►El musical és un dels gèneres teatrals que més passions provoca a tot el món. Tot i que els amfiteatres grecs, el Globe londinenc o els corrals cervantins ja tinguessin drames amb cançons, la història del teatre musical com avui ho entenem comença a finals del segle XIX i arriba fins als nostres dies convertida en un fenomen de masses. BROADWAYRRIORS pretén explicar aquesta història.

►BROADWAYRRIORS és com hem definit aquests fans del musical, encesos i “militants”, però també els homes i dones que han anat lluitant per forjar un tipus de teatre de vegades injuriat, que requereix més inversió i més competències que la majoria d’altres expressions escèniques. I BROADWAYRRIORS és el nom del  llibre: la història dels musicals que van fer història. Les primeres temptatives, les fites, els canvis de tendència, els èxits clamorosos, i també els fracassos més sonats. Els que van néixer a Broadway, com suggereix el títol, però també al West End de Londres, la Gran Via de Madrid, el Paral·lel de Barcelona. I més enllà, des de França a Austràlia, des d’Hongria a Itàlia, de Rússia a Argentina.

►Quan es va esgotar la segona edició del volum, es van plantejar una correcció a fons de la tercera, que ha portat a actualitzar i expandir entrades,  s’hi ha afegit 17 títols nous (de diverses dècades), passant de les 612 pàgines inicials a 676.

►Hi trobareu:
♦Pròleg del director Ricard Reguant.
♦Introducció de l’autor, Marcos Muñoz.
♦Epíleg de María Cegarra i Laia Martínez-Rubiralta, joves actrius, en representació del futur del musical.
♦Entrades sobre 500 musicals, organitzades cronològicament des del 1864 fins al 2017 (encara que s’hi inclouen dades fins al 2021), amb el seu origen, argument, avatars, els principals muntatges, i referències a dotzenes més de títols. Distribuïts en 10 capítols, amb un panorama històric breu de cada dècada.

►Les noves entrades pertanyen als següents títols:
►”Little Nemo” (1908), “Shuffle Along” (1921/2016), “The Decline and Fall of the Entire World As Seen Through The Eyes of Cole Porter” (1965), “Home amb Blues” (1977), “The Musical of Musicals: The Musical!” (2003), “Eurobeat, Almost Eurovision/Song Contest, the Almost Eurovision Experience” (2006/2016), “La Festa dels Súpers” (2007-2018), “Mozart, L’Ópera Rock” (2009), “Natasha, Pierre and the Great Comet of 1812” (2012), “Come From Away” (2013), “Death Note” (2015), “Hadestown” (2006, 2016), “Groundhog Day” (2016), “The Band’s Visit” (2016), “A 24-decade History of Popular Music” (2016), “SpongeBob SquarePants” (2016), “Six” (2017)

► “En primera persona”, l’experiència dels artistes explicada per ells mateixos. Amb articles d’artistes com Sergi Albert, Daniel Anglès, Frank Capdet, Àngels Gonyalons, Dulcinea Juárez, Silvia Luchetti, Pep Anton Muñoz, Manuela Nieto, Patricia Paisal i Maria Santallusia.

►També hi ha articles sobre elements paral·lels, com la presència de musical al programa “Un, Dos, Tres” o els talent shows televisius que han servit per trobar les estrelles de noves produccions. I un nou article sobre els efectes de la pandèmia per COVID-19 i el tancament mundial dels teatres.

►Bibliografia
►Un complet índex onomàstic de 60 pàgines per tenir a mà els milers de referències a actrius, actors, cantants, directors/es, productors/es, coreògrafs/es, autors/es, compositors/es, lletristes i principals companyies, i un altre índex amb totes les obres esmentades al llibre.

►El llibre està escrit per Marcos Muñoz al llarg d’una dècada, la tercera edició de BROADWAYRRIORS està disponible a les llibreries Gigamesh i La Ploma de Barcelona, ​​a la llibreria Yorick de Madrid, i es pot adquirir també a través de la llibreria electrònica Lektu, amb enviament a tota Europa i els Estats Units.

►Sobre l’autor:
►Marcos Muñoz (Barcelona, ​​1977) és un apassionat de la fantasia, la ciència-ficció i, per descomptat, els musicals. També és periodista: llicenciat a la UPF -a l’Aula de Teatre del qual va pertànyer durant 5 anys- ha treballat principalment a premsa local (Ràdio 92, World Wide Radio, Televisió Comtal, TSF) així com a la Casa de la Ràdio i la Televisió, i va ser redactor en cap de la segona etapa de la revista SFX (Panini Revistas). Ha escrit sobre dinosaures, superherois o cinema musical per a Susaeta i Editorial UOC. En el seu projecte autoeditorial Mil Monos, juntament amb Jokin González i Mari Nieves Gálvez, ha publicat la seva primera novel·la 1387 i els dos primers llibres en espanyol sobre la sèrie de televisió Doctor Who: La benedicció de la mort fatal i Algo nuevo, algo viejo, algo prestado, algo azul. El 2015 els seguidors de El Ministerio del Tiempo el van votar com a millor autor de fanfictions de la sèrie de RTVE. Va aconseguir que tots els convidats del seu casament ballessin el Time Warp.

►Sobre l’editorial:
Mil Monos és un projecte autoeditorial nascut el 2010 entre Jokin González Cantón i Marcos Muñoz Vera, fruit de la seva col·laboració en diversos projectes de l’univers “Fanpiro”, de Cels Piñol i Factoría de Ideas. El 2011 van publicar els seus primers títols, la novel·la ucrònica 1387. Llibre 1 (està en preparació el Llibre 2), i La Benedición de la Muerte Fatal, juntament amb Mari Nieves Gálvez, sobre la mitologia de la sèrie “Doctor Who”, que va inaugurar la línia d’assaigs SIMIUS SAPIENS. L’any 2012 es van obrir al mercat internacional amb la traducció d’aquest segon, The Bliss of Fatal Death; i a l’estiu del 2013 van celebrar les cinc dècades del fenomen “Doctor Who” amb l’antologia Algo nuevo, algo viejo, algo prestado, algo azul. El 2015 van editar una segona antologia d’assajos whovian, Timey Wimeys, de diversos autors, i el 2016 la novel·la El hombre celeste de Daniel Muñoz.