►Descobreix una temporada més variada que “El vestir d’en Pasqual”.

►Si t’agrada el teatre musical t’interessarà conèixer les primeres 60 propostes musicals de la temporada 2022-23.
►No seran les úniques. Aviat uns n’anunciarem més.

El Plan B
Sala Aquarella
Fins el 4 de setembre
 

►Et portem la platja al centre de la ciutat.
►Obre les portes en ple cor de Barcelona Cala-Aquarella, la cala més fresca de la ciutat, amb el personal més dinàmic per atendre’t i entretenir-te a la guingueta més divertida, canyera i canalla.
►Et proposem una nit màgica plena de veus en directe i molt d’humor, interpretant els temes més famosos de l’estiu de tots els temps.
►Poseu-vos el vostre look d’estiu per gaudir d’una nit que no us deixarà indiferent. Còctels, refrescos, tapes i espectacle en un ambient estiuenc i fresc.
►Recorda que estem dins una cala, Cala-Aquarella, la més fresca… Cantarem, ballarem, celebrarem i sobretot riurem!!!

 

 

Swing (una història quasi original)
(Estrena)
Aquitània Teatre.
Del 2 al 25 de setembre.

►L’Àlex i la Sara han decidit separar-se. El que mai no s’haurien imaginat és que la seva determinació pogués afectar tant els seus millors amics, i també parella, Amanda i Bob.
►A ritme de música swing, interpretada per una cantant i una guitarrista, els personatges viuran una espiral d’emocions a l’hora d’enfrontar-se als futurs canvis.

  
La Blancaneus i els set nans
(En cartell)
Sala Ars.
Fins al 24 de setembre.

►Hi havia una vegada una reina molt vanitosa que preguntava cada dia al seu mirall màgic qui era la dona més bonica del món i ell sempre responia que la més bonica era Sa Majestat. Però un dia la resposta va canviar i el mirall va dir que la Blancaneu, la nova criada de la reina, era la més bonica del món. En assabentar-se’n, la reina farà tots els possibles per desfer-se de la noia, però la Blancaneu comptarà amb l’ajuda dels set nans del bosc i l’amor del príncep. N’hi haurà prou per parar els peus a la reina malvada?

 

Como una canción de los 80
(En cartell)
Eixample Teatre.
Del 22 d’agost al 30 de setembre.

►Una comèdia musical, amb banda de rock en directe, que segueix la història de 4 amics des de l’institut fins als nostres dies.
►Amb els temes més importants nacionals i internacionals dels 80’s, 90’s i actuals, com a banda sonora de l’espectacle.
►Més de 50 cançons que han marcat moltes generacions en rigorós directe. Una comèdia divertida i entranyable amb grans dosis d’humor i ritme.
►Como una canción de los 80, un espectacle per riure i gaudir de la música siguis de la generació que siguis.

La sireneta, el musical
(En cartell)
Sala Ars.
Fins al 30 d’octubre.

►L’Ariel és una jove sirena que viu amb els seus amics al fons del mar. El dia del seu aniversari, la sireneta veu una nau governada pel príncep Èric i s’enamora immediatament d’ell. Llavors demana al seu pare, el déu Posidó, que li doni uns peus per sortir de l’aigua i conèixer el príncep. Posidó s’hi nega, perquè no vol que la seva filla sigui víctima de la barbàrie dels humans. La bruixa del mar ho aprofita per fer un tracte amb l’Ariel; li donarà uns peus a canvi de la seva veu. Si abans de vint-i-quatre hores la sireneta aconsegueix un petó d’amor del seu estimat, recuperarà la veu. Si no ho aconsegueix, la bruixa es quedarà amb la seva ànima per sempre més. Serà l’Ariel capaç d’enamorar el príncep Èric abans del termini sense el seu cant de sirena?

►Per les funcions matinals, podeu comprar entrades amb taller! Després de l’espectacle, els més petits podran fer un taller i coneixeran algun personatge de l’espectacle!

Catalunya aixeca el teló
(Funció especial)
5 de setembre.
Gran Teatre del Liceu.

►ADETCA, conjuntament amb els Teatres Públics de Barcelona organitzen la XXIena Edició de CATALUNYA AIXECA EL TELÓ i donen el tret de sortida a la Temporada Teatral.
►La XXIena Gala Catalunya Aixeca el Teló i brindarem pels 30 anys d’ADETCA.

Il teatro allà moda
(Estrena)
Teatre Bartrina.
10 de setembre de 2022.

►En Pere i la Margalida són una parella de mitjana edat enfrontada a la monotonia.
►En Pere ha perdut la il·lusió però la Margalida continua cercant la màgia de viure.
►El descobriment del gènere operístic, una visita inesperada i un llibre antic duran al matrimoni a un viatge pel passat que els pot canviar la vida.
►Benedetto Marcello fou un compositor i noble venecià del barroc. La seva obra més coneguda no és, però, una composició musical, sinó el pamflet humorístic Il teatro alla Moda, en el qual fa una divertida crítica a les pràctiques operístiques de la primera meitat del segle XVIII.
►D’ençà de la seva publicació i durant tres segles, l’obra s’ha reeditat en nombroses ocasions. La clau del seu èxit és la universalitat dels caràcters que satiritza, fàcilment recognoscible en gèneres artístics moderns com el cinema i, fins i tot, en la quotidianitat del nostre dia a dia.

Don Pasquale
(Estrena)
Gran Teatre del Liceu.
Del 21 de setembre al 10 d’octubre de 2022.

►Don Pasquale, un home vellard i decadent que viu un autèntic malson, decideix prendre per esposa Norina amb l’objectiu d’anul·lar els plans del seu nebot Ernesto. Ernesto, però, amb l’ajuda del doctor Malatesta, es compromet a atrapar Don Pasquale a la seva pròpia trampa, encarregant el paper de núvia a Norina, la seva promesa. Primer dòcil i després absolutament intractable, Norina sobresurt en el joc de les falses aparences.

►El xoc entre dues generacions aviva la comèdia alhora que també produeix una corrent subterrània de nostàlgia. Té dret a estimar i viure un senyor d’edat? El salt al buit d’aquell que estima amb valor.

►Don Pasquale, estrenat al Théâtre Italien de París l’any 1843 (on Donizetti s’havia instal·lat des del 1838), presenta una història còmica d’un engany sobre un altre engany; títol estimat que ha aixecat més d’un somriure al públic de moltes generacions. Ja des de la brillant obertura, capolavoro que ignora el model rossinià, es va desplegant una vivaç elegància i una perfecta simbiosi entre música i text. Obra mestra d’un geni on la música ja és de per si eminentment teatral.

►A partir de la partitura radiant de Donizetti, segons diu la llegenda, escrita només en 10 dies, l’enginyosa producció de Damiano Michieletto segueix sent divertida i plena de vida com mai. Amb sinceritat i profunditat dramàtica, en aquesta proposta situada a l’actualitat reconeixem els personatges com a arquetips de la commedia dell’arte però del nostre petit món i, immediatament, resulten commovedors. Michieletto obre un camí cap al cor d’una obra aparentment alegre, considerada l’apoteosi de l’òpera bufa.

►La riquesa melòdica, un del principals aspectes musicals, subratlla la farsa; una farsa extremadament cruel com ho és el càstig a Falstaff de Verdi. Una comèdia molt divertida i alhora emotiva, pertorbadora i burlesca.

Pretty Woman, el musical
(Estrena)
Teatre Apolo.
Del 22 de setembre al 27 de novembre de 2022.

►Pretty woman, per primer cop a Espanya, el musical que ens farà somiar amb el conte de fades extret d’una de les comèdies romàntiques més estimades de la història. Pretty Woman – El musical manté el marc narratiu de l’èxit cinematogràfic enriquint-se amb una apassionant banda sonora.

 

Glofus de Roma
(Estrena)
Teatre Condal.
Del 23 de setembre al 13 de novembre de 2022.

►Basada molt lliurement en les comèdies de Plaute, els seus autors creen el vehicle perfecte perquè totes les escenes més esbojarrades i les situacions més desbaratades es barregin amb grans cançons i números musicals.

►Guardonada amb sis Premis Tony, incloent-hi el de Millor Musical, aquesta comèdia d’embolics és un dels grans títols del gènere. L’autor de la música d’aquesta farsa esbojarrada és l’aclamat compositor Stephen Sondheim.

►Pseudolus, un esclau irreverent, intenta aconseguir la llibertat ajudant a Eros, el fill del seu amo, a guanyar-se l’amor de Phília. Però hi ha un problema… o dos: Phília pertany a M. Lycus que l’ha venuda al general Miles Gloriosus. I ningú està disposat a renunciar a ella.

 

Ghost, el musical
(Estrena)
Teatre Tívoli.
Del 30 de setembre al 30 d’octubre de 2022.

►Basat en l’oscaritzat drama romàntic de 1990 protagonitzat per Patrick Swayze, Demi Moore i Whoopi Goldberg, Ghost el Musical narra la relació entre Sam i Molly tant en vida com després de la defunció d’ell en un atracament. Sam queda atrapat entre tots dos mons per a protegir la seva noia de la mateixa amenaça que li va arrabassar a ell la vida. Contacta amb Molly a través d’Oda Mae, una estafadora que es fa passar per vident i que inesperadament desenvolupa la capacitat per a fer de pont entre el món dels vius i el dels morts.

►Amor, humor i intriga units a unes cançons inoblidables i uns efectes escènics extraordinaris donen lloc a l’experiència perfecta que agrada a tots els públics.

La Caputxeta i el llop
(Reposició)
Sala Ars.
De l’1 al 29 d’octubre.

►Hi havia una vegada una noia anomenada Caputxeta Vermella que havia de portar una cistella a la seva àvia. La cistella conté els ingredients necessaris perquè l’àvia pugui preparar un bon pastís per participar en un concurs. Tot creuant el bosc, la Caputxeta coneix un llop que l’enganyarà per ser el primer en arribar a casa de l’àvia i menjar-se tots els pastissos… i qualsevol altra cosa que trobi pel mig.

►Un musical compost per una pianista que acompanya, en tot moment, la narració de la història.

►Per les funcions matinals, podeu comprar entrades amb taller! Després de l’espectacle, els més petits podran fer un taller i coneixeran algun personatge de l’espectacle!

La Bella y la Bestia, el musical
(Reposició)
Teatre Apolo.
De l’1 al 30 d’octubre de 2022.

►La Barbarie Teatro Musical et convida a gaudir l’adaptació de l’conte popular francès “La Bella y la Bestia, el musical”. Un Clàssic musical per a nens i adults amb veus en directe i una preciosa història d’amor que mai podràs oblidar.

La gata perduda
(Estrena)
Gran Teatre del Liceu.
5 i 7 d’octubre de 2022.

►El Raval és el barri que abraça el Gran Teatre del Liceu i és l’espai europeu que té la major densitat d’associacionisme per metre quadrat.

►El Liceu, com a emblema cultural del país amb vocació de servei al veïnatge, colidera, amb el moviment associatiu del barri, un projecte comunitari: la creació d’una òpera participativa i cocreada on es reforça el lligam entre la institució i els ciutadans del barri.
►Així neix La gata perduda, l’òpera amb la qual el Raval entra al Liceu. Presentar aquesta proposta tan fresca haurà significat tres anys d’un important esforç col·lectiu. Concebuda musicalment per Arnau Tordera, guitarra, vocalista i líder de la banda Obeses, i amb text de Victoria Szpunberg, es mou entre el món líric i el musical, passant pels esclats de músiques del món, que tant sonen pels seus carrers.
►Espai vital, talment caòtic, el Raval és el contrapunt perfecte al món de l’establishment. Un autèntic xoc de trens entre les visions apol·línies-dionisíaques d’un Eixample ordenat i un Raval laberíntic. Un conflicte que s’ha volgut endreçar i racionalitzar, però el Raval roman com un nucli urbà amb un gran esperit de resistència. Posem el focus en les persones anònimes: els seus habitants, que, amb la seva hibridació identitària, conviuen al barri. És a partir de les seves anècdotes, vivències, relats, somnis i neguits que s’ha elaborat el llibret.

►La gata perduda parla de la lluita d’un barri que no es resigna a ser manipulat. Un barri unit que es rebel·la contra els poders fàctics i és per ell mateix un personatge cabdal que serà interpretat per la massa coral dels cors amateurs del Raval. Al voltant d’aquest barri hi conflueixen personatges que volen especular i utilitzar el Raval per als seus interessos: el magnat que observa el barri des de la part alta de la ciutat; que oculta un secret i mobilitza la curadora, l’arquitecta i el detectiu, per tal que resolguin un entramat de fets que el perjudiquen. La gata representa un personatge que pateix una transformació durant l’òpera; algú que decideix ser lliure, que no es doblega davant dels abusos i representa l’esperança.

►En aquest projecte més que mai, el Liceu és mediador, i La gata perduda és el vehicle perfecte per donar veu a la diversitat, i és, a més, un autèntic camí d’integració i desenvolupament de persones.

El mal del jazz: quan Barcelona era hot
(Reposició)
El Maldà
Del 9 al 30 d’octubre de 2022.

►La Cinta Moreno i el Joel Moreno no són família. Això sí, a més de compartir cognom, comparteixen fascinació pel hot jazz que es feia a Barcelona als anys 40. Aquest interès comú els ha ajuntat en diferents projectes de música i teatre i, fins i tot, els ha portat a fundar una companyia: La Copla de Wisconsin.
►Aquesta vegada, però, volen posar la música en primer terme. Per desempolsar un repertori musical tan extens com poc conegut. Per reivindicar un patrimoni musical que mereix un lloc en la història de la cultura catalana. I per donar a conèixer la gran quantitat de sales, festivals, orquestres i músics autòctons que van omplir de jazz el nostre país abans i després de la guerra.
►Per tot això, El mal del jazz: quan Barcelona era hot, és, en essència, un concert. Un concert amb una mica d’història. Un concert amb un punt de teatre. Però sobretot, un concert de jazz.

►Quan Barcelona era hot
►L’arribada de l’anomenada ‘música moderna’ va suposar tot un boom a la nostra ciutat, que aviat es va convertir en l’epicentre ibèric d’aquest nou estil. El hot jazz i les seves variants (swing, foxtrot, boogie-boogie…) van causar un autèntic furor a la Barcelona de posguerra.
►El repertori d’aquest espectacle vol fer un repàs per les cançons de jazz que es van composar i gravar a Barcelona durant els anys 30 i 40. Cançons originals en castellà i en català (i també alguna versió) que recorden als estàndards que arribaven del Estats Units i que són el millor testimoni de la revolució del hot a Catalunya.

El Poliamor és així  (de complicat)
(Estrena)
Aquitània Teatre
Del 14 d’octubre al 14 de novembre de 2022.

►La Mariona i el Roger viuen junts des de fa anys. No estan malament, però tampoc no estan bé, i el dia de cap d’any ella s’adona que no pot més i decideix canviar les coses. Per tal d’intentar arreglar la relació, hi incorpora una tercera persona, que començarà a viure amb ells. A partir d’aquí, presenciarem dotze mesos en la vida de la parella, formada ara per tres membres. Travessarem Sant Valentí, el Dia de les Dones, Sant Jordi, Sant Joan, la Diada, la Castanyada (o Halloween, com a Plats Bruts) i Nadal, entre altres dates assenyalades, i veurem de quina manera evoluciona el seu (poli)amor, en una història que farà sàtira de tantes i tantes coses que tots, poc o molt, hem viscut.


La frenètica faula de la llebre i la tortuga.
(Reposició)
Jove Teatre Regina.
Del 15 d’octubre al 6 de novembre de 2022.

►ARGUMENT:
►La Flaix, la llebre, no pot parar quieta i és incapaç de concentrar-se per més que ho intenta. La Calma, la tortuga, no té gens de pressa i li agrada viure una vida tranquil·la prenent decisions sense precipitar-se. Amb estils de vida tan diferents, sembla que mai podran arribar a ser amigues. De fet, es porten tan malament que l’Atena, una professora que acaba d’arribar a l’illa on viuen, decidirà fer-les córrer juntes a la Gran Cursa del Volcà de les festes de l’illa. Sabran fer equip? Qui guanyarà? La llebre o la tortuga?

►L’ESPECTACLE:
►Estrena a la vista! Arriba la Companyia La Trepa, la “titular” del Regina, amb una nova estrena pel 2022! Amb La Frenètica Faula de la Llebre i la Tortuga recuperem una de les faules més conegudes d’Isop per a traslladar-la a la modernitat i fer-ne un espectacle de teatre musical amb ritmes i valors d’avui en dia. A través de la història d’aquesta llebre vanitosa i la tortugueta constant que hauran de còrrer juntes en una cursa que acabarà amb alguna sorpresa, podem treballar no només molts valors d’interés per als més petits com la constància, l’esforç, treball en equip i el respecte als altres sinó que també podem parar d’estils de vida, de la importància de fer exercici i d’una dieta sana i variada. Tot això amanit amb bona música i sentit de l’humor per fer xalar de valent a tota la família.

Il Trovadore
(Estrena)
Gran Teatre del Liceu
Del 27 d’octubre a l’11 de novembre de 2022.

►Leonora i Manrico, una parella que encarna la llibertat i l’idealisme, està condemnada per la gelosia i l’amenaça del poder. El comte de Luna, punitiu i sàdic, té una debilitat obsessiva: Leonora; mentre la misteriosa i enigmàtica Azucena custodia un secret que els destruirà a tots. Amb les seves maquinacions, convertirà Leonora en una immortal heroïna condemnada al sacrifici. Els mecanismes del drama i una profunditat psicològica subratllada per una música radiant i expansiva que desborda imaginació converteixen Il trovatore en una de les cimeres del repertori. Sinceritat i puresa són els trets de Leonora, aquí presentada per Saioa Hernández i Hibla Gerzmava.

►Vittorio Grigolo, Juan Jesús Rodríguez i Ksenia Dudnikova completen aquesta història d’amor i venjança a l’Aragó del segle xv, en la qual els personatges són víctimes de les visions patològiques de la gitana.

►El muntatge signat per Àlex Ollé per a l’Òpera de París, que s’inspira en la Primera Guerra Mundial, retrata les conseqüències d’una guerra entre germans on les accions irracionals no deixen espai per a la reflexió. Una extenuant guerra de trinxeres on els humans són personatges abstractes i fantasmagòrics plens d’odi.

►Un destacadíssim repartiment per a aquesta tragèdia, estrenada a Roma l’any 1853 (i el 1854 al Liceu), en la qual Verdi mostra el pes del passat i la impossibilitat de superar-lo. En l’era dels moviments antirracials contra la mort de George Floyd, la visió exòtica de les minories des de l’òptica del segle XIX ens serveix per denunciar els substrats i estereotips que han forjat la nostra mirada. Aquesta és la veritable vendetta de la història: “Sei vendicata, o madre!”.

Autónomos, el musical
(Reposició)
Golem’S.
28 d’octubre de 2022.

►En un futur no molt llunyà, la crisi arribarà al seu final i tots els ciutadans gaudiran d’un treball estable i en conseqüència, de màxima felicitat. Però això no durarà per sempre: la meravellosa vida de l’Álex es trencarà sobtadament quan l’acomiadin. Amb una mà al davant i l’altra al mòbil (com tots avui en dia), es veurà obligat a agafar les regnes de la seva vida. Fer-se autònom serà l’única opció.

►Autónomos, el musical és una comèdia que relata les peripècies d’un nou freelance per a sobreviure a un gurú de l’emprenedoria, a la cruel Agència Tributaria, a clients amb trastorn Obsessiu-Compulsiu i a un gestor molt particular.

Coco
(Reposicó)
Teatre Apolo.
Del 5 al 27 de novembre de 2022.

►La Barbarie Musical té el plaer de presentar “Coco” tributo musical en el Teatre Apolo de Barcelona. El musical basat en la coneguda historia de la tradició mexicana del Dia dels Morts. Magnífiques actuacions musicals, veus en directe i una escenografia ben extraordinària, per a gaudir en família. Un xou entranyable que sens dubte emocionarà a tots els espectadors!

Els músics de Bremen
(Reposició)
Gran Teatre del Liceu.
5 i 6 de novembre de 2022.

►Aquest clàssic dels germans Grimm narra la història d’uns animals domèstics maltractats pels seus amos que es rebel·len contra aquesta situació i que, amb el seu enginy i la seva unió, hi troben una sortida.

►Espectacle de dansa i titelles on quatre ballarins, una narradora i un clarinetista ompliran l’escenari d’amistat, de moviment i de color. Música original de Poire Vallvé que incorpora un moment participatiu en què els nens i nenes han de cantar la cançó «Cap a Bremen».

►Un altre clàssic d’El Petit Liceu en cartellera des del 2007 i que cada temporada veuen milers d’infants i de famílies.

El viatge de l’Elefanta Sara
(Estrena)
Jove Teatre Regina
Del 12 al 20 de novembre de 2022.

►ARGUMENT:
►Anant al darrere de la Marieta, la bibliotecària del barri, comença una aventura que ens durà a l’Àfrica. Allà coneixerem la Sara, l’elefanta somiatruites, vergonyosa i poruga, que persegueix un somni: volar amb bicicleta per damunt del núvols.
​►Pedalant dalt de la seva bicicleta vermella, coneixerà la resta de protagonistes: el gall Marcel, en Max el camell, el sr caragol … Junts creuran que res és impossible i perseguiran els seus somnis fins a aconseguir-los.

►L’ESPECTACLE:
►El viatge de l’elefanta Sara és un espectacle musical que ens transporta al món de les emocions i la imaginació. A un món on tot és possible. El conte és un recorregut per les emocions dels personatges: la timidesa, la valentia, la felicitat, l’enuig i la susceptibilitat, tractades amb ulls d’infant.
►La música i la poesia són presents en diversos moments de l’espectacle, que inclou cançons tradicionals cantades en directe, amb arranjaments originals que ajuden  al desenvolupament de les capacitats expressives i la sensibilitat teatral, i estimula la receptivitat: la imaginació i la fantasia, l’atenció, l’observació i l’escolta activa.

 

Miralls
(Reposició)
Gran Teatre del Liceu.
Del 13 i 19 de novembre  i 15 i 16 d’abril de 2023.

►Baixem per les Rambles i entrem al Liceu.  Canviem els sorolls de la ciutat per un espai que ens convida a tornar als nostres inicis.
►Com sonava el món dins de l’úter matern? Quines són les primeres músiques que vam sentir? Com hem construït el món que ens envolta a través del so i del moviment? Miralls ens permet refer el camí des de la descoberta del jo fins a la immensitat del món.
►Des de la trobada amb les diferències de l’altre fins a la presa de consciència que junts formem part d’un mateix tot.
►A través de la música i la dansa, Miralls busca crear una experiència sensorial de connexió i proximitat amb els infants.
►Miralls com a referent d’una experiència, Miralls com un dels espais emblemàtics del nostre Teatre.

Pares normals
(Estrena)
Teatre Poliorama.
Del 18 de novembre al 18 de desembre de 2022.

►Pares Normals, un musical d’Els Amics de les Arts, Marc Artigau i Minoria Absoluta.
►Pares normals és la història de l’Aran, un noi d’uns trenta anys que ha decidit fer la seva vida a quilòmetres de distància dels seus pares. L’Aran és advocat, viu a Chicago amb la seva parella, la Nora, i estan a punt de casar-se. Això és el que ha vingut a explicar als pares en un viatge llampec a Barcelona. A més, avui és un dia especial, perquè ells —ja jubilats— inauguren ►El Moixiganga, la il·lusió de la seva vida: un karaoke.
►Però un accident ben absurd farà que l’Aran hagi de replantejar-se tota la seva existència. A partir d’aquí començarà un viatge ple d’aventures, on l’Aran s’haurà de posar a prova i on coneixerà la Laia, una noia amb qui té moltes més coses en comú del que sembla a primera vista.
►I serà a l’altra punta del món, on l’Aran s’adonarà de què vol en aquesta vida i de qui són realment els seus pares.
►Totes les cançons de Pares Normals són originals i especialment composades per Els Amics de les Arts. L’obra parla de grans temes com la paternitat i maternitat, la mort i l’amor, des de l’humor i la sensibilitat. L’espectacle ha estat escrit a vuit mans entre Daniel Alegret, Joan Enric Barceló i Ferran Piqué junt amb Marc Artigau.
► “Totes les cançons són de nova creació. Hem composat dotze temes amb estils molt diversos i sempre al servei de la història. Tenim moltes ganes de veure’ls cantats pels actors i les actrius dalt de l’escenari.”

El musical Barabana
(Estrena)
Auditori de Cornellà.
El 25 de novembre de 2022.

►Amb el segell de SDS Company s’estrena al nostre Auditori el musical Barabana. Un musical fresc i alegre que ens farà gaudir d’una nit plena de música, balls i  històries de joventut…
►La trama ens situa en Barabana, el nou local de moda de Barcelona, un lloc on no tenen cabuda ni la tecnologia ni les xarxes socials, un lloc on es prioritzen les relacions interpersonals.
►Els protagonistes són un grup de joves que pertanyen a un mateix institut i que acompanyats pel seu professor, decideixen anar al local.
►Barabana ens transportarà a través de la dansa, de la fredor d’un missatge a la calidesa d’una paraula.
►La companyia  SDS Company està vinculada a l’escola professional Star Dance Studio amb seu a Cornellà.
►Aquest espectacle s’emmarca en el projecte “Emergents” que L’Auditori de Cornellà estrena aquest 2022 i que té com a objectiu donar oportunitat  a joves talents i promeses, artistes pre-professionals, estudiants de grau superior d’arts escèniques o artistes que presentin una proposta artística de qualitat i siguin triats per formar part de la programació de L’Auditori.

Il Trittico
(Estrena)
Gran Teatre del Liceu.
Del 27 de novembre al 15 de desembre de 2022.

►Puccini pot ser considerat com l’enginyer que remata el pont iniciat per Verdi i que connecta directament la tradició italiana amb la modernitat. En les seves darreres obres (entre les quals hi ha aquest Trittico) ja s’anticipen les formes més modernes de Debussy o Strauss.
►Sense renunciar al seu segell especial, Puccini signa aquestes tres joies: un thriller del Sena (Il tabarro), el patiment, la mort i la glorificació d’una mare-monja a qui han pres el fill (Suor Angelica) i una sàtira que parla amb humor d’un testament i la suplantació del difunt per canviar-lo (Gianni Schicchi).
►Tres òperes independents amb narracions aparentment desconnectades. Però ho són? Aquestes tres òperes d’un sol acte, que Giacomo Puccini va fusionar sota el títol d’Il trittico, són fragments de realitat. En lloc d’intentar i no aconseguir retratar el món sencer en una llarga òpera, similar a una novel·la èpica, dona importància a tres esdeveniments històrics, units en una peça de música, que busca transmetre amb intensitat cada matís d’emoció humana: des de la implacable fredor del cor a la passió ardent, passant per l’avarícia, la picardia o la paròdia.
►La producció de Lotte de Beer de la Bayerische Staatsoper de Munic ofereix un espectacle únic on es desenvolupa l’acció en un espai tancat per parets corbes on les tres partitures queden connectades per la idea de la mort. Una excel·lent feina de direcció fa que tots els personatges brillin. Un repartiment de luxe que inclou Lise Davidsen, Ermonela Jaho, Ambrogio Maestri, Daniela Barcellona o Ruth Iniesta, entre d’altres, farà d’aquest Trittico un moment excepcional dins de la temporada.

Bye Bye Monstre
(Reposició)
Teatre Poliorama.
Del 3 al 18 de desembre de 2022.

►Aquest Nadal, Dagoll Dagom proposa el millor regal per compartir amb tota la família: viure en directe una explosió d’emocions amb el musical Bye Bye Monstre, un espectacle sorprenent, tendre i divertit.

►Bye Bye Monstre està inspirat en la situació de confinament que han viscut milers de nens i famílies. És un homenatge als professionals sanitaris i un conjur festiu per mirar d’acomiadar definitivament aquesta pandèmia on infants, adolescents, pares i avis s’hi veuran reflectits. Un espectacle per passar-s’ho molt bé des dels 3 fins als 99 anys o més.

Grease
(Estrena)
Teatre Tívoli
Del 3 al 22 de desembre de 2022.

►GREASE EL MUSICAL és el fenomen de la cultura pop que narra la vida en l’institut d’una petita ciutat americana en els anys 50, havent-se convertit en el gran musical del Rock and roll per excel·lència, a més d’en una de les pel·lícules musicals més taquillera de la història.
►Celebrant el 2021 els 50 anys des de la seva estrena original a Chicago, GREASE continua sent una de les principals fonts d’inspiració per a noves creacions artístiques. SOM Produce se suma a aquest aniversari i estrena una nova producció amb una ambiciosa i innovadora posada en escena, a càrrec del mateix equip creatiu de Billy Elliot.
► “Situat a finals dels anys 50 a l’institut Rydell High, un grup d’estudiants de classe obrera navega per conflictes atemporals, com les complexitats de la pressió de grup, els valors personals, l’amistat, l’amor, el despertar sexual de l’adolescència i la consciència de classe, la qual cosa li converteix en el musical adolescent per excel·lència i la fa romandre eternament jove.”

El Petit príncep
(Reposició)
Avinguda Paral·lel 62
Del 5 a l’11 de desembre de 2022.

►El musical d’El Petit Príncep és una història que coneixes des de sempre explicada d’una manera que mai has vist abans. L’espectacle que presenten l’Àngel Llàcer, el Manu Guix i La Perla 29 combina música, cançons d’estils diversos, intèrprets, so de 360º i una escenografia visual espectacular (mappings, projeccions, animacions, …), creada amb tots els detalls, que et transportarà des del desert fins a l’herba, passant per l’asteroide B 612, el planeta del rei o el món del geògraf. Un espectacle creat per a infants de totes les edats, des dels 4 fins als 100 anys, que ens apropa d’una manera única a la narració d‘Antoine de Saint-Exupéry.  Fer el musical d’El Petit Príncep és compartir la visió d’una història emblemàtica amb aquells que ja la coneixen i que l’estimen i, alhora, explicar-la als qui no n’han sentit a parlar mai.

El conte de Nadal
(Reposició)
Teatre Regina.
Del 10 al 30 de desembre de 2022.

►ARGUMENT:
►El senyor Scrooge és un vell avar, de caràcter estrany, que no suporta l’alegria de les Festes Nadalenques. Amb ell treballa en Bob Cratchit , un bon home, que s’estima entranyablement la seva família, sobretot el seu fill Tim, que està molt malalt. L’ Scrooge, que no té cap mena de sentiment, rebutja fins i tot al seu nebot Fred. Però aquest any les coses canviaran una mica, doncs se li apareixeran un seguit de fantasmes : el del seu antic soci Jacob Marley i els esperits dels Nadals Passats, Presents i Futurs, que el faran canviar d’opinió, al mostrar-li tot el que passarà si segueix sent una persona egoista.

►L’ESPECTACLE:
►Un dels clàssics de les festes nadalenques de la Cia. La Trepa! Aquesta  temporada  torna  “EL CONTE DE NADAL”!  La companyia titular del Regina assumeix un any més, el repte de de portar a l’escenari el clàssic de Dickens amb professionalitat , dignitat i qualitat amb un espectacle àgil, tendre, divertit a vegades, sensible i fidel a l’esperit de l’original, que ens aporta una bona dosi de reflexió , barrejada amb entreteniment i somriures. Imperdible!

El conte de Nadal de Charles Dickens
(Reposició)
Gran Teatre del Liceu.
11 de desembre de 2022.

►VEUS – Cor Infantil Amics de la Unió, juntament amb l’orquestra del Gran Teatre del Liceu, ofereixen un concert molt especial sobre el conte de Charles Dickens il·lustrat amb la poesia de la sorra de Borja González (Cia. Ytuquepintas) i música d’Albert Guinovart.
►La lectura musical que ha fet Guinovart d’aquesta obra ens submergeix en un univers de matisos i contrastos que il·lustren de forma magistral la narració i el caràcter dels seus protagonistes. La música al servei de les paraules.
►Per la seva banda, Borja González, sobre una taula de llum artesanal i amb total sincronia amb la música i el text, va modelant la il·lustració amb sorra per evocar les diferents escenes i els diferents personatges de la narració. Art, delicadesa i precisió.

La Berta i el seu Robot
(Reposició)
Jove Teatre Regina.
Del 7 al 29 de gener de 2023.

►ARGUMENT:
►La Berta és una nena molt espavilada i sempre vol saber totes les coses que passen al món i perquè són com són. Els seus pares són dos famosos inventors que es passen gairebé tot el dia al seu laboratori inventant coses i més coses.
►Un dia, la Berta ,avorrida d’estar sola i sense ningú a qui fer-li preguntes, decideix agafar la seva caixa plena de materials per crear i inventar, i construir alguna cosa. Després d’una estona de collar, cargolar, descargolar, clavar i picar, aconsegueix inventar un Robot fantàstic. El Robot esdevindrà el seu company d’aventures, tot i que abans li haurà d’ensenyar a caminar, a parlar, a menjar, a ballar…Bé, de ballar sembla que en sap prou aquest Robot! És un expert del “breakdance” .

►Al final, en Robot ha après tantes coses que és tan espavilat com la Berta i es passa tot el dia preguntant i aprenent. La Berta aprèn a fer-se responsable d’algú.
►L’ESPECTACLE:

►L’espectacle de “La Berta i el seu Robot” està basat en el llibre d’Esteban Martin “En Ricard i el seu robot”, que la Companyia Lazzigags ha dut a escena per apropar el món de les emocions als infants més petits amb una acurada adaptació, canviant de sexe al protagonista i afegint-li un toc musical, amb músiques, cançons i coreografies. El muntatge ens parla de valors com la imaginació, la creativitat i l’optimisme, la paciència i la generositat.

Tosca
(Estrena)
Gran Teatre del Liceu.
Del 4 al 21 de gener de 2023.

►Floria i Mario, són dos d’enamorats que defensen el seu amor en llibertat, però la gelosia d’ella trobarà un tràgic final pel trio protagonista com a conseqüència de l’asfixia de la religió i l’aparell polític. La por a Déu com a eina de dominació política i de manipulació social en un drama on la música subratlla la psicologia dels personatges.
►Sinceritat religiosa i voluptuositat són les dues cares del mateix personatge: Tosca, aquí presentada per Sondra Radvanovsky, Maria Agresta i Monica Zanettin. Michael Fabiano, Joseph Calleja i Antonio Corianò (com a Mario Cavaradossi), i Evgeny Nikitin, Luca Salsi i George Gagnidze (com a Scarpia) completen aquest trio d’asos sense parangó en aquest thriller d’odi i passió a la Roma ocupada per Napoleó (juny del 1800), on els personatges protagonistes perden la vida.
►Estrenada a Roma l’any 1900 (i el 1902 al Liceu), Tosca retrata com pesen les sospites d’una prima donna sobre el destí del seu amant. Una heroïna immortal que és femme fatale de fin de de siècle, però també estereotip de la dona moderna compromesa, s’enfronta a Scarpia, que, com a cap de policia, és punitiu i sàdic, però amb una debilitat obsessiva: la diva. Els acords demoníacs que obren l’òpera seran el leitmotiv dels intercanvis violents del segon acte.
►En aquesta nova producció estrenada a La Monnaie i coproduïda pel Gran Teatre del Liceu, entre d’altres, el director espanyol Rafael R. Villalobos posa en relleu la pressió política, moral i social sobre el públic combinant-t’ho amb l’univers opressiu que va viure Pier Paolo Pasolini (assassinat perquè se’l considerava enemic del govern) i els turments personals de Caravaggio revisitats per Santiago Ydáñez.
►Aquesta pressió, que el Vaticà exerceix urbi et orbi, fa que els personatges de Tosca siguin autèntiques marionetes. Com podran mantenir les seves creences intactes quan tot el que tenen al seu voltant està contaminat de corrupció i despotisme? Com reaccionarà Floria Tosca quan la línia entre poder pervertit i dogma religiós es torni massa porosa? El seu salt al buit no només serà físic, sinó una sortida necessària per mantenir-se autèntica i lliure. Horror i devastació confrontats amb la bellesa.
►En un moment de dubte i fragilitat, Scarpia crida: “Tosca, mi fai dimenticare Iddio!”. Qui no ha oblidat en algun moment qui és?

La cuina de Rossini
(Reposició)
Gran Teatre del Liceu.
8, 14, 15 i 21 de gener de 2023.

►La cuina de Rossini ens explica la història de dos joves, en Ross i la Isabella, els quals, en un viatge d’amistat i de descoberta, s’endinsaran en un món fascinant que els portarà fins a les òperes de Rossini.
►Una història màgica i plena de contrastos on els joves protagonistes s’adonaran que la diferència els enriqueix i en la qual modernitat i tradició es troben per entendre’s i complementar-se.
►Valors com la passió per la música, els hàbits saludables, la superació i el respecte els acompanyaran en aquesta aventura.
►Rossini, a banda de la seva genialitat com a músic, era un apassionat de la cuina. Les receptes de La cuina de Rossini, en aquest cas, no seran només culinàries

Els núvols
(Estrena)
Jove Teatre Regina.
De l’11 de febrer al 12 de març de 2023.

►ARGUMENT:
►Amb la idea d’espavilar al seu fill i fer-ne un home de profit  en un futur (i de pas subsanar l’economia familiar) li aconseguira plaça a la prestigiosa academia “El pensatori” on li garanteixen que el noi aprendrá l’art de la paraula que li servirà per aconseguir una bona feina. Però el fill no aprova la idea de la mare, comprometent la seva plaça a “El Pensatori” i fent anar de corcoll als grans mestres de la retòrica i l’oratòria.
►Qui se’n sortirà amb la seva, mare o fill?
►L’ESPECTACLE:
►Amb “Als núvols”, basada en la comèdia d’Aristòfanes, “Els núvols (que ell mateix considerava la millor de la seves obres) reinventem el clàssic grec per a traslladar-lo a la modernitat i fer-ne un espectacle de teatre musical que ens faci reflexionar i debatre sobre l’educació avui dia, els interessos dels joves , les relacions paterno filials en l’adolescència i de pas descobrirem com es va crear en gènere de la comèdia.

Macbeth
(Estrena)
Gran Teatre del Liceu.
Del 16 de febrer al 3 de març de 2023.

►La història d’amor entre Verdi i Shakespeare començava amb Macbeth, una obra considerada com “una de les millors creacions de la mà de l’home”. Verdi sentia devoció per l’obra de Shakespeare i aquesta és la primera òpera en què s’hi basà. A partir de la tragèdia, volia assolir “quelcom extraordinari”. Per a Jaume Plensa, ocupar el Macbeth de Verdi-Shakespeare ha estat un somni de joventut. Quan Gerard Mortier li va preguntar a Salzburg quin títol volia dirigir, no ho va dubtar. Haurà hagut d’esperar 25 anys per fer del somni una realitat.

►Les bruixes profetitzen que Macbeth serà el proper rei d’Escòcia, i Lady Macbeth empeny el destí assassinant l’actual rei. Els vaticinis de les bruixes porten Macbeth a ser sanguinari amb amics i rivals, fins que sol i furiós s’enfronta a la darrera batalla, en la qual acaba morint. Un duet de dramàtica intensitat i autoritat vocal (Luca Salsi / Carlos Álvarez i Sondra Radvanovsky / Anna Pirozzi) per defensar els rols principals de l’honest general empès a l’assassinat i l’engany per l’ambició sense mesura de la seva esposa.

►Una de les frases més fascinants de tota l’obra —“Sleep no more”— ens explica que, amb l’assassinat, Macbeth no només ha matat algú, sinó que també ha acabat amb la possibilitat de dormir tranquil la resta de la seva vida. Paraules que han perseguit des de la infància Jaume Plensa. La poderosa presència estètica i ritual de Jaume Plensa, on posarà en moviment tot el seu univers iconogràfic, és l’escenari ideal per a aquest drama fosc, teatral i ple d’energia demoníaca, que estarà magistralment dirigit pel mestre Josep Pons.

Alcina
(Estrena)
Gran Teatre del Liceu.
17 de febrer de 2023.

►A partir del poema èpic Orlando furioso de Ludovico Ariosto, Händel escrivia una de les seves òperes més populars i inspirades. Plena de fantasia i enginy melòdic, Il caro Sassone va confeccionar —al costat d’Orlando i Ariodante— una de les seves obres més rodones.
►Estrenada al Covent Garden de Londres l’any 1735, presenta una història plena d’ecos homèrics on el magnífic personatge de la maga traïda Alcina atreu els herois a la seva illa per seduir-los i oblidar la pròpia terra. La lluita entre Ruggiero i Bradamante per alliberar-se de la bruixa maligna encara ens captiva. Trufada de les pàgines vocals més belles de la seva producció, Alcina, en la seva estrena anglesa, va comptar amb cantants tan importants com Carestini i Negri.
►És un risc d’amor pervertit o les delícies d’una passió desenfrenada? Més enllà del tema sobrenatural, el geni de Händel va saber retratar Alcina, potser un dels rols per a soprano més complerts i més ben perfilats de l’òpera, com una dona que pateix: profundament humana i commovedora. Cada ària és un exercici progressiu d’aprofundiment psicològic on el cant de la bruixa vençuda desperta una estranya compassió dins nostre.

►Miratge entre amor i passió, Alcina sembla feta a mida per a la pirotècnia vocal i per desenvolupar el caràcter dels personatges d’aquest drama amorós.
►Marc Minkowski, director francès i autèntic especialista handelià, sap cercar tots els colors (des de la subtilesa fins a l’ambigüitat) i oferirà una lectura ambiciosa de l’obra en la qual sentiments, màgia i traïció es barregen, no sense una dosi d’humor. Minkowski, amb un bouquet extraordinari de solistes i al capdavant de la seva formació, Les Musiciens du Louvre, sabrà descobrir-nos les emocions i desitjos ocults amb tota l’expressivitat desitjada pel compositor. “Tornami a vagheggiar.”

La petita flauta màgica
(Reposició)
Gran Teatre del Liceu.
25 i 26 de febrer de 2023.

►L’ocellaire Papageno ens explica les extraordinàries aventures que viu al costat del seu amic, el príncep Tamino. Junts volen rescatar la princesa Pamina, filla de la Reina de la Nit, a qui el malvat Sarastro ha fet presonera.
►La darrera òpera que va escriure Mozart té una partitura, una història i uns personatges que connecten amb el públic infantil, al qual no deixarà indiferent.
►Adaptació per al públic infantil de Die Zauberflöte de Mozart feta per Comediants.

►Un clàssic d’El Petit Liceu amb una escenografia llampant i molt atractiva que ja han vist més de 435.000 espectadors.

7 deaths of Maria Callas
(Estrena)
Gran Teatre del Liceu.
Del 9 a l’11 de març de 2023.

►Marina Abramović, artista sèrbia mare de la performance i amb una carrera meravellosa de més de quatre dècades, ha contribuït en gran mesura a replantejar la imatge del cos femení al segle xx. El caràcter autobiogràfic de la seva obra, alimentat pel sofriment inherent de la seva desil·lusió i drames amorosos, troba una ressonància particular en la vida de Maria Callas (1923-1977). Qui millor que la gran diva que ha encarnat passions mortals, tant a l’òpera com en la seva vida privada?

►En el centenari del naixement de Callas, també anomenada l’Assoluta, Abramović presenta aquest espectacle a la cruïlla entre l’òpera, l’art en viu, la performance i la videocreació. A Les set morts de Maria Callas s’inclouen algunes de les àries icòniques que van marcar la biografia artística de la soprano grega. Intervencions que recorden les innombrables dones sacrificades a mans de compositors del segle xix; un teatre de nines on les dones n’han resultat les víctimes.

►Unes vetllades que representen la culminació de la seva passió, obsessió i empatia per la figura virtuosa, el mite i la tragèdia de la celebrada soprano; una nova experiència immersiva basada en aquestes set defuncions prematures dels personatges que, a la vegada, són autoretrats de l’artista que habita aquests personatges diferents: des de la núvia abandonada fins a l’amant sacrificada.

►Callas, amb una vida personal complexa d’amors perduts i una mort solitària, reviu més que mai en aquestes experiències de mort reinterpretades; moments traumàtics de pèrdua, amor i anhel on Abramović honra i habita l’esperit de la mateixa Callas, suggerint que aquests rols poden ser reimaginats i renovats per a futures generacions d’intèrprets.

Trencanous-jazz
(Reposició)
Gran Teatre del Liceu
11 i 12 de març de 2023.

►Titelles i jazz. Aquesta és la combinació que us proposem per explicar la fantàstica història d’El trencanous.
►Revisitem aquest clàssic des d’una mirada actual, plural i inclusiva. Trobar la nou màgica serà el repte que tindran la Daniela i la seva mare, la Sra. Drossel, si volen salvar en Pirli del conjur que li ha fet la reina dels ratolins.
►La Daniela, una noia valenta i decidida, acabarà convertida en un trencanous de fusta, però no deixarà mai de ser qui és i qui vol ser. No ho tindrà fàcil.
►Somnis, fantasia i realitat en un espectacle màgic i proper on la música d’un ensemble de jazz es fusionarà amb l’art i la delicadesa dels titelles.

Alexina B.
(Estrena)
Gran Teatre del Liceu.
Del 18, 21 i 22 de març de 2023.

► “Tinc vint-i-cinc anys i, si bé encara jove, m’aproximo, sense dubtar-ho, al terme fatal de la meva existència. He sofert molt, i he sofert sol, abandonat per tots!”, Mes souvenirs, Herculine Barbin
►L’òpera Alexina B. està inspirada en la història d’Adélaïde Herculine Barbin, també coneguda com Alexina B., una persona intersexe. Nascuda a França l’any 1838, el seu testimoni commovedor i suggerent per a l’univers sonor de Raquel García-Tomás, Premi Nacional de Música 2020.
►A Alexina se li atribueix el sexe femení en néixer, creix en un convent i, treballant com a institutriu, s’enamora d’una de les seves companyes. En una societat on l’acceptació de la diferència era complicada i l’heterosexualitat, la norma, Alexina es reivindica com a home, canvia de sexe legal i d’identitat, per ser Abel Barbin, però, incapaç d’adaptar-se, en la seva soledat s’acaba suïcidant.
►Una història potent i intensa que ens posa, com a comunitat, davant del mirall per la condemna i els perjudicis. El seu testimoni revela la violència de les institucions religioses i mèdiques, així com la d’una societat heteronormativa, que no permet ni l’autoafirmació ni l’autodeterminació fora del binarisme de sexe i gènere. Amb llibret d’Irène Gayraud i una proposta escènica de Marta Pazos (col·laboradora de García-Tomás a Je suis narcissiste, 2019), aquesta òpera en tres actes és una història de lluita per la identitat i un autèntic salt al buit per a la nostra protagonista.

 

 

La Princesa i el pèsol
(Reposició)
Jove Teatre Regina.
Del 18 de març al 7 d’abril de 2023.

►ARGUMENT:
►Per saber si una princesa ho és de debò i mereix casar-se amb el príncep, se la convidarà a dormir en un llit de sis matalassos, a sota dels quals, es col·locarà un pèsol. Si nota la molèstia d’aquell petit llegum serà, indubtablement, digna de matrimoni  ja que la delicadesa és prova de sang reial, per distingir les pells dels nobles de les dels camperols o artesans, acostumats a treballar amb les mans i avesats a la duresa de l’entorn … Així mana la tradició, així resa la llegenda i així s’ha de fer …o no … ja que els nostres protagonistes no pensen deixar que un petit llegum els marqui el destí.
►L’ESPECTACLE:
►La princesa i el pèsol és una comèdia musical plena d’equívocs i inequívocs on res és el que sembla. On un simple pèsol fa anar de corcoll tota una cort. I enmig de tot plegat, un príncep que s’enamora i una princesa que encara no sap que és a punt d’enamorar-se. I uns reis que busquen però no troben, i un matrimoni que ja està escollit. O potser no? A palau, tot està per fer i tot és possible..

Manon
(Estrena)
Gran Teatre del Liceu.
Del 20 de març al 3 de maig de 2023.

►El 1731, quan l’abbé Antoine-François Prévost va escriure L’histoire du chevalier des Grieux et de Manon Lescaut, poc s’imaginava que serviria d’inspiració per a la creació d’una sèrie de peces líriques de compositors com Auber, Massenet o Puccini. En la seva partitura, Jules Massenet ens presenta el retrat d’una època: la Regència francesa, que va veure el crepuscle d’un món envellit i incapaç d’adaptar-se, i l’aparent naixement d’una nova societat amb abundants promeses de llibertat. Manon és un personatge complex a mig camí entre aquests dos mons: escapant del convent per abraçar els camins del desig i la transgressió, acaba llançant-se al buit en una relació d’amor apassionada, però també autodestructiva amb Des Grieux. Un preciós parèntesi que només s’obre breument per tancar-se dolorosament.

►El director Olivier Py, en al seva aclamada producció per al Grand Théâtre de Genève, es deslliura dels paranys històrics dels anys llibertins del segle xviii, per associar-la a unes imatges memorables de bordells sòrdids portats a la vulgaritat més ordinària. Amb una imatge impossible d’esborrar: un Des Grieux trobant Manon esgotada que s’engalana de joies impotents a l’hora de tornar a la felicitat i donar sentit a una vida.

►A partir d’una novel·la moralitzadora, Massenet estrena a l’Opéra-Comique l’any 1884, una obra amb una música seductora i espontània que acabarà per commoure l’espectador, tot fent perdonar l’amoralitat dels protagonistes en el seu camí tortuós. Manon, que aspira per damunt de tot al luxe i a la comoditat, es conduirà a la traïció i a la prostitució. La seva deportació a Louisiana i posterior mort en els braços de l’impotent i penedit Des Grieux és alliçonadora. Des d’una visió misògina, per la seva força i la seva manera d’encarnar el mal i la perdició, ha esdevingut un mite literari a l’alçada d’una sèrie de dones com Cleòpatra, Eva, Salomé, Carmen o Lulú.

►Javier Camarena, com a innocent Des Grieux, i Nadine Sierra, com a espurnejant Manon, són la parella protagonista, que serà acompanyada des del podi per Marc Minkowski. Trio d’asos per recuperar aquest paradigma de l’òpera francesa: una història que ens parla des de la provocació i la complaença libidinosa, i de dos adolescents amb set de vida, situats al davant del dilema i d’un tràgic final.

 

La nit de Sant Joan
(Estrena)
Gran Teatre del Liceu
29 i 30 d’abril de 2023.

►La nit de Sant Joan és un espectacle de dansa on s’interpreta l’obra de Robert Gerhard Soirées de Barcelone amb guió de Ventura Gasol. Soirées de Barcelone és la segona creació per a ballet de Robert Gerhard.
►Es tracta d’una obra per a piano inspirada en la música tradicional catalana on fàcilment podem identificar danses i melodies del nostre folklore. Antonio Ruz, d’una forma simbòlica i creativa, ha volgut impregnar la coreografia d’elements que ens connecten amb les nostres tradicions, com poden ser el simbolisme del foc, la sardana, els castells o les figures del bestiari.
►En col·laboració amb la Diputació de Barcelona i l’Institut del Teatre presentem aquesta proposta plena de força, energia i vitalitat que farà connectar el públic més jove amb la música i la dansa.
►Una bona oportunitat per donar a conèixer un dels compositors catalans més universals, Robert Gerhard.

La Barcarola
(Reposició)
Gran Teatre del Liceu.
Del 13 al 20 de maig de 2023.

►Espectacle on música, imatge i il·lustració interactuen en directe per embolcallar el públic infantil d’una experiència sensorial immersiva i impactant.
►Música que ajuda a mirar i imatge que ajuda a escoltar: connexió de llenguatges per imaginar, sentir i créixer.
►Un viatge de descoberta on dos cantants, dos músics i una il·lustradora interpretaran una selecció d’àries d’òpera molt conegudes que han estat curosament arranjades per atraure els més menuts.
►La proximitat amb els intèrprets que facilita la sala Foyer permetrà una connexió molt directa del públic amb l’escena.

Lila, una princesa diferent
(Reposició)
Jove Teatre Regina
Del 15 al 23 de maig de 2023.

►ARGUMENT:
►La princesa Lila ha de viure tancada dins d’una torre fins que el seu príncep blau no arribi a  buscar-la  i  junts  marxin  feliços  i  menjant anissos. Així  ho  dicta  la Llei  Romàntica Ancestral del seu regne.
►El problema és que la Lila està cansada d’esperar a un príncep que no arriba. Amb l’ajut dels contes populars tradicionals i les últimes tecnologies trobarà la manera d’esquivar la antiquada Llei Romàntica Ancestral, sortir de la torre i aprendre finalment que ni els prínceps ni són blaus ni les princeses necessiten ser rescatades

►L’ESPECTACLE:
►La literatura infantil ens ha omplert durant anys i panys de la idea de que les princeses necessiten  ser  rescatades  d’algun  mal,  els  prínceps  són valents  i blaus  i  que  quan prínceps i princeses es troben viuen feliços i mengen anissos. Una perpetuació dels mites de l’amor romàntic que amb el cinema, la televisió   i les noves tecnologies arrelen de manera encara més forta en nosaltres.
►Però, i què passa quan no volem ser rescatades, ni blaus, ni valents ni menjar anissos? Què  passa  quan  encara  no  sabem  què  volem  ser  ni fer  exactament? Com  podem construir relacions benestants i igualitàries que ens ajudin a créixer i ampliar les nostres expectatives i no que els coartin i ens limitin?
►Amb aquesta idea que neix dels contes tradicionals per crear una princesa diferent i rebel, amb molt d’humor i molta música creem aquesta història amb una nova princesa per a tota una nova generació. Es tracta d’un espectacle que pretén entretenir i dur la reflexió a l’aula, per valorar com podem crear relacions igualitàries i bentractants.

Parsifal
(Estrena)
Gran Teatre del Liceu
Del 25 de maig al 7 de juny de 2023.

►Festival escènic sagrat basat en llegendes medievals sobre el sant Grial i la llança de Longinus, Parsifal és la darrera partitura de Richard Wagner. Obra de caràcter simbòlic, exemplifica millor que cap altra òpera el concepte de la redempció. Parsifal, l’heroi que ignora els seus propis orígens i fins i tot el seu nom, personifica la innocència i la compassió.
►L’estrena de Parsifal als grans teatres d’òpera a partir del 1914, moment en què van prescriure els drets exclusius que tenia el Festival de Bayreuth des del 1882, va provocar un important impacte a Barcelona. A mitjanit del 31 de desembre del 1913, el Liceu s’avançava a la resta de teatres del món per descobrir una partitura colossal.
►Aquest muntatge de Claus Guth, segurament un dels més aclamats, té la mirada posada a la vella Europa tant ben explicada a La muntanya màgica de Thomas Mann. Coproducció del Gran Teatre del Liceu i l’Opernhaus Zürich del 2011, interpreta l’obra fora del context de l’època en què va ser escrita. La recerca dels Cavallers del Grial en un redemptor està correlacionada amb la desorientació i cerca de significat en els anys posteriors a la Primera Guerra Mundial, i en última instància reflecteix els esdeveniments que van portar al cop d’estat a Alemanya l’any 1933: un decadent hospital per a lesionats de la guerra, inundat de traumes i desànim, on les esperances dipositades en un nou líder només portaran a un nou desastre. Centrada en el símbol i el mite, mostra la decadència moral i física en el si d’una saga familiar. Un conflicte que l’amor i el perdó podran resoldre.
►Josep Pons, exescolà de Montserrat que somniava en aquest títol ja des dels seus anys al monestir, ens conduirà pels misteris d’aquest monument musical extraordinari amb un repartiment vocal de luxe que inclou Nikolai Schukoff, Elena Pankratova, René Pape, Matthias Goerne i Evgeny Nikitin. Sens dubte, un dels moments més commovedors de la temporada.

El monstre al laberint
(Reposició)
Gran Teatre del Liceu.
1 i 6 de juny de 2023.

►Òpera que reinterpreta un mite clàssic —Teseu i el minotaure— des d’una mirada actual que pretén oferir als joves, a banda d’una experiència artística, una reflexió sobre realitats socials ben properes. Un viatge iniciàtic en la cultura i el pensament.
►El monstre al laberint està concebut com una creació col·lectiva en què centenars de joves de diversos instituts i centres educatius comparteixen escenari amb professionals de la música i les arts escèniques. Un projecte participatiu que ens brinda l’oportunitat d’apropar-nos a l’òpera, ja sigui venint de públic o pujant a l’escenari.

Orfeo ed Euridice
(Estrena)
Gran Teatre del Liceu.
8 i 9 de juny de 2023.

►Acció teatral en tres actes, estrenada al Burgtheater de Viena l’any 1762 i basada en les Metamorfosis d’Ovidi. Quan Gluck va tornar a la faula d’Orfeu, més d’un segle i mig després de Monteverdi, d’alguna manera es va comprometre a revolucionar les convencions existents de l’òpera. Centrant-se en la potència, cohesió i riquesa de l’argument, va fer néixer una obra innovadora amb una increïble abundància de ballets i cors que irradien bellesa lluminosa alhora que revisen les formes del passat.
►A banda de la preciosa obra de Gluck, l’atractiu principal rau en l’oportunitat d’escoltar la versió que en farà René Jacobs, al capdavant de l’Orquestra Barroca de Freiburg, instal·lada de fa temps a l’Olimp de les formacions historicistes.
►Jacobs, que va ser un dels contratenors més importants de tots els temps i va fixar la versió de com cantar Orfeo, ara aborda el títol des de la vessant de director. El seu enfocament se centrarà a emfatitzar el drama tot subratllant les dinàmiques i la universalitat de la partitura. La seva direcció és la promesa de la riquesa en el matís, la teatralitat i l’elegància; una direcció detallista amb la voluntat d’oferir quelcom nou i únic.

►Tot i que el tema està extret d’un dels mites més bonics, la trama se centra molt en la parella d’Orfeo i Euridice, i el seguit d’àries demanen una sensibilitat i un virtuosisme consumats.
►Entre la gràcia i la poesia, Gluck ens situa a Orfeo en la cruïlla d’una decisió on haurà de prendre riscos i fer el salt al buit per iniciar una aventura impressionant que el durà a una dolorosa baixada als inferns per recuperar la seva estimada. “Che farò senza Euridice.”

Dido & Aeneas
(Estrena)
Gran Teatre del Liceu.
Del 17 al 21 de juny de 2023.

►Dido & Aeneas de Henry Purcell és una òpera de cambra deliciosa basada en l’obra Dido, reina de Cartago de Christopher Marlowe. L’Orpheus Britannicus, nom amb què es coneixia Purcell, va elevar l’òpera anglesa al cim de l’elegància i eloqüència escrivint un dels exemples més notables del gènere.
►Més de 300 anys després de la seva estrena, aquest títol de Purcell encara parla d’una manera commovedora d’amor i pèrdua, tornant a explicar la tràgica història de Virgili sobre Dido, la reina de Cartago, i Enees, un príncep troià, amb una música que va del poder emocional del famós lament de Dido fins a les animades cançons i danses dels mariners, passant per les tonalitats fosques de les bruixes.
►Amb una impactant producció d’òpera i dansa, Blanca Li reinterpreta, des del seu característic llenguatge coreogràfic, la trista i gran història sobre la incapacitat de controlar una passió salvatge i el poder dels sentiments que acaba en traïció i un funest comiat.
►William Christie, pare del moviment historicista i autèntic especialista de la música del Barroc europeu, conduirà al Liceu la seva formació Les Arts Florissants per oferir un espectacle sensible, creatiu i transgressor.

Òh!pera (Microòperes de nova creació)
(Estrena)
Gran Teatre del Liceu.
5 i 9 de juliol de 2023.

►Òh!pera és un projecte impulsat pel Gran Teatre del Liceu en què es dissenyen quatre òperes de petit format per ser presentades durant una mateixa vetllada. Equips creatius joves, seleccionats amb la complicitat de cinc escoles de disseny de Barcelona, hauran treballat durant més d’un any per dissenyar aquestes òperes de gran energia, d’uns 30 minuts de durada.

►Tot fent un passeig per les entranyes del Teatre, l’espectador entrarà en contacte amb les històries d’un seguit de veus atrapades en els seus traumes, secrets inconfessables o somnis impossibles. Unes expectatives que es compartiran amb un públic que farà aquest recorregut amb la intensitat de la proximitat.

►Compositors vinculats a Barcelona que hauran triat els seus llibretistes; directors d’escena joves que treballaran amb les escoles de teatre, disseny i arts aplicades per fer els seus muntatges; cantants del país; petites formacions de cambra sorgides del Conservatori del Liceu… Una primera oportunitat al Liceu i un salt al buit per als creadors del futur.

L’incoronazione di Poppea
(Estrena)
Gran Teatre del Liceu
Del 10 al 21 de juliol de 2023.

►Estrenada durant l’hivern del 1642 al Teatro Santi Giovanni e Paolo (Teatro Grimano) de Venècia, la darrera òpera de Monteverdi fou escrita a partir d’un llibret de Giovanni Francesco Busenello, membre de la llibertina Accademia degli Incogniti, de costums immorals i obertament crítics amb la religió cristiana. Per primera vegada en el seu gènere, l’òpera passava dels palaus als teatres, obrint-se a tothom i basant per primer cop el seu argument en fets històrics i no mitològics, com passava amb L’Orfeo.

►La Poppea de Monteverdi, L’Oracolo della Musica, malgrat tenir 380 anys, revela trets sorprenentment moderns, amb profunditats i passions que són equivalents a les del nostre temps. Monteverdi va capturar brillantment la naturalesa musical de la histèria tirànica de Neró i la sensualitat irresistible de Poppea. Monteverdi utilitza paraula i música per aconseguir un drama d’alt nivell, barrejant de manera virtuosa comèdia i tragèdia.
►La producció signada per Calixto Bieito, estrenada a l’Opernhaus Zürich l’any 2018, ha estat un dels espectacles més reeixits de les darreres temporades. Aclamada tant per públic com per crítics, deu part d’aquesta màgia a Rebecca Ringst, que va connectar el públic amb l’escenari com mai abans. Els personatges obsessius de l’òpera es presenten al límit de la vanitat, mentre les pantalles de vídeo que dominen l’escenari completen el glamurós món d’infinita autoadulació i autocomplaença.
►Julie Fuchs torna a revisitar el personatge de Poppea de forma sensual. Ni els contratemps ni les derrotes seran obstacles per fer el seu salt al buit i assolir els seus plans: passar d’ambiciosa cortesana a ser coronada emperadriu. D’altra banda, al seu costat com a Neró gaudirem del contratenor David Hansen: un addicte impotent davant de la bellesa de Poppea i també de la seva paraula (no té objeccions a convèncer Sèneca per suïcidar-se). En la seva amoralitat lluitarà per veure Ottavia (esposa de Neró) a l’exili, en la veu de Magdalena Kožená, i Ottone, cantat per Xavier Sabata.
►Al podi, Jordi Savall, coneixedor únic d’aquests repertoris, ens oferirà els misteris d’aquesta partitura considerada perduda durant segles i redescoberta el 1888. Una òpera moderna plena d’ingredients com l’erotisme, l’ambició o la fascinació pel poder que culmina amb el preciós duet de melodia infinita “Pur ti miro, pur ti godo”, atribuït a Benedetto Ferrari.