluís Bozzo i per Agustí responsable durant molts anys la branca de musical a l’Institut del teatre.

►La guia inclou adaptacions al català de cançons que serveixen per il·lustrar els diferents aspectes interpretatius que plantegen les obres: la geografia, l’interlocutor, el verb d’acció, l’objectiu, etc. i particel·les editades pel músic Óscar Peñarroya.

Del pròleg «Invitació al treball», de Joan Lluís Bozzo
►Un llibre pensat per a treballar: una feinada completa i estructurada escrita amb finalitats clarament pràctiques per a aquelles persones que volen aconseguir cantar una cançó amb tots els ets i uts. A través d’una variada mostra de cançons de musicals internacionals (i també, gràcies als déus!, de catalans), David Pintó Codinasaltas ens proposa una sèrie de reflexions empíriques, és a dir, de pensaments nascuts de la pròpia experiència en el teatre musical i en la seva pedagogia (en aspectes tan diversos com la direcció, l’ajudantia, l’adaptació/traducció de musicals, l’escriptura de lletres, la dramatúrgia escènica, l’autoria i la pedagogia) que tendeixen a assenyalar i establir les dimensions i la topografia de la misteriosa geografia de les cançons.

►Aquest llibre és una guia, un plànol, un mapa, per atènyer, al final del recorregut, el preuat tresor d’una interpretació musicalment i teatralment reeixida.
David Pintó Codinasaltas

Llicenciat a l’institut del teatre en l’especialitat d’interpretació en teatre musical, va estrenar-se com a director l’any 2006 amb el musical “John i Jen” d’Andrew Lippa (versus teatre), ha dirigit el monòleg “des de l’ombra” de Dann Rebellatto, “Danny i Roberta” de John Patrick Shanley (Versus teatre), la posada en escena del concert multitudinari “Flor de Nit” de Dagoll Dagom amb música d’Albert Guinovart (teatre Condal), el musical “Over the Moon” a l’Almeria teatre, “Bandalismes” amb Lloll Bertran i la Banda Municipal de Barcelona al teatre Grec i els darrers espectacles del Mag Lari: “Ozom”, “Dolce Vita” i “25 il·lusions”.

Ha escrit i dirigit els musicals “Mares i filles” i “Homes foscos” amb Clara Peya (estrenats al Maldà teatre), “A la burgesa” amb Dani Campos (estrenat al teatre Akadèmia) i els micromusicals “Si quieres dulce no pidas calamares” i “Campamentos” amb Marc Sambola.

Ha fet d’ajudant de direcció de “Súper3, el musical”, “Mar i Cel” i “Scaramouche” de la companyia Dagoll Dagom, “Magical History Club” direcció de Marc Crehuet, el musical “73 raons per deixar-te” direcció Elisenda Roca, “Cabaret” direcció Jaime Azpilicueta, “El Llibertí” direcció de Joan Lluís Bozzo, “Pel davant i per darrere” direcció Alexander Herold.

Signa les adaptacions dels musicals “Lady in the dark”, “Kiss me, Kate”, “Nine”, “The boys from Syracuse” i “Passing Strange” (Institut del teatre), “Adéu a Berlin”, de les cançons de Jacques Brel de l’espectacle “Mon Brel” i “Midsummer”, de l’òpera infantil “La ventafocs” i la cantata “L’orquestra dels animals” i “Réquiem for Evita”  entre d’altres. És autor de les lletres del musical “Sherlock Holmes i el club dels pèl-rojos” (Cia. Lazzigags), “Molt soroll x Shakespeare” i “Casta Diva” amb El musical més petit, de “Skribo” (Comediants/Caixaforum) i “Perséfone” (teatre lliure, cdn).

Com a actor ha treballat, entre d’altres, a l’espectacle “Mamá, quiero ser famoso” de La Cubana, “la filla del mar” direcció Josep Maria Mestres, “el llibertí” direcció Joan Lluís Bozzo (gira per Catalunya) i “Els pescadors de Perles” de Bizet al Gran teatre del Liceu.

És membre fundador d’el Galliner de Manresa, responsable de la programació del Teatre Kursaal i durant quatre anys s’ha encarregat de la comunicació del centre de creació de dansa La Caldera. Compagina l’activitat artística amb la docència a diferents escoles de teatre musical de Barcelona.

 

Dels seus darrers treballs destaca la direcció de “Nine, les dones de Guido Contini” amb Mariona Castillo, l’adaptació al català del musical “EL DESPERTAR DE LA PRIMAVERA” (amb vuit nominacions als premis butaca 2017), el monòleg “Mort a les cunetes” amb Joan Valentí . que ha escrit i dirigit, els concerts teatralitzats “Em dic Fanny Brice” amb Raquel Jezequel i “Plaers inFINNits” amb Laia Piró i la direcció resident del musical “EL JOVENCITO FRANKENSTEIN”.

 

Actualment està fent d’ajudant de direcció d’un nou projecte de Dagoll Dagom i escrivint amb els compositors Adrià Aguilera, Óscar Peñarroya i Albert Guinovart.