►Els esdeveniments que estem vivint com a societat estan afectant totes les indústries, inclòs el Gran Teatre del Liceu, així com el sector cultural en general, alterant la nostra activitat habitual. No obstant, la voluntat i l’obsessió del Liceu seguirà sent la d’oferir espectacles en viu i seguir emocionant el públic des de la butaca del Teatre.

►Aquesta obsessió que tan bé defineix la història de superació del Gran Teatre del Liceu és precisament el concepte que vertebra la nova temporada 2020/21. Tots els títols, alguns personatges i les diferents propostes artístiques convidaran a reflexionar sobre la condició humana, els seus neguits, anhels i angoixes, en una magnífica ocasió per vibrar amb l’emoció dels espectacles. Una promenade en l’obsessió, condensant un nombre de referències i mites antics que ens ajudaran a posar llum en algunes figures del món real, també personatges del nostre petit teatre del món. Víctor Garcia de Gomar, director artístic del Liceu, obre així “una finestra connectada a les passions, al plaer d’observar altres maneres d’existir i a cercar un mirall sobre el qual projectar qui som en realitat”. Un exercici que relata una nova temporada que desperta la curiositat d’un públic divers i replanteja allò que passa dins la caixa escènica del Teatre. Una ambiciosa proposta, amb vocació de Centre de les Arts, en què l’òpera, la dansa, la música simfònica i les activitats complementàries, vertebrades per aquest subjecte principal, donen un sentit de coherència interna.

 Les millors veus, directors i batutes del moment

►El Liceu seguirà fent honor a la seva fama de Teatre de grans veus i convidarà aquesta temporada alguns dels noms més aclamats de l’escena operística actual, entre els quals destaquen Anna Netrebko, Sondra Radvanovsky, Piotr Beczala, Javier Camarena, Nadine Sierra, Ermonela Jaho, Gregory Kunde, Carlos Álvarez, Miah Persson, Kristina Mkhitaryan, John Osborn, Stéphanie d’Oustrac, Alexander Vinogradov, Stéphane Degout, Krassimira Stoyanova, Stefan Vinke, Johanni Van Oostrum, Anita Hartig, Okka von der Damerau, o Christopher Maltman entre d’altres. La temporada 2020/21 també rebrà alguns dels directors més aclamats com Christof Loy, Laurent Pelly, Robert Carsen, David McVicar o Àlex Ollé, i les batutes més internacionals, entre les quals destaquen Josep Pons, Marc Minkowski, Giacomo Sagripanti, Speranza Scappucci, William Christie, Jordi Savall o David Afkham, entre d’altres.

►El Liceu presenta un immillorable inici de temporada; un retorn gradual i in crescendo: així, dues de les veus més aclamades internacionalment i estimades pel públic del Liceu, la soprano Sondra Radvanovsky i el tenor Piotr Beczala es presentaran en un magnífic recital que omplirà de so i energia el Teatre. Les seves actuacions al Liceu, junts o separats, han esdevingut nits memorables, pàgines que seran difícilment oblidades. Aquesta és l’oportunitat de tornar a retrobar-nos amb dos artistes carismàtics i generosos que protagonitzaran l’espurna inicial d’una temporada molt especial. El relleu l’agafaran un altre pòquer d’asos com són Anna Netrebko, Yusif Eyvazov, Ludovic Tézier i Okka von der Damerau, que protagonitzaran Il trovatore de Verdi en versió concert, una de les cimeres del seu repertori i un drama amb gran profunditat psicològica, i una música radiant i expansiva que desborda imaginació. La inauguració d’òpera escenificada serà amb l’atractiva producció de l’Òpera de Frankfurt de Don Giovanni de Mozart signada per Christof Loy i dirigida per Josep Pons. ►Una òpera situada entre la tragèdia i la comèdia que posa èmfasi en l’interior del personatge i on Don Giovanni inicia una obsessiva cacera de 24 hores. Christopher Maltman (Don Giovanni), Miah Persson (Donna Anna), Véronique Gens (Donna Elvira) i Luca Pisaroni (Leporello) protagonitzen aquest mite universal que ens presenta un antiheroi desesperat i solitari que fascina per la seva complexitat psicològica de depredador sexualL’Orquestra mozartiana i les característiques de la producció permeten que aquesta primera òpera escenificada es pugui portar a terme amb totes les garanties.

‘Lessons in Love and Violence’

►Arriba l’esperada nova producció del Teatre per a la nova temporada, l’òpera escenificada del compositor George Benjamin amb Martin Crimp, Lessons in Love and Violence, una coproducció anunciada el 2017 amb la Royal Opera House, el Teatro Real de Madrid, la Dutch National Opera d’Amsterdam, la Staatsoper d’Hamburg, l’Opera de Lyon  i la Lyric Opera of Chicago. Un estrena molt esperada al Liceu, després de l’èxit de Written on Skin, del mateix compositor i llibretista, que es va representar en versió concert al Liceu el 2016. La posada en escena de Katie Mitchell situa en l’actualitat una obra basada en fons medievals que explica la relació obsessiva entre el rei Eduard II i el seu amant Piers Gaveston. El mestre Josep Pons dirigeix una extraordinària partitura amb riques orquestracions que capta perfectament l’atmosfera claustrofòbica i eròtica del drama protagonitzat per Stéphane Degout com a rei i Georgia Jarman com a Isabel. El Liceu acull l’estrena a l’Estat d’aquesta òpera de Benjamin.

‘La bohème’

La bohème de Puccini també serà una de les òperes protagonistes aquesta temporada, fruit del treball amb l’artista resident del Gran Teatre del Liceu, Àlex Ollé, durant els propers 4 anys consecutius. Ollé, artista reconegut internacionalment per la seva exitosa carrera que va iniciar amb La Fura dels Baus i que ha evolucionat en el món de l’òpera amb grans propostes que s’han pogut veure arreu. El Liceu ha acollit, recentment, èxits com Quartett de Luca Francesconi i l’impressionant Tristan und Isolde de Wagner amb una esfera que coronava una posada en escena majestuosa. La col·laboració de l’artista amb el Teatre, a més d’assessor, es conjuga a través de la seva participació en cada temporada que inclourà dues noves produccions -una d’elles Lady Macbeth de Msenk– i dues òperes ja estrenades, que seran la Norma de Bellini de la ROH, i aquesta bohème d’estètica actual del Teatro Regio di Torino. Àlex Ollé situa la història en un barri marginal, on l’obstinació dels protagonistes recau en recordar el passat, un moment on tots van ser més feliços. La música de Puccini estarà a les mans de Giampaolo Bisanti i l’Orquestra Simfònica del Liceu, on també participarà el Cor del Teatre acompanyat del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana i VEUS– Cor infantil Amics de la Unió. Anita Hartig, Maria Teresa Leva, Adriana González –Mimì , Atalla Ayan, Giorgio Berrugi –Rodolfo-, Valentina Nafornita i Katerina Tretyakova – Musetta-, posaran veu a alguns d’aquests protagonistes que es mantenen suspesos en una vida de misèria.

‘Lucia di Lammermoor’ i ‘Otello’

►La temporada d’òpera destaca, també, per noves produccions mai vistes al Liceu, que porten la signatura de grans teatres d’òpera com la Bayerische Staatsoper o la Royal Opera House. Lucia di Lammermoor de Donizetti, amb un amor impossible encarnat per Nadine Sierra –Lucia- i Javier Camarena –Edgardo- sota la batuta de Giacomo Sagripanti. Un repartiment excels que completa Mariusz Kwiecien –Enrico- i que es centra en la complexitat dels personatges dins d’una atmosfera plena de rivalitats. Barbara Wysocka proposa una posada en escena centrada en els anys 60 amb una Lucia que transita entre la fragilitat i la ingravidesa per arribar al paradigma de l’obsessió, que esdevé, finalment, en follia. Otello de Verdi, basada en l’obra de Shakespeare, amb Gregory Kunde, Jorge de León, Carlos Álvarez, Zeljiko Lucic i Krassimira Stoyanova i Eleonora Buratto. Un repartiment infal·lible per aquesta producció plena de llums i ombres de Keith Warner, que destapa de nou la gelosia d’un protagonista obsessionat per la seva ingènua esposa, i les mentides de Iago que trama una estratègia per acabar amb l’amor dels dos personatges. El mestre Riccardo Frizza dirigirà aquest clàssic que conté una de les entrades més grans de la història de l’òpera.

‘La traviata’, ‘Tannhäuser’ i ‘Les contes d’Hoffmann’

►Dins d’aquests 8 títols que estructuren la temporada operística escenificada també comptarem amb les reeixides propostes de David McVicar, Robert Carsen i Laurent Pelly. Tres grans noms de la direcció escènica per tres magnífics títols: La traviata de Verdi amb direcció musical de Speranza Scappucci i les veus de Kristina Mkhitaryan i Rosa Feola com a Violetta i un obsessiu Alfredo encarnat per Pavol Breslik i Dmitry KorchakTannhäuser de Wagner amb la direcció musical de David Afkham, titular de l’Orquesta Nacional d’España i un magnífic repartiment wagnerià encapçalat per Stefan Vinke en el rol principal, un Tannhäuser obsessionat per la sexualitat que cerca el seu espai en el món. David Afkham posarà música a una de les partitures més madures de la joventut del compositor. També cal destacar Les contes d’Hoffmann d’Offenbach, en una proposta que recull les dues cares del Romanticisme: la fosca història i la màgia del seu revers. John Osborn i Arturo Chacón-Cruz es posaran a la pell d’un poeta maleït, obsessionat amb triomfar en l’amor i que evoca les frustracions del seu passat amorós amb Olympia –Olga Pudova i Rocío Pérez-, Antonia –Ermonela Jaho– i Giulietta –Nino Sugurladze i Ginger Costa-Jackson-. Jordan de Souza serà l’encarregat de la direcció musical d’aquesta última obra que compta amb la producció del Gran Teatre del Liceu, igual que Don Giovanni, La traviata, Tannhäuser.

Òperes en versió concert

►En les òperes de versió concert, el Liceu amplia el seu ventall i programa 4 propostes a la sala gran i una al Foyer. L’ús d’aquest espai s’incrementa en aquesta nova etapa del Teatre acollint òperes, dansa, conferències, música de cambra i espectacles d’El Petit Liceu, en una clara intenció d’apropar els espectacles al públic, i de poder adaptar les necessitats d’espectacles de petit format o que per les seves característiques necessitin un aforament més petit.

Platée de  Jean-Philippe Rameau s’estrenarà a Espanya sota la direcció de William Christie i Les Arts Florissants. Obra insígnia de la il·lustració, Platée és una joia barroca i també la pàgina més alegre del compositor, que parla de l’obsessió de la nimfa Platée per l’amor de Júpiter i que ressonarà per primera vegada a l’escenari del Liceu amb les veus de Marcel Beekman i Edwin Crossley-Mercer. Un jove Mozart de 14 anys composa Mitridate, re di ponto  que es podrà veure al Liceu dirigida per Marc Minkowski. En aquesta peça el compositor exposa amb nuesa i subtilitat les obsessions, les febleses i les inseguretats del protagonista, Mitridate, amb les veus de Pene Pati, Elsa Dreisig, Julie Fuchs o Jakub Józef Orlinski Aquesta òpera que es representarà en versió concert retrata amb cruesa les crueses en la transmissió de poder, les relacions paternofilials i l’indult.

►Durant la temporada 2020/21 també hi haurà espai per al teatre musical, concretament amb una versió semiescenificada de My fair lady, que es podrà veure per primer cop a Barcelona, en aquest cas dirigida per l’especialista en el gènere Alfono Casado Trigo. Considerat com el “musical perfecte”, el seu compositor Frederik Loewe posa música a la història d’Eliza, una florista del Covent Garden que comença a rebre lliçons del fonetista Professor Henry Higgins, el qual s’obsessiona amb el somni de convertir-la en una autèntica dama elegant de l’alta societat londinenca.

►També en versió concert podrem gaudir d’un autèntic tresor que el Liceu ha decidit recuperar en l’afany de potenciar el patrimoni musical català. Es tracta de La principessa filosofa, una òpera del “Mozart català” Carles Baguer, estrenada al Teatre de la Santa Creu l’any 1797 que tan sols va ser representada cinc cops. Aquesta vegada seran els alumnees de l’ESMUC sota la direcció de Marzio Conti els qui acostin la restauració d’aquesta comèdia amorosa entre el comte d’Urgell i l’hereva del comte de Barcelona, Diana, qui tot i no acceptar pretendents, acabarà perdudament enamorada arran del joc del comte.

Dansa

►La dansa tindrà un lloc destacat en la programació del Liceu, que oferirà tres ballets, dues propostes internacionals de primer ordre amb la participació de l’Orquestra Simfònica del Liceu i una de les veus més rellevants de la dansa nacional. Eifman Ballet retorna al Liceu després d’enamorar el públic amb Anna Karenina i ho fa amb una altra versió contemporània i poètica d’un clàssic, aquest cop Onegin  de Puixkin. Un dels noms més destacats de la dansa a Espanya, la companyia Blanca Li, debuta al Liceu amb Solstice, un espectacle amb 14 ballarins i un percussionista que celebra la bellesa, el poder i l’energia a partir de la preocupació per la degradació de la natura. Una inquietud que transforma en obsessió expressada en la dansa i el gest. El darrer espectacle arriba de la mà del Ballet Nacional Txec amb El llac dels cignes, paradigma de la dansa clàssica i mítica història d’amor romàntica i atemporal basada en l’obra original de Marius Petipa i Lev Ivànov. Un amor marcat per l’encanteri del mag Rothbart, que, obsessionat amb Sigfrid, s’interposa entre el príncep i Odette.

 Dramatúrgia contemporània

►El Gran Teatre del Liceu torna a apostar la pròxima temporada per la dramatúrgia contemporània de la mà d’Òpera de Butxaca i Nova Creació (OBNC) amb l’estrena de l’espectacle Sis Solos Soles, un projecte que reuneix en una sola vetllada sis monodrames per a intèrpret femenina i instrumentista, encarregats a sis equips diferents de llibretista i compositor. A través d’un passeig per les entranyes del teatre, l’espectador entrarà en contacte amb les històries d’un seguit de veus atrapades en entorns domèstics, com si d’una confessió íntima es tractés.

Recital de grans veus

El Gran Teatre del Liceu seguirà sent referent de grans veus internacionals la propera temporada i tindrà l’honor de rebre primeres figures de l’òpera com Sondra Radvanovsky en un concert molt especial on s’enfrontarà a les grans escenes de les tres reines isabelines: l’orgullosa Maria Stuarda, la passional Anna Bolena i la poderosa Isabel I. El públic del Liceu també podrà gaudir d’una altra de les grans dives del nostre temps, la soprano Anna Netrebko en un recital íntim i deliciós que convida a recórrer la intensitat poètica del dia i la nit, en la mirada de vistos per diferents compositors.

Concerts simfònics

►La temporada 2020/21 suposarà tot un repte per a l’Orquestra Simfònica del Liceu, que podrà demostrar la seva bona salut actual gràcies a l’aposta ferma del Teatre per augmentar l’activitat simfònica. Liderant aquesta aventura estarà el director musical Josep Pons, que iniciarà la temporada amb un viatge pel món sonor d’Ibèria amb De Carmen Amaya a Estrella Morente, una col·lecció de moments extraordinaris en la qual els creadors han mirat d’escriure per a la dansa. Creadors tan rellevants com Gerhard (Alegrías) – en les commemoracions del cinquantè aniversari del seu traspàs -, Guinjoan (Homenaje a Carmen Amaya) i De Falla (El sombrero de tres picos i El amor brujo), acompanyats de la veu d’Estrella Morente. L’altra gran cita simfònica de la temporada estarà emmarcada en el Memorial Pau Casals i permetrà gaudir de tres obres mestres de la dansa per excel·lència; partitures encàrrec de Sergei Diaghilev a Ígor Stravinsky pels seus Ballets Russos (L’ocell de foc, Petruixka i La consagració de la primavera). Aquest concert s’incorpora dins el Memorial Pau Casals amb motiu del centenari de l’Orquestra Pau Casals què va ser dirigida en diferents ocasions per I. Stravinsky al Liceu.

►Seguint amb la dansa com a eix vertebrador, el Teatre ha demanat a David Afkham, titular de l’Orquesta Nacional d’España, que mentre està immers en les funcions de Tannhäuser pugui dirigir Romeu i Julieta de Prokófiev, un programa simfònic que s’endinsa en el món de la dansa al costat d’obres de Strauss i Ravel.

►En el camp simfònic, una de les batutes més estimades pel públic del Liceu, Jordi Savall, retornarà amb Le Concert des Nations per dirigir les dues darreres simfonies de Beethoven, la Vuitena i la Novena, que clouran el 250è aniversari del naixement del compositor. La música de cambra també tindrà continuïtat durant la temporada 2020/21, amb dos concerts de LiceuClàssic i Liceu Brass Ensemble, i també amb la implicació dels museus, que acolliran diverses formacions de cambra sorgides de l’Orquestra del Liceu. En aquest sentit, el Liceu segueix potenciant la presència de l’Orquestra fora de les parets del Teatre i visitarà el Palau de la Música Catalana dins el seu cicle Palau 100, així com al llarg del territori català, concretament a Reus, Lleida i Girona, on durà un programa integrat per la “Júpiter” i la “Patètica” dirigit prestigiós director d’orquestra francès i fundador de Les Musiciens du Louvre, Marc Minkowski.

El Liceu de les arts

►L’objectiu del Gran Teatre de Liceu no és només entretenir, participar del joc i gaudir, sinó proposar una programació i un conjunt d’activitats complementàries que en el seu conjunt siguin una invitació a pensar i créixer. En definitiva, el Liceu serà un centre de les arts i pensament on el subjecte principal serà l’òpera, però en el qual també confluiran altres disciplines, com les arts visuals, l’antropologia, la filosofia, la poesia, la ciència, la tecnologia… sempre tenint en compte el fil conductor de l’obsessió com estructurador de coherència interna. Així, la temporada tindrà sis veus; sis protagonistes que seran alhora altaveus per desenvolupar amb intensitat el discurs de la temporada: Chiharu Shiota, Louise Bourgeois i Laia Abril (artistes visuals), Luis Rojas Marcos (psiquiatre), Joan Margarit (poeta) i Nuccio Ordine (filòsof). Tots ells trufaran de versos, exposicions, mostres, reflexions, textos, conferències el programa d’activitats.

►Un bon exemple és la col·laboració amb l’artista japonesa resident a Berlín Chiharu Shiota, artista convidada de la temporada que prepara una instal·lació al Saló dels Miralls per dialogar en comunió amb els compassos musicals del Winterreise de Schubert. A més, l’artista ha cedit més de 15 peces per crear la imatge de la nova temporada. Serà precisament coincidint amb la seva obra que el Liceu organitzarà la jornada Liceu Centre d’Arts, el 17 de gener de 2021, on una sèrie d’artistes convidats ens ajudaran a reflexionar sobre l’obsessió́ a través d’instal·lacions, mostres, tallers, visites amb els artistes… En aquesta mateixa línia, el Liceu organitzarà cicles de conferències i converses amb grans pensadors com Rafael Argullol, Joan Margarit o George Benjamin entre d’altres, exposicions de reconeguts artistes com la mateixa Shiota, Louise Bourgeois o Laia Abril entre d’altres, així com sessions d’audicions comentades a càrrec de Víctor Garcia de Gomar i Pol Avinyó. Unes altres veus per amplificar el gaudi i aprofundir en el concepte de l’obsessió.

Nou projecte. Liceu Vermut

Amb l’arribada del bon temps, el Gran Teatre del Liceu no només estrena un nou projecte sinó que també habilita un nou espai únic a l’aire lliure: la terrassa. Liceu Vermut seran sessions de música en viu, en què destacats intèrprets del país oferiran els seus treballs i reservaran la part final del seu recital per a una sèrie d’improvisacions al voltant de l’òpera. Tot prenent un vermut sonaran les àries i els temes més populars de la lírica universal passades per la mirada estètica d’aquests grans músics com Chicuelo, Raül Fernández ‘Refree’ i Hidrogenesse.

LiceuAprèn i El Petit Liceu

Amb la intenció d’adaptar-se al moment actual i posant de manifest el compromís del Teatre amb l’educació i el creixement de les persones, es desenvolupa el nou servei educatiu LiceuAprèn. Un programa  educatiu global que cerca innovar en la creació d’espectacles d’El petit Liceu i Liceu jove i potenciar una oferta formativa àmplia i diversa, tant pel que fa a continguts com a públic a qui s’adreça. Sota aquest paraigua el Liceu estrena dos espectacles que, degut a la crisi del coronavirus, s’han hagut de traslladar a la temporada 2020/21, El monstre al laberint i La barcarola.

►En aquesta mateixa línia de fer confluir la nova creació amb el programa formatiu i la vessant col·laborativa, naixia aquesta temporada El monstre al laberint, que malgrat l’èxit de participació d’enguany, no s’ha pogut representar a causa de la crisi de la Covid-19, però s’estrenarà durant la temporada 2020/21. L’òpera col·lectiva i coral de Jonathan Dove, què estarà dirigida escènicament per Paco Azorín i musicalment per Manel Valdivieso, és el resultat del procés creatiu de 800 joves cantaires de més de 20 centres educatius de Barcelona i Catalunya, amb la participació de l’orquestra del Conservatori del Liceu i professionals de la música i les arts escèniques. Una òpera 360° que empra l’escenari i el pati de butaques per generar una experiència immersiva entorn el mite de Teseu i el Minotaure, tot remetent a la realitat actual de les persones refugiades.

►L’altre nou espectacle previst per l’actual temporada i que haurà de posposar la seva estrena per la temporada 2020/21 és La Barcarola de Juan Pablo Mendiola, una proposta que es podrà veure al Foyer i que juga no només amb la part musical sinó que hi incorpora altres arts, com ara l’escenografia, la interpretació i les arts plàstiques, entre d’altres. Aquest espectacle s’ubica en el creixement inicial de l’infant, dels 3 als 5 anys.

►El Petit Liceu es completa aquesta temporada amb un total de vuit espectacles i segueix apostant pels muntatges més estimats pel públic familiar, com Els músics de Bremen de Poire Vallvé, La petita flauta màgicaAllegro Vivace de Joan Font (Comediants). Un altre retorn esperat durant les dates nadalenques serà El conte de Nadal, que per quart any consecutiu envairà el Teatre amb l’esperit nadalenc de Charles Dickens, la música d’Albert Guinovart, l’art amb sorra de Borja González, l’Orquestra Simfònica del Liceu, la formació VEUS – Cor Infantil Amics de la Unió i els solistes vocals. El Liceu també manté el seu compromís amb IT Dansa, la jove companyia de l’Institut del Teatre sota la direcció de Catherine Allard, que presentarà quatre coreografies al Teatre-Auditori Sant Cugat: Kaash, The prom, In memoriam i Whim Fractured Fairytale.

 Liceu Aropa

►El Liceu vol ser una institució cultural de referència en la inclusió de col·lectius en situació de vulnerabilitat i en el desenvolupament de programes, activitats i serveis per a acostar l’òpera a les persones amb diversitat funcional, discapacitat o vulnerabilitat, potenciant valors com l’equitat o l’excel·lència. A partir d’aquesta voluntat, es desenvolupa el programa social LiceuApropa, que s’ha reformulat amb una estructura més clara i senzilla on l’usuari és el protagonista. El nou programa inclou moltes de les activitats que el Teatre ja oferia al voltant de l’atenció a la diversitat i n’incorpora d’altres que s’han desenvolupat en els darrers anys. Una d’aquestes novetats és el projecte d’òpera comunitària de nova creació que el Liceu està preparant amb els veïns i veïnes del barri del Raval de Barcelona. Integrat dins la línia de producció comunitària Opera Prima (estrena novembre 2021) comptarà amb la dramatúrgia de Victòria Spunzberg, la composició d’Arnau Tordera, la direcció escènica de Ricard Soler i la direcció musical d’Alfons Reverté i amb la participació d’associacions, institucions, agrupacions de veïns i veïnes, i un gran representativitat del teixit social del barri del Raval. Aquest ambiciós projecte comunitari començarà aquesta temporada i culminarà en la temporada 2021-2022.

Liceu Under35

►El Liceu manté l’aposta pel públic jove amb la iniciativa Liceu Under 35, que la temporada 2020/21 oferirà tres sessions especials de Don Giovanni (22 d’octubre), La traviata (7 de desembre) i Solstice (8 de febrer). El Teatre seguirà fent créixer aquesta política de preus joves amb les tarifes Under 35 per a tots els títols, que en la temporada 2019/20 va assolir fantàstics resultats fins al mes de març, arribant a les gairebé 5.500 entrades venudes des de la inauguració amb Turandot. A banda de les tarifes específiques per al públic Under 35, més de 4.000 persones més han vingut aquesta temporada al Liceu beneficiant-se d’altres tarifes i descomptes per a joves i estudiants (Carnet Jove, programes Escena 25 i Quadern Cultura, tarifes per grups d’escoles, instituts, etc).

►Aquesta temporada, i com a novetat, el Liceu  llança un abonament de 3 títols anomenat Liceu under35 +1, exclusivament per aquells joves que gràcies a les polítiques de preus i programació del programa Liceu Under35 s’han endinsat al món de l’òpera. Es tracta d’un abonament de 3 títols al 50% de descompte.

 Abonaments i localitats

Els abonats de la temporada 19/20 podran renovar el seu abonament, i també la seva butaca, per la temporada 20/21. Si en algun cas la normativa vigent obligués a fer un canvi de butaca i fila, es contactaria amb l’abonat i se li comunicaria amb mínim un mes d’anticipació la seva reubicació, que es procurarà que correspongui a la mateixa zona que el seu abonament. Així  mateix, i tenint en compte que alguns abonats/es visquin encara amb incertesa els primers mesos de la nova temporada es permetrà que els abonats puguin renunciar amb un màxim de 15 dies d’anticipació als títols compresos entre els mesos d’octubre i desembre. Donar-se de baixa de l’abonament es podrà fer fins al 4 de setembre, i no es farà cap cobrament de l’abonament fins al 20 de setembre. Els abonats de la temporada 19/20, podran adquirir de manera preferent les localitats pels concerts extraordinaris -Recital de Sondra Radvanovsky i Piotr Beczala; Il trovatore V.C. i Recital d’Anna Netrebko- a partir del 29 de juny i amb el descompte habitual del 20% que gaudeixen com a abonats del Liceu per a l’adquisició de funcions addicionals al mateix abonament. Alguns dels abonaments han disminuït en una funció, degut a les cancel·lacions de les òperes inicialment programades, una situació transitòria que recuperarà la normalitat a la propera temporada 21/22.

►A diferència d’altres anys, els nous abonaments es podran reservar a partir del 17 de juny a través de liceu.cat omplint un formulari on es podrà indicar la preferència en el tipus d’abonament i zona. Al setembre, quan estiguin clares les possibles restriccions d’aforament de les funcions, es contactarà amb tots els sol·licitants de nous abonaments per tal de poder gestionar la sol·licitud personalment. Amb aquesta política d’adquisició de nous abonaments el Liceu vol d’una banda  reduir al màxim les incerteses sobre l’adquisició d’abonaments i venda d’entrades, però al mateix temps vol atendre totes les peticions dels nous abonats per aquesta temporada 20/21.

►En l’àmbit de localitats, el Gran Teatre del Liceu manté la mateixa política de preus que la temporada anterior. Així mateix, la venda general de localitats s’iniciarà –durant aquesta nova temporada- un mes i una setmana abans de cada estrena, d’aquesta manera hi haurà flexibilitat en l’adaptació dels aforaments depenent de les limitacions del moment. Per exemple, en el cas de Don Giovanni les entrades es posaran a la venda el 17 de setembre, sent la primera setmana venda preferent pels abonats. Una persona no abonada podrà adquirir l’entrada a partir del 24 de setembre.

Enquesta Covid-19

►Durant el mes de maig, el Liceu va dur a terme una enquesta dirigida als abonats i al públic general per conèixer la seva percepció a l’hora de tornar al Teatre, en quines condicions es sentirien més segurs i amb quines mesures i protocols de seguretat. En general més del 70% dels abonats i del 50% del públic esporàdic enquestat mostrava una clara intenció de tornar al Teatre tan aviat com s’obrin les portes. Menys del 3% afirmaven que no tornarien al Teatre durant un llarg període pel fet de ser un col·lectiu de risc, però la seva opinió podria canviar si la situació sanitària estigués totalment controlada. El Liceu està treballant per ser un espai segur per poder gaudir de l’òpera adoptant les mesures, protocols i normatives vigents en cada moment.

Resum de les modificacions en la temporada 2020/21 derivades de la Covid

La crisi sanitària provocada per la pandèmia de la COVID-19 ha obligat al Liceu a realitzar canvis i ajornaments també en diversos títols de la temporada 2020/21. Aquests canvis són derivats, principalment, de modificacions de calendari o d’ajustaments pressupostaris. Així, en properes temporades podrem seguir gaudint de títols com Eugene Onegin de Txaikovski, una nova producció del Gran Teatre del Liceu amb Den Norske Opera (Oslo) i el Teatro Real de Madrid, sota la direcció d’escena de Christof Loy; o també Dialogues de Carmélites de Poulenc, que després de veure’s tan sols tres vegades la temporada 1958/59, tornarà en una producció del Théâtre des Champs-Élysées dirigida escènicament per Oliver Py i sota la batuta de Josep Pons. També s’ajornarà una joia del patrimoni català com és La nit de Sant Joan (Soirées de Barcelone) de Robert Gerhard, la segona creació del compositor de Valls, pensada per als Ballets de Montecarlo, però que no va arribar a estrenar-se mai, i de la qual el coreògraf Antonio Ruz n’ha fet la seva lectura en una coproducció del Liceu i la Fundació Juan March. Els dos concerts dels Madrigals de Monteverdi sota la direcció de Rinaldo Alessandrini previstos al Foyer també es veuran ajornats a properes temporades. Pel que fa a LiceuAprèn, l’espectacle Miralls, producció del Liceu que conduirà el seu creador Miquel Gené i amb direcció d’escena de Quim Serra (Factoria Mascaró), s’estrenarà durant la temporada 2021/22.