Tres dones van formar fa temps un grup de música, “Vachaché”, dedicat al tango clàssic. Però es moren de gana. Així que s’han marcat una data límit: Si no troben una feina digna que salvi el grup en aquest temps, es dissoldran, deixaran de banda la seva passió i es buscaran la vida per separat.  I el miracle es produeix. Aconsegueixen el “bolo” somniat. Sembla que res pot anar malament… fins que l’organització de l’actuació els veta un compositor en concret. Han de fer cas a l’encarregat o a la seva dignitat artística? L’aparició de l’espectre del compositor vetat només aconseguirà complicar la trama.

L’espectacle és un conte de Nadal ambientat en un karaoke, una comèdia irònica amb actuacions musicals en directe  i amb quatre personatges profundament humans que ens porta al debat de fons sobre la funció de l’art: Simplement estètica? Profundament reflexiva? Social? Ha de moralitzar? O amb entretenir ja n’hi ha prou? I en realitat, existeix la resposta?

“Mordisquito” és també l’excusa per redescobrir la figura d’Enrique Santos Discépolo (1901-1951), creador del tango més intel·lectual i compromès, que serveix per establir un pont entre la societat argentina de la primera meitat del segle XX i la convulsa societat europea actual.