►S’ha presentat el festival Temporada alta 2019.

►El festival d’enguany va del 6 d’octubre al 9 de desembre, a continuació Us deixem aquí algunes propostes de teatre amb música.

►18 d’octubre de 2019.


► “Noucents, el pianista de l’oceà”.
►Alessandro Baricco – Marcel Tomàs – Adrià Bauzó
►Un espectacle-concert que repassa la música popular de principis del segle XX.
►Danny Boodman TD Lemon és Novecento, el millor pianista del món, que no ha trepitjat mai terra ferma. També és el títol del conegut monòleg d’Alessandro Baricco, estrenat abans que l’autor es convertís en un fenomen internacional amb la seva novel·la Seda. Cascai Teatre ha transformat aquesta romàntica història d’un home extraordinari en un viatge per la música popular de principis del segle xx: ragtime, blues, dixieland. Un recorregut compartit per Marcel Tomàs i el músic Adrià Bauzó. Un espectacle que és també un concert, que agradarà tant als amants del teatre com als de la bona música.

►Fitxa artística
Autoria: Alessandro Baricco
Direcció: Marcel Tomàs i Susana Lloret
Direcció musical i arranjaments: Adrià Bauzó
Intèrpret: Marcel Tomàs
Músics: Adrià Bauzó (saxos i flauta travessera), Xavi Molina (saxos i clarinet), Elena Montané (piano) i Andreu Vilar (vibràfon, bateria i percussió)
Espai sonor: Gerard Canadell
Vestuari: Belmondo
Il·luminació: Lluís Robirola
Producció: Cascai Teatre
Coproducció: Temporada Alta 2019

►26 d’octubre de 2019.


► “Suite TOC núm. 6”.
►La Clara i Ariadna Peya (Les Impuxibles) pugen a l’escenari el Transtorn Obsessiu Compulsiu. Un concert-espectacle que desestigmatitza les malalties mentals.
►Quins són els paràmetres que defineixen una societat sana? Les Impuxibles, la companyia de les germanes Clara i Ariadna Peya, han creat amb Judith Pujol i María Velasco un concert, un espectacle, un espai fronterer d’identitats velades per donar llum a un tema silenciat i amb poc espai en la nostra societat: la simptomatologia del TOC (Trastorn Obsessiu Compulsiu). Una aproximació en primera persona a la perifèria dels discursos oficials i una reivindicació dels col·lectius silenciats i la desestigmatització dels trastorns mentals. Una diagnosi transformada en un intens i alliberador viatge compartit.

►Fitxa artística
Autoria: Les Impuxibles, Judith Pujol i María Velasco
Direcció: Ariadna Peya i Clara Peya
Textos: María Velasco
Traducció: Judith Pujol
Música: Clara Peya
Coreografía: Ariadna Peya
Intèrprets: Èlia Farrero, Ariadna Peya, Clara Peya, Pau Vinyals i Adrià Viñas
Espai escènic: Judit Colomer Mascaró
Il·luminació: Jordi Berch
Vestuari: Marc Udina
Espai sonor: Carles Bernal
Assessorament de moviment: Olga Lladó
Assessorament artístic: Judith Pujol
Producció executiva: Gàrcia Camps Miró
Amb el suport de Sala Beckett i ICEC
Amb la col·laboració de Contracorrent i Dance esCool

►29 d’octubre de 2019.


► “Musicals pels més menuts”
►Una proposta per fer sentir la música als nadons. A partir de peces emblemàtiques dels musicals  més universals.
►Molts nens i nenes segurament han quedat bocabadats davant dels colors brillants d’El mag d’Oz i deuen haver ballat amb la cançó “Camí de rajoles grogues”, un dels títols més populars d’un gènere, el musical, que agrada a tothom, a grans i petits. La companyia Concerts pels més Menuts ha triat un repertori de peces musicals de tots els temps per al seu nou projecte, que vol acostar una altra vegada la música a nens i nenes de fins a quatre anys. Un concert per captar l’atenció dels petits a través de tots els sentits. Un espectacle que no infantilitza les partitures populars i busca la complicitat dels adults, que també es veuran immersos en aquest univers de fantasia, màgia i finals feliços al qual tantes vegades conviden els musicals. Qui no ha pensat que la felicitat és Gene Kelly ballant sota la pluja?

►Fitxa artistica
Direcció artística i dramatúrgica: Faló Garcia i Pellejà
Direcció musical i arranjaments: Adrià Bauzó
Disseny de llums: Xavi Feliu
Escenografía: Artestudi
Formació: Faló Garcia i Pellejà (guitarra i veu), Adrià Bauzó (saxo baríton), Karol Green (veu), Xavi Molina (saxo tenor i clarinet), Pau Sánchez (acordió, saxo alt i flauta) i Andreu Vilar (vibràfon i percussió)
Producció: Concerts pels més menuts
Coproducció: Temporada Alta 2019

►23 de novembre de 2019.


► “El Petit Príncep”
►Un muntatge per a tota la família que ja ha seduït a 200.000 espectadors.
►Ja és la cinquena temporada que el vailet de cabells rossos i saviesa camuflada canta sobre l’escenari. Aplaudit, premiat i estimat per més de 200.000 espectadors, torna el musical que Àngel Llacer i Manu Guix han construït a partir de l’obra de Saint-Exupéry. Un univers poètic que qüestiona les convencions del món adult i convida a remirar el món amb màgia i aventura. Una proposta amb un disseny audiovisual que ens submergeix de ple en la història. Un musical farcit d’al·legories sobre la importància de cuidar la curiositat i el joc. Una lliçó per a adults i aviadors. Un conte clàssic que està a punt d’esdevenir un clàssic, també, dels musicals de casa nostra.

►Fitxa artística
Autor: Antoine de Saint-Exupéry
Dramatúrgia i adaptació: Marc Artigau i Àngel Llàcer
Lletres de les cançons: Marc Artigau i Manu Guix
Composició i direcció musical: Manu Guix
Direcció: Àngel Llàcer
Intèrprets: Enric Cambray, Eloi Gómez, Marc Gómez, Georgia Stewart i El Petit Príncep
Amb la participació estel·lar de Júlia Bonjoch
Escenografia visual: Desilence
Espai escènic: Desilence i Jordi Queralt
Il·luminació: Albert Faura
So: Roc Mateu
Vestuari, màscares i caracterització: Amadeu Ferré
Perruqueria i maquillatge: Àngels Salinas
Coreografia: Xavi Duch
Fotografia: David Ruano
Producció: La Perla 29
Proposta i producció: Àngel Llàcer, Manu Guix i La Perla 29

►5 de desembre de 2019


► “Plomes i reclams”.
►Música i humor de la mà de Marc Rosich. A partir d’alguns dels principals personatges de la història de la música compon una proclama feminista
►Per a Marc Rosich no hi ha res que no sigui possible amb música i humor. Tant pot muntar un concert apocalíptic (Àries de reservat) com un espectacle ornitològic. Acompanyat per alguns dels seus còmplices de bogeries habituals (Roberto G. Alonso, Elena Martinell i Glòria Garcés), s’ha inspirat en trinats, amanyacs i refilets de la història de la música per compondre una proclama feminista. La seva protagonista és Papagena, l’ocellaire de La flauta màgica de Mozart, farta de ser només una figura decorativa. Cadascun dels cants és un relat de segles de captivitat i dels conquerits aires de llibertat.

►Fitxa artística.
Dramatúrgia: Marc Rosich
Direcció: Roberto G. Alonso
Intèrprets: Elena Martinell i Glòria Garcés
Concepció de vestuari i espai escènic: Roberto G. Alonso
Construcció escenografia: Tony Murchland
Il·luminació: Lluís Robirola
Coproducció: Cia. Elena Martinell i Temporada Alta 2019

►8 de desembre de 2019.


► “Soñando el carnaval de los animales”.
►Gran Teatre del Liceu – Enrique Lanz i Títeres Etcétera.
►11 músics interpretant Debussy i Saint-Saëns per una companyia amb Premi Nacional de Teatre. Un espectacle per a nens i nenes a partir de 3 anys.
►A partir del Preludi a la migdiada d’un faune de Debussy i El carnaval dels animals de Camille Saint-Saëns, la companyia de titelles Etcétera (Premi Nacional de Teatre per a la Infància i la Joventut 2014) ha imaginat un espectacular muntatge —creat per al Gran Teatre del Liceu— ple d’humor i poesia, format per lleons, tortugues, cignes i un dinosaure que envaeix l’escenari, que ens convidaran a somiar desperts. Un autèntic carnaval d’escenes màgiques i sorpreses, amb la lògica dels somnis d’una música interpretada per 11 músics de l’Orquesta Murtra Ensamble. Un espectacle per a tota la família.

►Fitxa artística.
Dramatúrgia, escenografia, titelles i posada en escena: Enrique Lanz
Il·luminació: María Doménech (A.I.I)
Intèrprets: Murtra Ensemble (músics) i Compañía Etcétera (titelles)
Coordinació musical: Bernat Bofarull i Àlex Ramírez
Realització de titelles, espai escènic i vídeos: Compañía Etcétera
Coproducció: Etcétera i Gran Teatre del Liceu
Amb la col·laboració de Junta d’Andalusia