►La programació arrenca el 29 de juny i s’estén al llarg de més de quatre setmanes, amb 86 espectacles i més de 50 activitats en 55 espais de la Barcelona.

►El Burlador de Sevilla

►3 i 4 de juliol al Teatre Grec de Barcelona.

►Versió i direcció: Xavier Albertí, Dramaturg: Albert Arribas, Interpretació: Jonás Alonso, Miguel Ángel Amor, Cristina Arias, Mikel Arostegui, Rafa Castejón, Toni Comas, Alba Enríquez, Lara Grube, Álvaro de Juan, Arturo Querejeta,  Isabel Rodes, David Soto, Escenografia: Max Glaenzel, Il·luminació: Juan Gómez-Cornejo, Ajudantia de direcció: Jorge Gonzalo Fotografia: Sergio Parra

►Molière, Goldoni, Da Ponte… Són només alguns dramaturgs i autors de llibrets d’òpera que van quedar fascinats per la figura de Don Juan, una de les grans aportacions de l’imaginari castellà a la cultura europea, amb permís de Don Quixot. La seva història, diuen, es basa en la d’un personatge real que hauria viscut a la Sevilla del segle XVII, però el primer qui va posar negre sobre blanc la seva història, o una ficció basada en els fets que hauria protagonitzat, va ser, segons diuen, Tirso de Molina, dos segles abans que José Zorrilla escrivís el seu cèlebre Don Juan Tenorio. Hi ha dubtes, però, sobre l’autoria real d’El burlador de Sevilla, una peça publicada cap al 1630 amb finalitats moralitzants i que ens presenta un llibertí que, malgrat cometre els seus pecats de manera conscient, creu en Déu i confia en el penediment final i la clemència divina per aconseguir la salvació. Popular des de fa segles com a protagonista d’obres d’art, peces de teatre, sàtires i relats humorístics, ens enfronta als dilemes ètics, morals i fins i tot jurídics que presenta la sexualitat humana. I la figura que representa no passa de moda, sinó que s’adapta, per obra i gràcia dels diversos dramaturgs que l’han dut a escena segons el moment, adaptant-la a les diverses sensibilitats de cada època. Quins serien avui els poders morals que perseguirien el nostre llibertí? Quins límits trobaria en les seves aventures?

►Ens respon en la seva posada en escena Xavier Albertí, director, però també actor, gestor i un compositor amb grans coneixements musicals que va dirigir el Grec Festival de Barcelona del 1996 al 1999, i va ser director del Teatre Nacional de Catalunya entre el 2013 i el 2021. Entre moltíssimes produccions més, al Grec 2001 va dirigir una peça basada en textos de Jaime Gil de Biedma i Lluïsa Cunillé, Más extraños que el paraíso; l’any 2003 va interpretar (des de darrere del piano) el monòleg de Jules Laforgue Hamlet, o les conseqüències de l’amor filial; i el Grec 2016 va dirigir la versió delirant de La tempestat creada per Jordi Oriol amb el títol de L’empestat. Són només tres de les molt diverses creacions escèniques de Xavier Albertí, però són bones mostres de la poètica que aplica als seus treballs i que tant es basen en la paraula i la imatge com (i ho tornarem a veure en aquest muntatge) en la música.

►Una coproducció del Grec 2022 Festival de Barcelona i la Compañía Nacional de Teatro Clásico.

►Molinex

►Del 7 al 17 de juliol, de dijous a diumenges a El Molino.

►La música i la performance, però també la memòria de l’antic Paral·lel i la dissidència sexual, prenen durant dos caps de setmana un dels espais més emblemàtics de la ciutat.

►Sigueu benvinguts i benvingudes a una celebració de la diversitat expressada mitjançant les arts escèniques, la música i la performance, però també mitjançant el rescat de la memòria d’un Paral·lel que va ser la principal referència barcelonina del music-hall i el cabaret. En ple segle XXI, Molinex ens proposa una posada al dia, canalla i queer, del Molino, aquest gran centre de la revista barcelonina. Aquí se subvertiran els models imperants, expressant amb el llenguatge artístic les dissidències sexuals des d’una perspectiva contemporània. Això és una gran festa de l’escena en la qual trobareu arts escèniques i música, performance i DJ, drag xous i accions poètiques, entre moltes coses més, sempre amb un caràcter clarament multidisciplinari i amb una perspectiva crítica, queer i transfeminista. Algunes de les propostes que veureu han estat possibles gràcies a les Beques Barcelona Crea.

►Entre la programació prevista, trobareu propostes com l’espectacle Flamenco Queer i actuacions de Teknodrag, Hidrogenesse, Raval Cuir, Aka Teatro o Txe Roimeser. entre altres.

►Pròximament us oferirem més informació sobre la programació prevista.

►28 i mig

►11 i 12 de juliol al Teatre Grec de Barcelona

►Idea, direcció i espai: Oriol Broggi, Treball de text i adaptació: Jeroni Rubió, Oriol Broggi, Interpretació: Laura Aubert Blanch, Guillem Balart, Xavier Boada, Màrcia Cisteró, Enrico Ianniello, Blai Juanet Sanagustin, Clara Segura Crespo, Montse Vellvehí, Joan Garriga, Marià Roch, Marc Serra, un cavall, Il·luminació: Pep Barcons, Vestuari: Berta Riera, So: Damien Bazin, Vídeo: Francesc Isern, Música original: Joan Garriga, Caracterització: Àngels Salinas, Treball de cant: Pablo Puche, Entrenament del cavall: Josep Maria Segú, Regidor de la companyia: Marc Serra, Sastresses de la companyia: Elisabet Meoz, Berta Riera, Tècnics de la companyia: Juan Boné, Roger Blasco, Producció: La Perla 29 Fotografia: Bito Cels, David Ruano

►Les imatges i l’estètica de Federico Fellini són el punt de partida d’un viatge per la cultura universal, la vida i l’amor, tot vist amb els ulls del teatre i de l’art. Una explosió d’imatges que s’ha vist a París durant un mes.

►Segurament no hi ha reconeixement més explícit del talent d’Oriol Broggi, cap visible de la companyia La Perla 29, i del teatre català en general, que programar 28 i mig durant quatre setmanes en un escenari com el del Théâtre National La Colline de París, responent a una invitació del seu director actual, Wajdi Mouawad. L’obra, especialment aplaudida, es va estrenar al Teatre La Biblioteca l’any 2013 i ja aleshores el seu riquíssim imaginari va deixar tothom bocabadat. Broggi mateix explicava que la inspiració per al muntatge ve, en una tercera part, del film mític de Fellini Otto e mezzo, que retrata un director (alter ego de Fellini) mancat d’inspiració que es lliura als seus somnis i allibera l’inconscient mentre és en un balneari. Una altra tercera part de la inspiració per al muntatge prové, deia Broggi, de la història mateixa de la companyia i dels muntatges que ha dut o que hauria volgut dur a escena, i el darrer terç, de les aportacions del conjunt d’intèrprets.

►Música, teatre, literatura, vida i cinema es confonen en un muntatge amb una força lírica immensa que recrea els universos de Fellini, però que inclou referències a directors de cinema com Ettore Scola, a més d’al·lusions a Pasolini, moments estel·lars del teatre que van des de L’oncle Vània i Hamlet fins a Primera història d’Ester, cançons italianes i, fins i tot, alguna ària d’òpera. Tot li serveix per parlar-nos sobre aquestes ficcions que fan una mica més suportable l’existència i que en escena es tradueixen en una imaginació desbordada i en un treball d’actuació considerable, ja que els i les intèrprets es desdoblen i assumeixen contínuament noves personalitats. Aquest va ser un dels primers espectacles de creació de la companyia, que fins aleshores havia treballat sempre amb textos preexistents.

►Signa la posada en escena Oriol Broggi, actor i director nascut el 1971, que va dirigir el Centre Dramàtic del Vallès del 2003 al 2007, i que el 2002 va crear La Perla 29, un centre d’arts escèniques amb el qual ha donat vida al Teatre La Biblioteca. Entre els nombrosos muntatges que ha signat hi destaquen Incendis (2011), Cyrano de Bergerac (2012), Natale in Casa Cupiello (2013), L’orfe del clan dels Zhao (2014), Una giornata particolare (2015), Boscos (2017), El poema de Guilgamesh, rei d’Uruk, que va obrir el Grec 2018 Festival de Barcelona, Filomena Marturano (2021) o, darrerament, l’experiència híbrida de cinema i teatre Hamlet Aribau (2021).

►Una producció de La Perla 29.

►Amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el Ministeri de Cultura i Esports i l’Institut Ramon Llull.

►A Sondheim Night Music Tribut al Mestre de Broadway

►18 de juliol al Teatre Grec de Barcelona.

►Direcció musical: Xavier Torras, Direcció d’escena: Alejandro de los Santos, Diego Rodríguez, Interpretació musical: Orquestra Pops Symphony i els i les cantants Julia Möller, Lydia Fairén, Roser Batalla, Xènia Garcia, Frank Capdet, Jan Forrellat, Pitu Manubens, Toni Vinyals, Disseny del so: Cesc Mojica, Il·luminació: Juanjo Llorens, Ajudantia en la il·luminació: Rodrigo Ortega , Regidoria: Maria Laporta, Imatge: Zuhaitz San Buenaventura, Espai escènic: Marc Udina, Producció: Promocions Teatrals Degira, SL, Producció executiva: Jordi Torras, Assistència en producció, màrqueting i comunicació: Juanjo González

A Sondheim Night Music és un concert simfònic dedicat a la memòria del cèlebre compositor Stephen Sondheim. La mort de l’autor de Broadway ha suposat un terratrèmol en tota la indústria del teatre musical mundial, fet que evidencia la seva influència indubtable en autors, autores i intèrprets de tot el món. L’obra de Sondheim ha elevat el gènere del teatre musical i l’ha presentat com un llenguatge escènic amb unes possibilitats infinites.

►L’interès de Sondheim per aprofundir en la naturalesa humana, en les seves emocions, reflexions i contradiccions, fa del seu repertori una obra genuïna i inimitable, que durant dècades ha representat un model d’escriptura dramàtica amb música.

►El concert A Sondheim Night Music constitueix una repassada a les seves obres més conegudes per a teatre, cinema i televisió, interpretades per vuit de les veus més reconegudes del panorama del teatre musical actual i també per cares de noves generacions que comencen la seva carrera com a intèrprets.

►És un concert amè, festiu i trepidant, destinat a submergir els espectadors i les espectadores en la densa obra d’un compositor que ha quedat en la història de Broadway com l’alma mater del teatre musical.

►Recordeu que, durant la vetllada, podreu col·laborar amb la Beca Sondheim que posa en marxa l’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya, amb la col·laboració del Grec Festival de Barcelona. La Beca donarà suport econòmic a equips de creadors i creadores que escriguin una peça de teatre musical. Podeu contribuir com a espectadors mitjançant la Fila 0 del Grec, en el moment de comprar la vostra entrada, fent donacions de 25, 50, 75, 100 € o un altre import.