►L’aniversari dels deu anys de ‘The Wild Party’ ha exhaurit les entrades del Teatre Gaudí Barcelona, en un format concert que ha despertat l’eufòria del públic i que posa en relleu l’interès de la ciutadania pel format de teatre musical en català, malgrat la inviabilitat d’aquest tipus d’espectacles en escenaris mitjans.

►Els quatre intèrprets principals s’han tornat a trobar deu anys més tard, juntament amb altres actors i actrius que els han acompanyat en aquesta funció única de celebració. Roger Berruezo (Pretty Woman, Ghost, Mar i Cel), Xavi Duch (Sugar), Maria Santallusia (Sugar, Ruddiggore o la nissaga maleïda) i Xènia Garcia (We Will Rock You, Els Miserables), han protagonitzat aquest èxit de l’Off Broadway novaiorquès estrenat l’any 2000 als Estats Units. La direcció escènica ha estat a càrrec d’Anna Valldeneu i Xavi Duch, amb un total de 13 intèrprets a l’escenari i música en directe dirigida per Filippo Fanò.

►Deu anys més tard, el Teatre Gaudí ha exhaurit 207 localitats en aquest ‘comeback’ que ha nascut de “la nostàlgia”, tal com comenta la directora i actriu Anna Valldeneu. Emocionada, un cop acabada la funció, va agrair la disponibilitat del Teatre Gaudí per acollir aquesta obra en el seu aniversari, malgrat la certesa que un espectacle d’aquesta embergadura no és viable econòmicament.

►L’expert en teatre musical i director de Teatremusical.cat, Toni Font, assegura que a Catalunya “hi ha un desinterès generalitzat per portar títols desconeguts a grans teatres, davant l’abisme que suposa invertir en una producció com aquesta”. “Fer teatre ja és un acte de risc, però fer teatre musical ho és encara més; ni tan sols dur un musical de renom assegura cap mena d’èxit”.

►Existeixen exemples com Sugar, interpretada al Teatre Gaudí el 2015, que van fer el salt seguidament al Teatre Tívoli de Barcelona, amb una estada de 3 mesos; o El Despertar de la Primavera, el 2016, que va anar a parar al Teatre Victòria. En sales amb gran capacitat, la venda d’entrades pot acabar fent un balanç positiu per les companyies, que han de fer una gran inversió en personal, escenografia i drets d’autor.

“Si portes una gran obra internacional ja existent, has de comptar amb la despesa dels drets d’autor; i si fas una obra de creació, probablement no generarà  l’interès suficient  perquè surtin els números”, assegura Font. Tot i els obstacles, el director del Teatre Gaudí, Ever Blanchet, insisteix en que el públic del teatre musical és “fidel i existent”. “Barcelona24h és un musical de creació que després va anar a parar a Madrid; però no és l’habitual”, comenta.

►El cas del desè aniversari del The Wild Party ha estat un acte de celebració, que ha nascut amb la voluntat de rememorar els dies en què gairebé una vintena d’artistes es van ajuntar per portar “una festa” a un escenari a quatre bandes, on gairebé no hi ha separació entre els intèrprets i el públic.

►Estrenat al Manhattan Theatre Club de l’Off Broadway el 24 de febrer de l’any 2000, ‘La Festa Salvatge’ (adaptació en català de Roger Batalla), trasllada l’espectador a un pis de Manhattan de la dècada dels anys 1920, on es viu l’ambient tòrrid, prohibit, violent i intimidant de l’època. En aquesta celebració s’han interpretat temes emblemàtics com A wild wild party, The life of the party, Maybe I like it this way, What is it about her o Poor child. Amb música, llibret i lletres d’Andrew Lippa, The Wild Party està basat en un poema narratiu homònim escrit per Joseph Moncure March el 1928.

Teatre Gaudí: Creativitat, llibertat, proximitat

►Nascut el 2008 entre l’Eixample i Gràcia, el Teatre Gaudí de Barcelona és un equipament cultural referent pel que fa a la llibertat creativa, l’esperit lúdic i de formació ètica i estètica de l’espectador. Des de les dues sales del teatre de proximitat, es fomenta la interacció entre les persones, que aporta creixement cultural en diferents aspectes: reflexió, ambició de superació personal, socialització, debat, confrontació i experiència creativa.