“Tinc vint-i-cinc anys i, si bé encara jove, m’aproximo, sense dubtar-ho, al terme fatal de la meva existència. He sofert molt, i he sofert sol, abandonat per tots!”
Mes souvenirs, Herculine Barbin

L’òpera Alexina B. està inspirada en la història d’Adélaïde Herculine Barbin, també coneguda com Alexina B., una persona intersexe. Nascuda a França l’any 1838, el seu testimoni commovedor i suggerent per a l’univers sonor de Raquel García-Tomás, Premi Nacional de Música 2020.

A Alexina se li atribueix el sexe femení en néixer, creix en un convent i, treballant com a institutriu, s’enamora d’una de les seves companyes. En una societat on l’acceptació de la diferència era complicada i l’heterosexualitat, la norma, Alexina es reivindica com a home, canvia de sexe legal i d’identitat, per ser Abel Barbin, però, incapaç d’adaptar-se, en la seva soledat s’acaba suïcidant.

Una història potent i intensa que ens posa, com a comunitat, davant del mirall per la condemna i els perjudicis. El seu testimoni revela la violència de les institucions religioses i mèdiques, així com la d’una societat heteronormativa, que no permet ni l’autoafirmació ni l’autodeterminació fora del binarisme de sexe i gènere. Amb llibret d’Irène Gayraud i una proposta escènica de Marta Pazos (col·laboradora de García-Tomás a Je suis narcissiste, 2019), aquesta òpera en tres actes és una història de lluita per la identitat i un autèntic salt al buit per a la nostra protagonista.

Amb el patrocini en exclusiva de: