►EL MÀGIC D’OZ.

►Desembre al Teatre Condal de Barcelona.
►L’imaginari que ha marcat a una generació amb elements del nostre dia a dia.

►Sinopsi
►Segurament teniu al cap la versió cinematogràfica firmada per Victor Fleming, però la història en què es basa El Màgic d’Oz va ser escrita anys abans, el 1900, per Lyman Frank Baum. Va ser capaç de crear una història extraordinàriament poderosa que fa un segle que sedueix els nens, nenes i adults, amb una trama que promou valors com l’amistat, el coratge, la tendresa o l’empatia. La Dorothy, és arrossegada per un tornado amb el seu gos Totò i apareix en un món màgic, estrany i desconegut. S’adreçarà a la ciutat Maragda per demanar al Màgic d’Oz que la retorni a casa seva. Pel camí, un camí de rajoles grogues, trobarà uns companys de viatge que, com ella mateixa, busquen alguna cosa que troben a faltar. Un Espantaocells que busca un cervell però que està especialment preocupat pel clima i el medi ambient; un Home de Llautó que, en aquesta versió és un cíborg de gènere neutre però que segueix buscant un cor; i, finalment, una Lleona que ha perdut la condició de reina dels animals i vol recuperar el valor que creu que ha perdut. Tots ells mostraran a la Dorothy que tots tenim més capacitats que no ens pensàvem i que, quan hi ha problemes, nosaltres mateixos acostumem a tenir la solució. Una història profundament humanista que beu de la tradició dels contes clàssics i que és un cant a l’amistat i una invitació a confiar en un mateix abans que en els qui ens semblen poderosos.

►El Màgic d’Oz és una de les històries que més ha impactat als infants (també als adults) durant generacions. La seva influència, tant al cinema com a la literatura, és un fet innegable. Sota una idea ben senzilla, un huracà se’n du la Dorothy i aquesta vol arribar a la ciutat de les Maragdes per demanar-li al gran Màgic tornar a casa, es construeix una història universal. Que beu de la tradició dels contes que s’han transmès de ge-neració en generació (amb la gran influència dels germans Grimm) fins a revolucionar la nova manera d’explicar històries. Més enllà de les peripècies, més enllà de la bruixa de l’Oest, de les rajoles grogues, de les sabates de plata – elements tots icònics de la nostra cultura-… els tres amics que l’acompanyaran: l’espantaocells, la cyborg, i la lleona exploren la fragilitat humana. La por, el cor i la intel•ligència. Les matèries primeres de qualsevol ésser humà.
El nostre Màgic d’Oz és la història de la Dorothy apropada al públic d’avui. Un homenatge a les històries d’aventures i d’aprenentatge, un gran cant a l’amistat i al poder que tots guardem a dins i que moltes vegades no som capaços de veure.
Marc Artigau

►Fitxa artística:
DRAMATÚRGIA: MARC ARTIGAU I DAVID SELVAS
DIRECCIÓ: DAVID SELVAS
INTÈRPRETS: ELENA GADEL, MERCÈ MARTÍNEZ, JORDI VIDAL, ROBERT GONZÁLEZ, DAMARIS ARAGÓN, MARC POCIELLO, JANA GALINDO I ROSER DRESAIRE
PRODUCCIÓ: GREC 2020 FESTIVAL DE BARCELONA I LA BRUTAL

►PEDAOS


►Setembre i octubre Teatre Goya de Barcelona.
►Una espera en un hospital que serà tibant, esbojarradament còmica i molt musical

►Pegados va néixer de les ganes d’un grup d’amics de fer alguna cosa junts. Una obra semblant al que ens hauria agradat veure en un escenari; alguna cosa que ens divertís veure i sobretot que ens divertís crear. Sense més pretensió. Encara que l’espectacle va estar un parell d’anys dormint en un calaix, no va ser fins al 2010, que vam decidir al costat del director d’aquella primera versió, Víctor Conde, fer un pas endavant i arriscar el que teníem, el nostre temps i diners, a una sola carta sense saber què passaria. Quan hi ha passió i ganes després d’una idea és molt difícil desprendre’t d’ella, i encara més convertir-se en algú massa prudent o desconfiat. Pegados no només va ser un espectacle més en les nostres carreres. Per a nosaltres va ser l’aprenentatge més gran que hem tingut com a actors, compositors i dramaturgs i ens va portar inimaginables alegries que van compensar amb escreix els moments més incerts. Aquell espectacle va ser la carta de presentació que va marcar la nostra manera de treballar no només com a equip sinó també de manera individual i també va marcar un abans i un després per a altres companyies i creadors. Vam tenir la sort que tant el públic com la crítica ens van acompanyar i ens van ajudar, al costat de tot l’equip artístic que es va unir a nosaltres al llarg d’aquests anys, a fer-lo créixer, fins a convertir-lo en el musical de creació espanyol que més s’ha representat al voltant del món. Deu anys després creiem que és el moment de donar-li a l’espectacle la reposició que mereix. Celebrem aquest aniversari amb més il•lusió i fe en el projecte que mai, per redescobrir-lo a aquells que ho van veure i per donar-lo a conèixer a tota una nova generació d’espectadors.
Alícia Serrat i Ferran González

►Sinopsi.
►Pegados és la història d’un noi i una noia que es coneixen en una discoteca i que per aquestes coses de la nit o del destí, acaben consumant l’acte sexual en un lavabo.
La història podria acabar aquí, com acaben moltes històries nocturnes de joves, música i alcohol. Però aquest noi i aquesta noia, es trobaran amb un problema amb el qual no comptaven: a causa d’una estranya però explicable situació mèdica, ell no aconsegueix treure el seu “aparell sexual” de l’interior d’ella. Davant la impossibilitat de separar-se decideixen anar a un hospital. I aquí és on comença de veritat la nostra història. El noi i la noia, que estaran literalment Pegados, es veuran condemnats a entendre’s i a conèixer-se durant aquesta llarga espera en un box d’Urgències juntament amb una infermera i un pianista-metge.

►Fitxa artística:
LLIBRET: FERRAN GONZÁLEZ
DIRECCIÓ ARTÍSTICA: ALICIA SERRAT I ENRIC CAMBRAY
INTÈRPRETS: IÑAKI MUR, JÚLIA BONJOCH, GEMMA MARTÍNEZ I RAÚL PATIÑO
PRODUCCIÓ: EL TERRAT I KAKTUS MUSIC

►VERSUS

►Al Teatre Condal  16 de Novembre
►Estava previst pel 16 de març però no es va poder celebrar a causa del tancament dels teatres per la COVID19.

►Dirigits per Carlos Martín en la part musical i Victor Conde en la posada en escena, estaran acompanyats per músics en una formació no tradicional. Amb un so únic, disseny escènic elegant i ambient creatiu que atraparà a l’espectador en tots els sentits des del seu inici.

►Daniel Diges i Gerónimo Rauch, els artistes més internacionals del Teatre Musical Espanyol, s’ajunten en un concert únic on compartiran les seves grans veus, la seva complicitat i el seu talent, a través d’un grandiós repertori. Dos amics, dues personalitats, dues carreres, dues veus úniques. Amb un guió original que relata experiències de les seves pròpies vides, Daniel i Gerónimo compartiran la banda sonora de la seva vida que els ha inspirat a arribar on estan.

►Amb un so Pop-vintage interpretaran grans cançons dels Musicals en els quals han participat, com; “Los Miserables”, “Fantasma de la ópera”, “Hoy no me puedo levantar”, “We will rock you”, “Chicago”, “Sunset Boulevard”, “Mamma Mia” ó “El Médico” en l’actualitat. També sorprendran amb cançons de “The greatest Showman”, “Josh Groban”, “Bocelli” i finalment també faran un homenatge als grans cantants de parla Hispana amb cançons com a “Aprendiz, Delilah, Yo soy Aquel, Te quiero te quiero, Hoy tengo ganas de ti” i moltes més.

►Amb l’escenografia de Patricia Navarro, el vestuari de Jorge G. Valero, la Il·luminació de Luz Fuentes.
DANIEL DIGES I GERONIMO RAUCH
DIRECCIÓ I GUIÓ: VICTOR CONDE
DIRECCIÓ MUSICAL: CARLOS MARTÍN

 

►L’òpera arriba al Teatre Romea amb dues propostes dels Amics de l’Òpera de Sarrià. L’essència serà la mateixa de sempre: oferir a la ciutat un repertori operístic complementari i esperonar joves cantants i músics. Omplir el teatre s’ha convertit en un costum i els responsables d’Amics de l’Òpera de Sarrià consideren que encara hi queda públic per seduir, tant al districte de Sarrià-Sant Gervasi com a la resta de la ciutat. L’entitat vol fomentar la cultura operística amb dues òperes, La Scala di Seta i L’Occasiona fa il ladro, sobre amors i confusions. Ambientades a París i Nàpols, respectivament, ofereixen una revisió de les obres de Gioachino Rossini escrites quan el compositor només tenia 20 anys.

►LA SCALA DI SETA


►Juny al Teatre Romea de Barcelona.
►Les equivocacions, els malentesos i les confusions protagonitzen la relació d’amor entre Giulia i Dorvil.
►Sinopsi.
►L’acció transcorre a París a mitjans del segle XIX. El vell Dormont ha promès en matrimoni la seva pupil•la Giulia. La jove però s’ha casat d’amagat amb Dorvil. Cada nit la visita enfilant-se per l’escala de seda que ella l’hi llença per la finestra. Dorvil es mostra neguitós amb l’arribada del pretendent, però Giulia té un pla. Sap que la seva cosina està enamorada d’ell i pensa que podrà deslliurar-se del compromís quan es coneguin personalment. El criat Germano ho enreda tot afavorint els equívocs i confusions, però finalment s’aclarirà la veritat i tot es resoldrà feliçment.

►Fitxa artística:
DIRECCIÓ MUSICAL: ASSUNTO NESE
DIRECCIÓ ARTÍSTICA I VOCAL: RAÚL GIMÉNEZ
DIRECCIÓ D’ESCENA: ANNA PONCES
INTÈPRETS: REPARTIMENT EN CURS
PRODUCCIÓ: ÒPERA DE CAMBRA DE BARCELONA

►L’OCCASIONE FA IL LADRO


►Juny al Teatre Romea de Barcelona.
►Quan un canvi d’identitat pot suposar l’inici d’una història d’amor, quan res és el que sembla.

►Sinopsi.
►La tempesta obliga don Parmenione i el seu criat Martino a cercar l’aixopluc d’un alberg. Mentre sopen arriba el comte Alberto i don Parmenione el convida a xerrar i beure. El comte explica que va camí de Nàpols delerós de conèixer la seva futura esposa i que marxarà prest, només amaini la pluja. A l’hora de pagar Martino s’adona que don Alberto s’ha deixat la seva maleta i ha agafat per error la del seu amo. Obren la maleta i troben el retrat d’una noia preciosa. Llavors don Parmenione s’enamora d’ella i decideix prendre la identitat del comte i emportar-se la núvia.

►Fitxa artística:
DIRECCIÓ MUSICAL: ASSUNTO NESE
DIRECCIÓ ARTÍSTICA I VOCAL: RAÚL GIMÉNEZ
DIRECCIÓ D’ESCENA: ANNA PONCES
INTÈRPRETS: REPARTIMENT EN CURS
PRODUCCIÓ: ÒPERA DE CAMBRA DE BARCELONA

►UNA NIT. UN NADAL. UN CONCERT.

►28 de desembre al Teatre Condal de Barcelona.

►El musical més petit tornarà amb un nou espectacle: UNA NIT. UN NADAL. UN CONCERT.
►Es podrà veure el 28 de desembre al Teatre Condal amb Daniel Anglès, Víctor Arbelo, Paula Costas, Noelia Gómez, Júlia Jové, Xavi Navarro i Sergi Cuenca al piano.
►L’espectacle estarà dirigit per Daniel Anglès amb direcció musical de Sergi Cuenca i Gerard Ibáñez, amb arranjaments i direcció vocal de Gerard Ibáñez i l’ajudantia de direcció d’Àgata Casanovas.
►És una producció: El musical més petit.
►El Nadal no seria el mateix sense la música. Les cançons posen en valor els sentiments i les emocions que acompanyen aquestes festes. Escolar-les junts, ens ajuda a estar encara més a prop de la gent que estimem. I, sobretot, ens ajuden a dir coses sense necessitar parlar. Aquest és el gran poder de la música.
►El Musical Més Petit va néixer fa 25 anys exactament de la mateixa manera que neix ara aquest espectacle: un grup d’apassionats pels musicals que compartim viatge, vida, valors i inquietuds artístiques tenim ganes de tornar a l’essència: només les cançons, nosaltres i vosaltres.
►Així que aquí ens teniu, de nou. Amb una barreja de nostàlgia pel viscut i il•lusió pel que hagi de venir. Diferents generacions mirant en la mateixa direcció i versionant les millors cançons pel Nadal. Cançons “de” Nadal, però sobretot cançons “pel” Nadal: clàssiques, modernes, musicals… les possibilitats son infinites.
►Una nit. La més especial. Un nadal. El més emotiu. Un concert. El més espectacular.

►Fitxa artística:
INTÈRPRETS DANIEL ANGLÈS, VÍCTOR ARBELO, PAULA COSTAS, NOELIA GÓMEZ, JÚLIA JOVÉ,
XAVI NAVARRO I SERGI CUENCA (PIANO)
ADJUNTA DE DIRECCIÓ ÀGATA CASANOVAS
ARRANJAMENTS I DIRECCIÓ VOCAL GERARD IBÁÑEZ
DIRECCIÓ MUSICAL SERGI CUENCA I GERARD IBÁÑEZ
DIRECCIÓ DANIEL ANGLÈS
PRODUCCIÓ EL MUSICAL MÉS PETIT

►BRUNA, EL MUSICAL


►13, 19 i 27 de desembre al Teatre Romea de Barcelona.

►Ambientada als anys ‘90, la Bruna, una nena d’onze anys ha de fer un treball d’escola sobre la seva àvia. Realitzar-lo no és una tasca fàcil per la Bruna, ja que la seva àvia, amb cert grau de demència, no la pot ajudar massa. Mentrestant la seva mare, molt enfeinada i sola en la família, ha de gestionar la vida de la Bruna, la de l’àvia i la de l’empresa on treballa.

IDEA ORIGINAL I DIRECCIÓ: MATEU PERAMIQUEL I MAR PUIG

►ALÍCIA AL PAÍS DE LES MERAVELLES


►7 i 14 de febrer al Teatre Romea

►El dia que l’Alícia fa deu anys, li regalen el primer mòbil. El conill blanc, però, l’hi roba i ella haurà de recórrer el país de les meravelles fins a arribar al palau dels mòbils per recuperar-lo. Ho aconseguirà? Amb aquest viatge, l’Alícia s’adona que no pot viure com fins ara, que enganxada al mòbil es perd moltes coses.

AUTORIA MARTA BUCHACA (A PARTIR DE L’OBRA ORIGINAL DE LEWIS CARROLL)
DIRECCIÓ JORDI ANDÚJAR

►GOLFUS DE ROMA


►Arriba la gran comèdia de Stephen Sondheim.
►Barcelona i Madrid 2021.

►Sinopsi.
►Golfus de Roma és, sens dubte, una de les comèdies musicals més divertida de tots els temps. Basant-se de manera molt lliure en les comèdies de Plaute, els seus autors creen el vehicle perfecte perquè les escenes més boges i les situacions més absurdes es mesclin amb grans cançons i números musicals.
Pseudolus, un esclau irreverent, intenta aconseguir la seva llibertat ajudant a Eros, el fill del seu amo, a guanyar-se l’amor de Philia. Però hi ha un problema… o dos: Philia pertany a M. Lycus qui, al mateix moment, ha venut al general Miles Gloriosus. I cap d’ells està disposat a renunciar a ella.
Guardonada amb 6 Premis Tony, incloent-hi el de Millor Musical, aquesta comèdia d’embolics és un dels títols més grans del gènere. Stephen Sondheim, l’aclamat compositor que enguany s celebra el seu 90è aniversari, és l’autor d’aquesta frenètica comèdia.
Aquesta nit, comèdia. El teatre és molt poderós: pot arribar a generar moltes sensacions, emocions, preguntes i conflictes. I pot generar també quelcom molt valuós: felicitat. I aquest és l’objectiu que tenim amb aquest gran musical. Vivim temps molt complexos, vides intenses, moments difícils… així que millor riem. Amb aquest objectiu treballarem els propers mesos. Volem que aquesta boja farsa plena de meravellosos moments musicals converteixi el teatre amb una festa. Així ha estat des que es va estrenar a Broadway, on va estar tres anys ininterromputs en cartell. La seva versió cinematogràfica és un clàssic de la comèdia. Les seves reposicions amb Nathan Lane i Whoopi Goldberg com a protagonistes són mítiques. I recordem amb admiració la versió de Mario Gas amb Javier Gurruchaga, que es va estrenar l’any 1993.
Han passat els anys i necessitàvem una versió pel segle XXI. Tenia molt clar que volia que aquesta fos la meva primera comèdia… encreuava els dits perquè arribés el moment adequat, i aquí està. Ara tenim tots els elements necessaris. Una comèdia brillant amb una partitura de luxe. Una gran estrella per liderar un repartiment excepcional. Un equip creatiu absolutament boix. I una producció ambiciosa i generosa. El nostre Golfus de Roma vol ser també un homenatge a les companyies de còmics que viatgen entre pobles i ciutats amb l’únic objectiu de fer feliç a la gent, provocant el riure rient-se de si mateixos. Així que, amb el vostre permís, aquí ens teniu. Disposats a tot.
Daniel Anglès

►Fitxa artística:
MÚSICA I LLETRES: STEPHEN SONDHEIM
LIBRET: BURT SHEVELOVE I LARRY GELBART
ADAPTACIÓ AL CASTELLÀ: DANIEL ANGLÉS I MARC GÓMEZ
ARRENGAMENTS MUSICALS: SERGI CUENCA
DIRECCIÓ: DANIEL ANGLÉS
CODIRECCIÓ: ROGER JULIÀ
COREOGRAFIA: ÓSCAR REYES
DIRECCIÓ MUSICAL: XAVIER MESTRES
INTÈRPRETS: (REPARTIMENT EN CURS)
PRODUCCIÓ: FOCUS