►Som a 1 de setembre de 2025 i ja us podem anunciar més de 60 espectacles musicals a la cartellera. I en vindran més que encara no us podem explicar. Bona temporada 2025-26 a tothom.
LIVING LOS 90
►En cartell a l’Eixample Teatre de Barcelona. (Castellà i altres idiomes)
►Una comèdia musical, amb banda de rock en directe, que segueix la història de quatre bons amics durant la recordada dècada dels 90.
►Amb els temes més importants nacionals i internacionals dels 90 i actuals, com a banda sonora de l’espectacle.
►Més de 60 cançons que han marcat moltes generacions en rigorós directe.
►Una comèdia divertida i entranyable amb grans dosis d’humor i ritme.
►Un espectacle per riure i gaudir de la música siguis de la generació que siguis.
We love disco
►Del 26 d’agost al 7 de setembre de 2025 al Teatre Apolo de Barcelona. (castellà i altres idiomes)
►We love disco, l’espectacle que ens transportarà a una època de brillantor, glamur i pura diversió, una experiència única, on els èxits de la música disco prenen vida en un tribut teatralitzat que ens deixarà bocabadats. Un viatge inoblidable de la millor música nostàlgica dels anys 70, 80 i 90. Aquesta festa promet ser llegendària.
NO CAL ANAR A L’HAVANA
►Del 28 d’agost al 21 de setembre de 2025 al Teatre Gaudí de Barcelona. (Català)
►De Marc Artigau amb direcció de Joan Maria Segura.
► No cal anar a l’Havana és un homenatge a les nits d’estiu, als nostres avis i a les havaneres. ►Una comèdia amb gust de sal que combina música, humor i moments poètics per reivindicar la tradició amb una mirada actual.
►Entre glops de rom i acords d’havanera, els actors juguen, canten i conversen amb el públic, transformant l’escenari en una taverna viva i acollidora. Una trobada festiva, plena de ritme i complicitat, que fa del record un lloc comú i del passat, un brindis col·lectiu cap al futur.
EM DIC JOSEP
►Del 4 de setembre de 2025 a la Sala Flyhard de Barcelona. (Català)
►Amb direcció i autoria de Marc de la Varga.
►Segons algunes veus expertes, Camil Clot va ser un dels músics més brillants de l’escena independent de la Barcelona de finals dels 90. No obstant això, la seva trajectòria es va frustrar sobtadament, quan va desaparèixer sense deixar rastre. Gairebé 20 anys després d’aquella desaparició, Marc de la Varga (autor i director de l’espectacle) va iniciar un procés d’investigació per esbrinar qui va ser realment aquell músic desconegut i què li va passar.
►Un procés que el va dur a conèixer la mare d’en Camil, la Maria, una dona de 79 anys que viu amb el Josep, el seu altre fill i germà d’en Camil, un home que pateix trastorn bipolar. Aquesta obra és el resultat de les seves trobades. Un documental musical en forma de concert acústic per explorar els escenaris del seny, la bogeria, la realitat i la ficció.
¿DE QUÉ COLOR ES UN BESO?
►En cartell fins al 25 d’octubre de 2025 a l’Eixample Teatre de Barcelona. (Castellà)
►Dirigit per Georgina Cort i amb la música d’en Josep Ferré i interpretat per la Laura Miguel acompanyada per en Josep Ferré i en Dan Vidal.
►Es pot posar color als petons o als sentiments? Un espectacle ideal per a nens i nenes de 4 a 12 anys, que permet treballar els colors i les emocions amb els petits, i tot allò que ens provoquen.
►Cada color ens transporta a un món ple de coses d’aquesta tonalitat concreta i ens convida a jugar amb els nens i nenes a pensar en aquests colors i en allò que els fa sentir, així com cap on els porta la imaginació.
►Pensar en coses de cada color ens surt sol, tant a petits com a grans. No podran parar d’enumerar i recordar centenars de coses de cadascú i explicar per què els agrada o no cada color per pintar un petó.
►De la mà de PIGMENTO, un personatge divertit i juganer, ens endinsem al món de MINIMONI, una nena a qui li encanta pintar, i que es pregunta de quin color és un petó.
►Sembla senzill, però davant aquesta pregunta viatgem amb ella a través de cada color, mostrant-nos coses positives i negatives de cadascun.
►Al final, de tantes voltes, l’embolic sembla més gran que al principi: Tots els colors semblen servir i no servir a la vegada… Uf, quina decisió tan difícil pintar un petó!
SE HA ESCRITOUN CRIMEN
►Del 9 de setembre al 15 de desembre de 2025 al Teatre Apolo de Barcelona. (Castellà)
►Direcció llibret i lletres de Naim Thomas.
►Música original de Pedro Chalkho i Naim Thomas.
►Ambientat en una illa remota amb una mansió ultramoderna, reuneix set desconeguts, cadascun amb un secret, i un amfitrió decidit a descobrir la veritat. El que comença com un luxós cap de setmana es converteix en un joc recaragolat de sospites, traïcions i assassinats inesperats.
►El públic no només és testimoni, sinó també còmplice, ja que hi participa activament triant l’assassí. L’obra combina humor esbojarrat, conspiracions surrealistes i números musicals inesperats, oferint una experiència interactiva i satírica sobre l’obsessió moderna per la fama i les xarxes socials.
ELS TRES PORQUETS
►Del 14 de setembre al 26 d’octubre de 2025 a la Sala Ars de Barcelona. (Català)
►Direcció d’Albert Pueyo.
►Lletres de Jordi Fornieles.
►Llibret de Mar Colàs.
►Hi havia una vegada tres porquets que vivien amb la seva mare. Un bon dia, l’empresa on treballa la mare tanca la filial i l’obliga a marxar tota sola a la Xina per conservar la feina. És llavors quan els tres porquets s’hauran d’espavilar i construir-se una casa des de zero. Les desavinences entre germans faran que cadascú se’n faci la seva segons el seu criteri i les seves ganes de treballar: una casa de palla, una de fusta i una altra de maons. Totes tres construccions seran posades a prova pel temible llop ferotge, que no podrà evitar les seves ànsies per clavar una bona queixalada als tres porquets.
L’AMOR VENIA AMB TAXI
►A partir del 17 de setembre de 2025 al Teatre Romea de Barcelona. (Català)
►Idea de l’espectacle de Jordi Milán.
►Llibret de Jordi Milán, Toni Sans i Rubèn Montañá.
►Músiques originals de Xavier Mestres i Joan Vives.
►Director musical, Xavier Mestres.
►Arranjaments de Joan Vives.
►Un musical “made in Cubana” fet a la catalana.
►Aquest espectacle musical de La Cubana és un merescut homenatge al teatre d’aficionats de Catalunya, destacant la importància que han tingut aquestes companyies dins el teixit cultural del país.
►Com a excusa, han triat una comèdia d’“enredos”: L’amor venia amb taxi de Rafael Anglada, una obra que han representat la majoria de grups de teatre d’aficionats de Catalunya.
►Com és sabut, a La Cubana mai res és el que sembla. Això sí, prometen un musical “made in Cubana” (a la seva manera) i fet “a la catalana”, combinant el gènere musical amb tots els “ingredients” típics de la companyia: humor, sorpreses, participació del públic, color, ritme desenfrenat i, sobretot, molta diversió.
NO ME TOQUES EL CUENTO
►Del 19 de setembre al 31 de gener de 2026 al Teatre Poliorama de Barcelona. (Castellà)
►Dramatúrgia i direcció d’Olivia Lara
►Composició musical de Shadday López
►Tothom coneix a les princeses Disney. Sempre belles, alegres, bones. I, per suposat, totes saben cantar. Però… coneixem la vida d’aquestes princeses? Sabem el que va suposar per a elles el seu propi conte de fades? Què en va ser, d’elles?
►L’altre cantó del “i van viure feliços i van menjar anissos”, No me toques el cuento ens mostra com quatre princeses es rebel·len i exigeixen explicar l’altra banda del conte. Allò que no s’explica perquè, al cap i a la fi, no és tan bonic com diuen…
LA GUINEUETA ASTUTA
►Del 20 al 30 de setembre de 2025 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. (Txec)
►Direcció escènica de Barrie Kosky.
►Direcció musical de Josep Pons
►Òpera de maduresa del txec Leoš Janáček, La guineueta astuta està escrita a partir d’un llibret del mateix compositor basat en unes populars tires de còmic publicades al diari local Lidové noviny de Brno, lloc on es va estrenar la partitura l’any 1924. Partitura en tres actes, Janáček descriu la vida del bosc, l’instint vital dels animals i la relació dels homes amb la natura amb una fantasia tímbrica i un tractament vocal absolutament enlluernadors.
►El gran baríton suec, Peter Mattei, oferirà una interpretació profundament commovedora i sàvia com a Guardaboscos, protagonista en molts sentits de l’obra i figura melangiosa que al final troba la satisfacció resignada en l’acceptació de l’eterna renovació de la natura. Elena Tsallagova, que encarna la petita Guineu, entremaliada i ingènua, i Angela Brouwer, la Guineu carismàtica, impulsiva i tendra, amb les seves veus meravelloses es fondran en aquest retaule preciosista i romàntic, amb un final tràgic i alliçonador.
El Fantasma de la Ópera
►A partir del 23 de setembre al Teatre Tívoli de Barcelona. (Castellà)
►Música i Llibret d’Andrew Lloyd Webber.
►Lletres de Charles Hart.
►Llibret i Lletres de Richard Stilgoe.
►Deixa’t seduir pel musical que ha arrasat per tot el món durant dècades. Intriga, passió i melodies increïbles a través d’un romanç apassionant i ple de misteri. Cau sota l’influx de la més fosca història d’amor oculta sota una màscara.
►Submergeix-te en una espiral d’obsessió a través de El Fantasma de la Òpera i descobreix una apassionant història d’amor, mort i desastre entre un geni de la música que viu amagant-se del món a les entranyes d’un teatre, i Christine, una jove amb una veu celestial que no trigarà a descobrir el terror que amaga sota la seva màscara.
►Podrà resistir-se a l’encanteri del fantasma, o serà arrossegada al seu món de foscor i bogeria?
►Arriba a Barcelona El Fantasma de la Ópera, el musical que ja ha captivat a generacions d’espectadors a tot el món, i tu, seràs el següent?
ARRABALERA
►Del 25 de setembre al 18 de desembre de 2025 a la Badabadoc de Barcelona. (Castellà)
►Arrabalera és un espectacle de Tango, Tarot i Teatre. Gisele Cornejo al costat del músic Claudio César realitzen un recorregut de cançons i poesies acompanyades amb reflexions inspirades en el Tarot.
►Arrabalera és un viatge que crea ponts entre la migració, l’exili i el viatge del Ser a través de les diferents experiències de la vida.
FIGARO(CK)
►Del 27 setembre al 16 de novembre al Jove Teatre Regina de Barcelona. (Català)
►L’adaptació de Ferran Gonzàlez
►Versió i direccióde Ferran Gonzàlez
►Música original de Ferran Gonzàlez
►Fígaro, un jove barber i influencer d’èxit acumula milers de “likes” a les xarxes socials gràcies als seus tutorials on ensenya als seus “followers” a fer-se els pentinats més trencadors i aconseguir els “looks” més revolucionaris. Ell es considera un autèntic revolucionari per haver desafiat a tots aquells que alguna vegada han volgut coartar la seva creativitat.
►De sobte, sense saber exactament d’on han sortit, quatre personatges atemporals entraran en escena per qüestionar la seva condició d’autèntic revolucionari. Quatre narradors, quatre consciències que explicaran a Fígaro i al públic què significa ser un veritable revolucionari als nostres temps i perquè són necessaris, mentre tots junts repassaran la veritable història del personatge de Fígaro, creat al segle divuit per la ploma de Beaumarchais, i que no només va ser el protagonista d’òperes tan rellevants com El Barber de Sevilla o Les Noces de Fígaro, sinó que també va ser l’espurna que va encendre la Revolució Francesa.
LA CUINA DE ROSSINI
►Del 27 de setembre a l’1 de març de 2025 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona (Català)
►Direcció d’escena de David Selvas
►Direcció musical d’Andreu Gallén
►Rossini és un dels grans compositors de tots els temps. La seva llegendària facilitat per compondre i el seu geni creatiu no tenen parangó.
►Diu la llegenda que, tot sent una celebritat, en sentir Norma de Vincenzo Bellini, va deixar d’escriure Música. Amb la voluntat d’acostar la figura i l’obra de Rossini a tots els públics, el Gran Teatre del Liceu ha confeccionat un espectacle en què s’explica la història de dos joves, el Ross i la Isabella, els quals, en un viatge d’amistat i de descoberta, s’endinsaran en un món fascinant que els portarà fins a les òperes del geni de Pesaro.
ELS COLORS DE DUKE ELLINGTON
►Del 30 de setembre al 7 d’octubre de 2025 al Teatre Poliorama de Barcelona. (Català)
►Un espectacle on teatre i música s’uneixen per acostar el món del jazz a tots els públics.
►De la mà d’un dels grans compositors, directors i intèrprets de la història del jazz, Duke Ellingnton, presentem un concert teatral, un espectacle còmic i musical, on una Big Band de nou músics i dos actors ens presentaran un recorregut musical a través de la història del jazz, tot passant pel filtre humorístic i l’univers creatiu de Marcel Tomàs que a banda d’exercir com a mestre de cerimònies, interpretarà, juntament amb els músics, coreografies, esquetxos humorístics i cançons.
►Un espectacle perquè en gaudeixen tant els amants de la música com els que volen divertir-se amb una posada en escena espectacular. Una aposta per donar a conèixer el jazz en nous formats i per al gran públic.
►Aquest espectacle és una col.laboració de la Girona Jazz Project i Cascai Teatre amb el suport del Festival Temporada Alta, ICEC i Diputació de Girona.
EL LLIBRE DE LA SELVA
►Del 4 al 19 d’octubre de 2025 Sala Ars de Barcelona. (Català)
►Direcció d’Albert Pueyo.
►Música de Magatzem d’Ars.
►Lletres de Jordi Fornieles.
►Llibret de Mar Colàs.
►En Mowgli és un nen que s’ha criat a la selva en companyia dels llops i altres animals salvatges. Quan Shere Kan, el tigre més malvat de la jungla, s’assabenta de la seva presència, es proposa matar-lo, donat l’odi profund que sent per l’espècie humana. La pantera negra, Bagheera, decideix protegir-lo portant-lo al poblat dels homes, però Baloo, un os que es farà amic d’en Mowgli, s’enfronta a Bagheera pensant que ell el podrà protegir del tigre. Mowgli ha de decidir entre quedar-se amb la seva família de la selva o anar a viure amb els seus congèneres humans…
YA ME HAS TOCADO EL CUENTO
►Del 4 d’octubre al 24 de gener de 2026 al Teatre Poliorama de Barcelona. (Castellà)
►Text i direcció de l’Olivia Lara Lagunas
►Composició musical i lletra de David Rey Sánchez i Olivia Lara Lagunas
►«Els meus estimats prínceps, blaus i encantadors, no us heu vist a situacions pitjors». Això és el que els diu la Fada protectora als nostres protagonistes en adonar-se que les seves princeses han marxat.
►De l’univers de No me toques el cuento arriba Ya me has tocado el cuento, una comèdia fresca i gamberra on veurem quatre prínceps desesperats per recuperar les seves vides felices.
►L’Aurora, la Bella, la Ventafocs i la Blancaneu han volat del niu per viure experiències soles al Món Real. Davant aquest inesperat abandonament, els prínceps busquen ajuda per tal de recuperar-les, però… A qui demanen ajuda els prínceps quan la necessiten?
►A Ya me has tocado el cuento, el Florian, el Felipe, la Bestia i l’Enrique emprendran un viatge introspectiu a la recerca de les seves dones. No sabem si les trobaran, però pel camí trobaran quelcom inesperat que no coneixien: una masculinitat més sana.
►L’abraçaran?
TOOTSIE
►A partir del 10 d’octubre de 2025 al Teatre Apolo de Barcelona. (Castellà)
►Un espectacle amb llibret de Robert Horn, música de David Yazbeck, amb la direcció musical de Julio Award, la coreografia de Federico Barrios Fierro i amb la direcció i l’adaptació de Bernabé Rico.
►Michael Dorsey és un actor amb un talent especial… per no aconseguir cap paper. Desesperat i sense feina, Michael fa un darrer esforç per fer realitat els seus somnis i es disfressa de l’actriu Dorothy Michaels.
►En un ascens meteòric a la fama de Broadway, Dorothy aviat aconsegueix que el públic caigui rendit als seus peus, mentre que Michael (disfressat de Dorothy) s’enamora de Julie, la seva companya de repartiment. No passarà gaire temps abans que Michael s’adoni que conservar el seu èxit més gran com a actor serà molt més difícil del que esperava.
LULI PAMPÍN
►11 d’octubre doble funció al Teatre Coliseum de Barcelona. (Castellà)
►En aquest nou espectacle per a tota la família, sempre acompanyada per la seva amiga fidel, La Ràdio Màgica, s’endinsa en el món d’una biblioteca. Allà descobrirà que els llibres fa temps que estan tancats i els visita un personatge misteriós anomenat Polvoso, que fa que les pàgines oblidades quedin a poc a poc buides i sense res per explicar. És aleshores quan la Luli es proposa l’aventura de crear un llibre musical que estigui sempre obert, ple d’alegria i llum.
►El Libro Musical està ple de cançons i dels personatges més entranyables que l’habiten, i ens deixa una invitació directa a tornar als camins de la lectura.
►Vols acompanyar-la? Vine a viure la nova màgia amb la Luli Pampín!
AKHNATEN
►Del 16 d’octubre al 3 de novembre de 2025 al Gran Teatre del Liceu. (Diversos)
►Direcció d’escena de Phelim McDermott
►Direcció musical de Karen Kamensek
►Philip Glass, compositor nord-americà molt influent amb un catàleg que inclou bandes sonores de pel·lícules, música de cambra, música per a dansa, simfonies, peces teatrals i diverses formes d’òpera, va decidir consagrar una trilogia d’òperes a grans figures revolucionàries de la història. Després d’Einstein on the Beach (1976), que tractava les nocions del temps i l’espai, i Satyagraha (1980), en què explorava a partir de Gandhi la revelació espiritual i política de la no-violència, va arribar Aknathen (1984), la culminació d’aquest imponent projecte de retrats.
►Akhnaten explica la història d’una de les figures més influents del món: el primer faraó que va passar d’adorar un panteó de déus a només un: va fer de Râ, el Sol, l’única divinitat del seu regne. El multipremiat contratenor Anthony Roth Costanzo encarnarà el complex paper principal, al costat de Rihab Chaieb com a Nefertiti.
EL MUSICAL DE LOS 80s 90s
►Del 17 d’octubre al 6 de desembre de 2025 al Teatre Apolo de Barcelona. (Diversos)
►Guió i direcció d’Antonio Martin Regueira.
►La inauguració d’un bar és l’excusa perfecta per organitzar el retrobament dels amics de l’institut que van acabar els estudis fa 25 anys, començant junts el 90.
►La Movida del Bacalao és la seu on es reuneixen per recordar una època que va marcar la vida dels seus protagonistes, al ritme de la millor música d’aquella joventut, on no hi havia xarxes socials.
►Amb el record d’abans, la realitat demostra que la vida dels antics amics ha canviat molt respecte al que esperaven (uns més que altres); però ells en el fons segueixen sent els mateixos.
L’espurna extingida, un thriller musical
►18 i 19 d’octubre de 2025 al Foment de Molins de Rei. (Català)
►L’equip del Dr. Víctor Garreta assoleix un èxit sorprenent i inesperat en el món de la biomedicina i crio-conservació.
►Aquest fet desperta admiració i enveges. Us plantegem alguns interrogants. Tot s’hi val pel bé de la ciència? On són els límits? Quin paper hi juga l’ètica i la religió en la presa de decisions?
►Èxit, enveja, gelosia, poder, diners i girs de guió són els ingredients de l’Espurna Extingida.
UNA CASTANYADA DE POR
►Del 18 al 26 d’octubre de 2025 A la Sala Ars de Barcelona. (Català)
►Direcció d’Albert Pueyo.
►Llibret d’Eloy Cabacas.
►A Una castanyada de por, la nostra estimada Castanyera baixa de la muntanya per vendre castanyes a la plaça de la ciutat, com cada any, però enguany s’adona que els nens estan més interessats en les disfresses i les llaminadures que els ofereix Halloween. Per primera vegada a la vida, la Castanyera pensa que ha de renovar-se si no vol que l’oblidin. Malauradament, algunes de les decisions que prendrà no seran gaire encertades.
LA BELLA Y LA BESTIA, EL MUSICAL
►Del 18 d’octubre al 8 de novembre de 2025 al Teatre Apolo de Barcelona. (Castellà)
►La Barbarie Teatro Musical té el plaer de presentar la seva producció La Bella y la Bestia, el musical. És una adaptació del conte popular francès. La representació és dirigida a tots els públics, i dura aproximadament 100 minuts.
►Hi havia una vegada un príncep que vivia en un resplendent castell. Malgrat tenir tot el que podia desitjar, era egoista i consentit. Una nit, una bruixa llançar un malefici sobre ell i tots el que hi vivien. Com a càstig, el príncep va ser condemnat a ser una bèstia, i només podria alliberar-se d’aquest malefici si aconseguia enamorar d’una noia abans que caigués l’últim pètal d’una rosa encantada.
►Deu anys després, una jove anomenada Bella arriba al castell per rescatar el seu pare, que és presoner de la bèstia. Diuen que la veritable bellesa es troba a l’interior. Podrà la noia aprendre a estimar la bèstia i trencar l’encanteri?
►La Barbarie Teatro Musical et convida a gaudir d’un clàssic musical per a nens i adults amb veus en directe i una història d’amor que mai oblidaràs!
UN REFUGI AL SOL
►Del 22 d’octubre al 7 de desembre de 2025 a la Sala Versus Glòries. (Català)
►Direcció i llibret de Jumon Erra i Pol Sanuy.
►Composició musical i lletres de Mireia Morera.
►En Kai i l’Ària són germans i artistes. El seu projecte musical està a punt de fer el salt, però just abans del festival que podria canviar-ho tot, en Kai desapareix. Amb el món trontollant i ell mateix en crisi, fuig a Mas Soler, la casa familiar al Pallars, buscant un refugi. Allà, l’espera la padrina Dolors.
►Entre mites rurals i llegendes queer, el Kai intentarà fer la performance que salvarà una generació. Però sap que el que està en joc és molt més: és la seva identitat i el lligam amb la seva família.
► Un refugi al sol és un musical generacional i rural, un viatge entre el passat i el present, entre la intimitat familiar i l’explosió escènica. Una celebració de la diferència, de les plomes, de les padrines i de la música. Perquè la revolució serà queer o no serà.
THE ROCKY HORROR SHOW
►Del 23 d’octubre a l’11 de novembre de 2025 al Teatre Coliseum de Barcelona. (Anglès)
►Escrit per Richard O’Brien.
►The Rocky Horror Show és la festa garantida que tots necessitem, amb el públic dret i entrades exhaurides.
►Dirigida per Christopher Luscombe, The Rocky Horror Show és una festa a la qual tothom està convidat i compta amb clàssics atemporals, com Sweet Travestite, Damn it Janet i, òbviament, Time Warp.
►Directament des del West End, aquest deliciós musical fa 50 anys que és capaç d’aixecar les seves cames amd mitges de xarxa més alt que mai.
►Esperem veure-us a la millor festa de sempre!

LIZZIE
►Del 23 d’octubre al 16 de novembre de 2025 al Teatre Gaudí de Barcelona. (Català)
►Una obra d’Steven Cheslik-Demeyer, Alan Stevens Hewitt i Tim Maner.
►L’estiu de 1892, a Fall River (Massachusetts, EUA), la Lizzie Borden va ser acusada d’assassinar al seu pare i a la seva madrastra amb una destral. Les declaracions dels testimonis eren incoherents i contradictòries, i no hi havia prou proves incriminatòries, de manera que finalment la Lizzie va ser declarada innocent.
►A través de la mirada de les quatre dones que protagonitzen la història ens endinsarem dins la misteriosa ment de la Lizzie, que especula els motius que podria haver tingut per haver comès aquells assassinats: la pèrdua de l’herència? L’opressió? Els abusos sexuals? El desequilibri mental?
►Un thriller musical liderat per cinc dones que volen mostrar una poderosa declaració feminista que obri debats morals, donant llum a l’opressió històrica de les dones. Lizzie és l’antiheroïna que diu prou als abusos i fa un crit a la llibertat.
ELENA ROGER EN CONCERT
►3 de novembre de 2025 al Teatre Apolo de Barcelona. (Diversos)
►Va protagonitzar obres emblemàtiques de la comèdia musical a Londres, Broadway, Buenos Aires i Madrid. Evita, Piaf, Passion i Mina, che cosa sei?!?, són alguns dels seus treballs més destacats i pels quals va obtenir un gran reconeixement del públic i la premsa.
►Va treballar en l’àmbit internacional amb grans directors com Jamie Lloyd, Jonathan Butterel i Michael Grandage entre d’altres.
►El 2006 va ser triada per Andrew Lloyd Webber i Tim Rice per protagonitzar la nova producció d’Evita a Londres, un dels musicals més reconeguts en l’àmbit mundial. Aquesta producció va ser traslladada als escenaris de Broadway el 2012 on la va protagonitzar juntament amb Ricky Martin.
►Va ser nominada als Premis Olivier amb les tres obres que va protagonitzar al Regne Unit; guardó que va obtenir per la seva destacada interpretació a l’obra “Piaf” on va emocionar fins a les llàgrimes el públic anglès.
►Va obtenir a l’Argentina el Premi Konex a millor actriu de comèdia musical de la dècada.
►Els seus últims treballs en teatre van ser Ay Carmela, Love musik, El cartógrafo, PIAF, i el tribut a la gran cantant italiana Mina Mazzini: Mina…che cosa sei?!?.
►Els seus treballs més destacats en cinema són Un amor de Paula Hernández (Premi Còndor a revelació femenina), Wakolda (Premi Sud a millor actriu de repartiment) de Lucía Puenzo. Aquesta pel·lícula va ser triada per Argentina per representar el país als Premis OSCAR. A més va ser nominada als Premis Goya i guanyadora al Festival de l’Havana. Amapola de Eugenio Zanetti, Nadie nos mira de Julia Solomonoff, estrenada al prestigiós Tribeca Film Festival de Nova York i que compta amb grans reconeixements i premis a festivals de tot el món i Lejos de Pekín de Maximiliano Gonzalez.
►Al llarg de la seva carrera ha compartit escenaris amb figures de gran talent i renom tant nacionals com internacionals entre ells: Nacha Guevara, Ricky Martin i Joan Manuel Serrat.
VOGUE AGAIN!
►3 de novembre de 2025 al Teatre Condal de Barcelona. (Català i Castellà)
►Autoria de Mesliss Totten i Cristóbal Garrido.
►Direcció: de Cristóbal Garrido.
►Recorregut per les millors èpoques de la reina del pop, a través de la millor imitadora del món de Madonna, i conduït de la mà de Sharonne, la gran drag queen del moment, que hi aporta el seu humor inigualable.
GLORIOUS!
►Del 7 de novembre al 14 de desembre de 2025 al Teatre Poliorama de Barcelona. (Català)
►Autoria de Peter Quilter amb l’adaptació i direcció de Paco Mir
►Glorious! és una divertida comèdia basada en la increïble història real de Florence Foster Jenkins, una milionària excèntrica de la Nova York dels anys 40 que, malgrat no tenir cap talent, va arriscar el seu propi patrimoni per a perseguir el seu somni de convertir-se en una cantant d’òpera de renom.
►Amb entusiasme desbordant i sense por al ridícul, va culminar la seva carrera organitzant un concert al prestigiós Carnegie Hall, on la seva devoció per delectar al públic amb el seu cant estrident, convençuda que sonava meravellosament bé, la van convertir en tota una icona de l’època.
►L’obra de Peter Quilter contraposa magistralment l’ambició de Florence per la seva passió per la música amb les dolces maniobres dels seus amics i familiars per no desanimar-la; malgrat les crítiques i els riures que provoca el seu cant desafinat, aquesta alegre i delirant dona es manté ferma en el seu somni, provocant moments tant hilarants com commovedors.
►Una comèdia entusiasta sobre el somni de triomfar sense tenir cap mena de talent —i el poder de creure en un mateix per sobre de tot.
►«La gent pot dir que no sé cantar, però mai ningú podrà dir que no vaig cantar»
––Florence Foster Jenkins
NO ES POT SABER
►Del 14 al 27 de novembre al Teatre Eòlia de Barcelona. (Català i castellà)
►Un retrat de la lluita pels drets socials durant la Barcelona postdictadura.
►Una comèdia de teatre musical de Mario Rebugent, Núria Llausí, Martí Torras i la companyia No es pot dir.
►Una comèdia de teatre musical que ens mostrarà la Barcelona de finals dels 70, principi dels 80 i, alhora, la del present. Un retrat d’una Barcelona precària, de la Barcelona dels marietes, de gent que cuida i gent que es revolta, de bolleres, de transformistes, de les senyores de Gràcia i les dives del Paral·lel, de bars plegats dels personatges peculiars i d’aquella gent que vols tenir al costat en els últims instants.
►Dues reporteres joves de ràdio estrenen programa i l’oportunitat laboral que tant temps han esperat. No es pot saber, el seu pòdcast de divulgació històrica basat en la seva història familiar, és un èxit. Un èxit que, en certa manera, les enfrontarà a elles també.
►No es pot saber ens explicarà la història de la família Rodríguez i Savalls i les seves tres filles. La Transició ha acabat i, amb ella, els ideals revolucionaris. L’entrada de la SIDA fa estralls entre la població LGBT i les tensions dins la família Rodríguez i Savalls van en augment.
►És una producció de la companyia No es pot dir, amb el suport d’EÒLIA Centre Superior d’Art Dramàtic.
L’ELISIR D’AMORE
►Del 22 de novembre al 15 de desembre de 2025 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. (Italià)
►Direcció d’escena de Mario Gas
►Direcció musical de Diego Matheuz.
►El valor i l’èpica envolten la creació d’aquesta obra mestra del gènere buffo. En les instruccions de Donizetti al seu llibretista, Felice Romani, li va dir: “Estic obligat a posar música a un llibret en un termini de catorze dies. Et dono una setmana per preparar-me’l. Veurem quin de nosaltres dos té més coratge”.
►Les pocions d’amor han estat elements molt utilitzats en els contes romàntics durant milers d’anys, però en L’elisir hi ha un gir inesperat i intel·ligent a la tradició: en aquesta ocasió, el final feliç no es propicia per una poció d’amor (que no és res més que vi negre!), sinó per una història que tracta d’una poció d’amor. Quan comença l’òpera, l’heroïna està llegint Tristany i Isolda, la llegenda medieval en què sí que hi ha un enamorament després de beure un elixir màgic.
AUTÓNOMOS EL MUSICAL
►Del 23 al 29 de novembre de 2025. (Castellà)
►Dramatúrgia i direcció d’Àlex Martínez Vidal i Andreu Rami.
►Música Joan Berenguer.
►En un futur no gaire llunyà, la crisi arribarà a la seva fi i tots els ciutadans gaudiran d’una feina estable i, en conseqüència, de màxima felicitat. Però això no durarà per sempre: la meravellosa vida d’Àlex es trencarà sobtadament quan l’acomiadin. Amb una mà davant i una altra al mòbil (com tots avui dia), es veurà obligat a agafar les regnes de la seva vida. Fer-se autònom serà l’única opció.
►GRÚMIC, UN SOMNI DE TARDOR
►Del 23 al 30 de novembre al Jove Teatre Regina de Barcelona. (Català)
►Amb llibret i música d’Ignasi Roda.
►Direcció de Francina G. Ars i Frederic Roda.
►Molts diuen que la tardor arriba perquè el Sol i la Terra es mouen i canvien les seves posicions en l’univers. El Sol s’allunya de la Terra i, per això, fa més fred i es fa de nit més d’hora. Però, de veritat creus que és així? A Grúmic fem una nova versió de la tardor. La versió és que un follet molt espavilat dirigeix tots els elements de la natura perquè arribi la tardor. El follet es diu Grúmic i t’explicarà com s’ho fa perquè caiguin les fulles dels arbres.
►Amb Grúmic hi ha la seva amiga Nona. Tots dos es troben un bon dia quan la Nona no té gens de ganes d’anar a l’escola. Grúmic li revela un gran secret: que ell és l’encarregat d’organitzar la tardor. Fa que arribin les pluges i els vents, pinta el paisatge amb centenars de pintures de milers de tonalitats marrons, ordena que les fulles dels arbres caiguin a terra per a formar catifes naturals, i fa moltes més activitats que omplen l’agenda del follet durant tots aquests mesos de tardor.
► Grúmic, un somni de tardor és l’obra teatral que protagonitzen el follet Grúmic i Nona, amb un tercer actor que és l’encarregat de moure i manipular tots els titelles.
LA PETITA FLAUTA MÀGICA
►Del 29 al 30 de novembre de 2025 al Gran Teatre del Liceu. (Català)
►Direcció d’escena de Joan Font.
►La petita flauta màgica celebra també 25 anys. Una adaptació per al públic infantil de Die Zauberflöte de Mozart feta per Comediants que ens acompanya des de l’any 2000. L’ocellaire Papageno ens explica les extraordinàries aventures que viu al costat del príncep Tamino. Junts volen rescatar la princesa Pamina, filla de la Reina de la Nit, a qui el malvat Sarastro ha fet presonera.
►La flauta màgica és la darrera òpera que va escriure Mozart i, malgrat la profunditat dels seus simbolismes, Comediants ha seleccionat per aquesta adaptació, tots aquells ingredients que poden connectar amb el públic infantil: un conte i una música icònics. Un clàssic d’El Petit Liceu amb una escenografia llampant i molt atractiva que ja han vist prop de 450.000 espectadors.
CHAVELA
►Del 4 al 12 de desembre de 2025 al Teatre Coliseum de Barcelona. (Castellà)
►Amb direcció i dramatúrgia de Carolina Román.
►Si pensem la nostra existència com un cabdell, sempre prestem més atenció a la punta de la vida i menys a la de la mort.
►La Chavela Vargas va venir al món per cantar veritats amb el cor i amb la daga de la seva veu. Una vegada va dir: “Jo no em moriré perquè soc una xamana i nosaltres no ens morim, nosaltres transcendim”.
►María Isabel Anita Carmen de Jesús Vargas Lizano torna a casa després d’una llarga gira, l’última. La seva amiga “La Pelona” ve a buscar-la d’aquí a tres dies i la Chavela oscil·la entre el tall d’aquest món i l’altre. De tant en tant oblida qui és, però un fil vermell la porta lluny; cap a aquells llocs “on va estimar la vida”, a un limbe de records que la visiten abans de la partida. Allà, una anciana espera la mort, una nena ferida mana dins d’una dona i un Mite es fa etern.
►Els personatges apareixen i es desfan en una posada en escena plena de realisme màgic. Cada nit, canalitzarem “el Mito” que ens cantarà i ens durà a aquest món oníric.
►La Chavela ens ensenyarà a mirar-nos en el seu mirall lliure i rotund, vivint, morint i fent-se eterna.
►Per això la Chavela Vargas és molt més que tot això. La Chavela som tots i tots som la Chavela.
►Aixeca la copa i brindem per aquesta mort que es torna vida. Uneix-te a aquest trànsit de lucidesa terminal i ascendeix amb ella per aquests graons fins al cel, fins al seu cel.
EL PETIT PRÍNCEP
►A partir de 5 de desembre de 2025 al Paral·lel 62 de Barcelona. (Català)
►Llibret de Marc Artigau i Àngel Llàcer i música de Manu Guix.
►Aquest Nadal torna la màgia al Paral·lel 62: El Petit Príncep torna a Barcelona per dotzena temporada després de 600 funcions i més de 400.000 espectadors. Grans i petits podreu gaudir d’aquest musical sorprenent que ens acosta al conte universal de Saint-Exupéry.
►Àngel Llàcer, Manu Guix i La Perla 29 firmen l’espectacle que ens descobreix la història del Petit Príncep com mai s’havia vist. El viatge d’un nen que vol entendre allò que s’amaga dins seu el farà recórrer diversos planetes des de l’asteroide B612 fins a la Terra. Una rosa, un geògraf, un fanaler, un rei i una guineu l’acompanyaran a ritme de cançons per fer-li conèixer el valor de l’amor i l’amistat.
PASTORETS SUPERESTEL
►Del 6 al 30 de desembre al Jove Teatre Regina de Barcelona. (Català)
►Text original de Ricard Reguant
►Música original de Toni Olivé
►Cançó “Pastorets anem-hi” de Joan Olivé
►Torna el HIT DEL NADAL del Regina! Les desventures del Gran Tronera Major i en Piula Correcama mentre intenten impedir l’arribada del Messies al món!
►Tot comença una nit de Nadal, on dos germans es creuen amb una parella d’immigrants que no tenen on anar i es refugien del fred al metro de Barcelona. Allí, per passar l’estona, un músic de carrer que ha sentit la conversa, s’uneix a ells i els explica la història d’uns pastors molt simpàtics que van viure a Betlem fa més de dos mil anys…
►Els pastors protagonistes, la Toia i en Cigronet, amb les seves trapelleries i tripijocs acabaran interrompent els plans malèfics del Gran Tronera Major, líder de l’infern, i seran perseguits per tota Galilea per uns dimonis molt “marxosos” i “rockers” mentre reben l’ajut celestial “pop” de l’àngel Sant Miquel.
SONDHEIM X SONDHEIM
►Del 10 de desembre de 2025 al 12 de gener de 2026 als Teatres del Farró de Barcelona. (Català)
►Ningú millor que Mario Gas, el director de Sweeney Todd, per convocar-nos a una festa per recordar i celebrar al gran geni del musical americà de la segona meitat del segle XX.
►Fa uns anys, el 26 de novembre de 2021, Stephen Sondheim, la gran referència del musical de la segona meitat del segle XX. Un genial lletrista i compositor molt proper a la història de teatre català, sobretot per l’afinitat entre la seva obra i Mario Gas. Ell va dirigir, entre altres títols, un memorable Sweeney Todd, funció que una nit també va aplaudir entusiasmat el mateix Sondheim. Això és fer història i, per aquest motiu, ningú millor que Gas per regalar-nos aquesta vetllada musical en memòria del geni acompanyat dels artistes que van protagonitzar Sweeney Todd, A Little Night Music, Follies o Golfus de Roma, entre d’altres.
LA MATERNITAT D’ELNA
►De l’11 de desembre a l’11 de gener de 2026 al Teatre Eòlia de Barcelona. (Català)
►A partir de l’obra d’Assumpta Montellà
►Dramatúrgia de Pablo Ley Fancelli
►Direcció de Josep Galindo
►A mesura que l’exèrcit republicà es retira davant de l’última embranzida de l’exèrcit franquista, comença l’exili de centenars de milers de persones. El moment més greu es produeix el gener de 1939, quan gairebé mig milió de persones van fugir a França. És així com comença, per a molts, el drama de l’exili, inhumana tragèdia col·lectiva que s’evidencia en els camps de concentració francesos com el d’Argelers.
►La maternitat d’Elna (institució impulsada pels moviments socials suïssos que van aportar diners, menjar i equipaments) parla del que va ser capaç de fer una persona molt jove, Elisabeth Eidenbenz, per salvar les dones embarassades d’haver de patir el part en les pèssimes condicions higièniques, alimentàries i de salut dels camps de refugiats francesos.
►Poques vegades es pot parlar d’una forma tan directa i clara del que és un veritable cant a l’esperança. L’esperança en la humanitat i en el futur de la humanitat representat en uns nadons innocents nascuts en unescircumstàncies terribles. L’esperança en la cooperació entre els homes. L’esperança en la supervivència de tothom, sense especificació de sexe, nacionalitat, raça, ideologia o religió. L’esperança en la simple bondat de la gent. O, més senzillament, l’esperança (sense adjectius).
EL CONTE DE NADAL DE CHARLES DICKENS
►13 i 14 de desembre de 2025 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. (Català)
►Coordinació escènica de David Pintó.
►Direcció musical de Josep Vila Jover.
►El conte de Nadal (A Christmas Carol) de Charles Dickens, publicat originalment en anglès l’any 1843, narra la història d’un home avar, egoista i ple de cicatrius aparentment irreversibles (Mr. Ebenezer Scrooge) i la seva conversió després d’una sèrie de visites de fantasmes durant la nit de Nadal. Escrita en plena època victoriana i amb un sentit melangiós cap al passat, Nadal i els valors de fer pinya contra la cobejança, va tenir una enorme popularitat.
►Amb la idea de mostrar els matisos d’aquest magistral text de Dickens, Albert Guinovart ens regala una partitura bellíssima, sensible i plena de contrastos. Una música al servei de les paraules que dibuixa tots els personatges de la narració. Dinamitzant l’acció musical, els dibuixos de sorra de Borja González li donen un punt encara més poètic. Sobre una taula de llum artesanal i en total sincronia amb la música i el text, va modelant la il·lustració amb sorra per evocar les diverses escenes i els diversos personatges de la narració. VEUS – Cor Infantil Amics de la Unió, juntament amb l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu ofereix un clàssic del nostre Nadal: art, delicadesa i precisió!
GERMANS DE SANG
►A partir del 13 de desembre de 2025 al Teatre Condal de Barcelona. (Català)
►Llibret, música i lletres de Willy Russell.
►Adaptació al català d’Albert Mas-Griera.
►Arranjaments musicals d’Andreu Gallén.
►Direcció de Daniel Anglès.
►Direcció coreogràfica d’Ariadna Peya.
►Direcció musical d’Andreu Gallén.
►No pot ser veritat. Sols és una història…
►Germans de sang narra la història de dos germans bessons, separats quan neixen. Creixen en dos mons oposats, sense saber mai la veritat. Malgrat els esforços de les respectives mares per impedir-ho, el destí fa que es coneguin, es facin amics i acabin enamorats de la mateixa noia. La tragèdia final serà inevitable.
►Aquest llegendari musical, un dels tres que ha superat les 10.000 representacions al West End, ha estat un èxit de crítica i públic des de la seva estrena, l’any 1983. A Barcelona, es va estrenar en aquest mateix teatre, produït per Focus, l’any 1994. Avui, segueix emocionant les platees de tot el món.
EL FIL INVISIBLE
►Del 22 al 28 de desembre de 2025 al Teatre Goya de Barcelona. (Català)
►Dramatúrgia d’Alícia Serrat, Daniel Anglès i Víctor Arbelo (basat en el llibre “El fil invisible” de Míriam Tirado, publicat per B de Blok Penguin Random House Grupo Editorial.
►Llibret d’Alícia Serrat.
►Lletres de Daniel Anglès, Víctor Arbelo i Alícia Serrat.
►Música de Víctor Arbelo i Alícia Serrat.
►Basat en el conte de Míriam Tirado que ha captivat milers de lectors parlant dels vincles invisibles que ens uneixen a les persones que estimem.
►La Míriam és una escriptora que busca inspiració per escriure un conte molt especial: el relat de la Nura, una nena que descobreix un secret amagat al seu melic; l’existència d’un fil invisible que la connecta amb les persones que estima més enllà del temps i de l’espai.
►La Nura, juntament amb els seus amics en Quim i la Lia, emprendrà una emocionant i divertida aventura per intentar recuperar el somriure perdut del seu company Àlex, i tots quatre descobriran la màgia dels vincles que establim amb els altres.
►“El fil invisible, el musical” parla sobre els vincles que ens uneixen amb qui més estimem.
►EL MERAVELLÓS MÀGIC D’OZ
►Del 10 de gener al 15 de febrer de 2026 al Jove Teatre Regina de Barcelona. (Català)
►Basat en el conte de L.Frank Baum
►Versió de Macià G.Olivella i Alícia Serrat
►Música original de Ferran Gonzàlez
►La Dorothy és una joveneta que viu amb els seus oncles a les planes de Kanses. La seva vida és grisa i avorrida. El sol ho crema tot al seu voltant i sempre hi bufa el vent . A Kansas tot és de color gris, els arbres, la terra, la gent. Per això la Dorothy somia en marxar ben lluny, a un país on tot sigui de colors i on trobi l’alegria.
►A causa d’un tornado, que s’emporta la seva casa volant pels aires, la Dorothy arriba al fantàstic país d’Oz, un lloc on bruixes bones i dolentes disputen entre elles i on les coses més inversemblants són del tot possibles.
►Desafortunadament, la casa de la Dorothy, en aterrar, cau damunt la malvada bruixa de l’Est i l’esclafa. Això li crea una enemiga immediatament: la malvada Bruixa de l’Oest. Malgrat que aquest món nou es presenta davant dels seus ulls com el que sempre havia somiat, ella vol tornar a casa seva. Però per aconseguir-ho, cal que vagi a Ciutat Maragda i parli amb el gran màgic d’Oz.
►Al llarg del camí, sempre solcada per mil perills, troba un seguit de personatges, que també volen obtenir alguna cosa que els hi manca: Un espantaocells que desitja un cervell, un home de llauna que vol un cor i un lleó poruc que necessita coratge.
►El seu viatge serà accidentat, però el pitjor serà el desencís en descobrir que Oz és un farsant. Però amb tot podran resoldre els seus problemes i obtenir el que necessitaven, doncs, de fet, ja ho tenien, només s’ho havien de creure. També la Dorothy podrà tornar a casa seva, ja que el poder per a fer-ho havia estat durant tot aquest temps a les seves mans (bé, de fet als seus peus!)
►L’ARQUITECTE PROHIBIT
►2026 gira per Catalunya. (Català)
►És un musical de creació de La Tremenda Companyia, en coproducció amb la FAC, amb text i lletres de Jaume Viñas, música i lletres de Marc Sambola i direcció escènica de Martí Torras.
►La Producció FAC de 2026 serà un espectacle de teatre musical, homenatge al gran arquitecte Antoni Gaudí en el 100 aniversari de la seva mort.
►Espectacle amb estrena prevista el gener de 2026, a càrrec de la companyia La Tremenda, una jove companyia de teatre musical, que girarà per tots els ateneus XTAC.
►TRISTAN UND ISOLDE
►Del 12 al 31 de gener de 2026 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. (Alemany)
►Direcció d’escena de Bárbara Lluch.
►Direcció musical de Susanna Mälkki.
►Tristan und Isolde és un immens poema dramaticomusical; una cançó infinita d’amor i mort inspirada en la llegenda medieval d’origen celta del segle xii, recopilada per Jofré d’Estrasburg, que va esdevenir una de les referències culturals de l’edat mitjana i, en mans de Wagner, una revolució cultural.
►La primera escena ens situa al vaixell en què Tristany condueix Isolde cap a Cornualla perquè es trobi amb el seu promès, el rei Marke. El filtre de mort que la princesa fa portar per consumar la seva venjança contra Tristany per haver causat la mort del seu promès Marold, és canviat de manera imprevisible per la serventa Brangäne per un filtre d’amor, cosa que desencadena la passió soterrada dels protagonistes que, en el segon acte, presenten una de les escenes d’èxtasi amorós més extraordinàries de la història de l’òpera. La fatalitat porta els amants a transparentar el seu amor impossible. Després de la mort de Tristany, a Isolda només li queda la seva Transfiguració (Verklärung): una mort d’amor (Liebestod) que succeeix tant musicalment com existencialment, i que dona com a resultat un dels moments més sublims.
LA MARE, EL DIMONI i JO
►Del 28 de gener al 8 de febrer de 2026 a la Sala Versus Glòries de Barcelona. (Català)
►Autoria d’Oriol Grau Elias.
►Direcció de Roberto G. Alonso.
►Fent un repàs pels inicis artístics de l’Oriol Grau descobrim la part més fosca de la seva trajectòria. Una revelació inconfessable sobre el seu ascens a la popularitat i a la fama, i la seva posterior caiguda i desaparició fulminant del panorama mediàtic del país.
►Què va passar perquè una carrera que es prometia brillant, s’estronqués de sobte? Què se’n va fer d’aquell Oriol Grau?
►Aquesta comèdia us ho desvetllarà.
LA GIOCONDA
►Del 16 de febrer al 2 de març de 2026 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. (Italià)
►Direcció d’escena de Romain Gilbert.
►Direcció musical de Daniel Oren.
►La Gioconda d’Amilcare Ponchielli sobre llibret d’Arrigo Boito és l’única òpera italiana, juntament amb Mefistofele del mateix Boito, no escrita per Verdi que es manté en el repertori de les partitures creades en el període comprés entre l’estrena de Don Pasquale de Donizetti (1843) i l’eclosió de la “Giovane Scuola” integrada per Puccini i els veristes.
►El títol aglutina el millor dels estils de la seva època: influències fortament verdianes en les melodies, passatges corals típics de la música popular veneciana, soliloquis amb pinzellades de Mussorgski o Txaikovski, una orquestració wagneriana, danses i balls característics de la Grand Opéra francesa i un final que anticipa el repertori verista-naturalista. Tot plegat, ens situa davant d’una obra mestra summament atractiva.
►3 PORQUETS
►Del 21 de febrer al 15 de març de 2026 al Jove Teatre Regina de Barcelona (Català)
►Text i autoria de Gerard Nicasi.
►Direcció de Gerard Nicasi i Marc Miramunt.
►Els tres porquets sempre juguen junts. Fins i tot busquen racons amagats on ningú els destorbi; especialment en Rufus, el llop que té fama de donar unes bones queixalades quan s’enfada.
►El dia que els 3 porquets no es posen d’acord i decideixen construir-se cadascú la seva cabana, de palla, de fusta i de maons, en Rufus aprofitarà per apropar-s’hi.
►Però no a tots ens serveixen les mateixes tècniques de relaxació i la d’en Rufus només servirà per a complicar les relacions.
.
PEQUEÑO PEZ
►8 de març de 2026 al Teatre Coliseum de Barcelona. (Castellà)
►L’espectacle de Pequeño Pez promet una experiència multisensorial on la música en directe es fusiona amb el teatre, la dansa i les titelles, creant un univers sonor que convida a somiar i jugar. Al llarg del xou, el públic recorrerà diferents gèneres musicals, des de la “chacarera” fins al rock and roll, passant pel reggae, la murga i la salsa.
►Els instruments seran protagonistes a cada cançó, acompanyant històries plenes d’amistat, natura i emocions. La posada en escena es destaca pel seu dinamisme i innovació, amb titelles i marionetes que enriqueixen l’experiència musical, i que faran de cada presentació un moment únic i inoblidable.
MANON LESCAUT
►Del 17 de març a l’1 d’abril de 2026 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. (Italià)
►Direcció d’escena d’Àlex Ollé.
►Direcció musical de Josep Pons.
►Manon Lescaut, òpera en quatre actes estrenada l’any 1893 al Teatro Reggio de Torí, està basada en l’obra L’histoire du chevalier des Grieux et Manon Lescaut (1731), de l’abat Prévost, que també va ser la inspiració per a l’òpera Manon, de Jules Massenet. “Manon és una heroïna en la qual crec i, per tant, no pot deixar de guanyar-se el cor del públic. Per què no hi pot haver dues òperes sobre Manon? Una dona com Manon pot tenir més d’un amant”, escrivia el mateix Puccini al seu editor.
►Manon Lescaut va ser la seva tercera òpera i la que va representar el seu primer gran èxit. Li va donar una fama duradora i va marcar el començament d’una col·laboració fructífera amb els llibretistes Luigi Illica i Giuseppe Giacosa, amb els quals escriuria tres obres mestres: La bohème (1896), Tosca (1900) i Madama Butterfly (1904).
►LA FRENÈTICA FAULA DE LA LLEBRE I LA TORTUGA
►De l’11 al 26 d’abril de 2026 al Jove Teatre Regina de Barcelona. (Català)
►Versió i direcció de Silvia Navarro
►Música original d’Eduard Tenas
►La Flaix, la llebre, no pot parar quieta i és incapaç de concentrar-se per més que ho intenta. La Calma, la tortuga, no té gens de pressa i li agrada viure una vida tranquil·la prenent decisions sense precipitar-se. Amb estils de vida tan diferents, sembla que mai podran arribar a ser amigues. De fet, es porten tan malament que l’Atena, una professora que acaba d’arribar a l’illa on viuen, decidirà fer-les córrer juntes a la Gran Cursa del Volcà de les festes de l’illa. Sabran fer equip? Qui guanyarà? La llebre o la tortuga?
ELS ESTUNMEN
►Del 15 d’abril al 3 de maig al Teatre Lliure a la sala Fabià Puigserver de Barcelona. (Diversos)
►Direcció d’escena de Nao Albet i Marcel Borràs.
►Els estunmen és un projecte operístic protagonitzat per un grup d’especialistes de cinema que pretén explorar i qüestionar la idea clàssica de masculinitat a través de la figura de l’heroi, així com desconstruir les representacions que al llarg de la tradició s’han fet d’aquest personatge protagonista.
►Aquest projecte d’Albet i Borràs vol incidir, precisament, en aquest imaginari: quina ideologia s’amaga darrere de la figura de l’heroi? Quins patrons de masculinitat perpètua? Continua exercint influència la idea de l’heroi mascle i valerós?
LA BARCAROLA
►25 i 26 d’abril de 2026 a la Sala Foyer del Gran Teatre del Liceu de Barcelona. (Diversos)
►Direcció d’escena, dramatúrgia i videoescana de Juan Pablo Mendiola
►La barcarola és un espectacle on la creació visual i la il·lustració en directe de La Patossa flueixen al ritme de la música.
►Imatge i música es fusionen per embolcallar el públic infantil d’una experiència sensorial i plena de bellesa. Una connexió de llenguatges on la música afavoreix la mirada i les imatges emfatitzen l’escolta; una experiència inspiradora que pretén captivar els infants en el moment de l’espectacle i alhora despertar-los la imaginació i la curiositat per experimentar.
►Un viatge immersiu on dos cantants, dos músics multiinstrumentistes i una artista visual interpreten una selecció d’àries d’òpera que han estat curosament arranjades per atraure els més menuts. La proximitat amb els artistes que ens ofereix la sala Foyer afavoreix una connexió molt directa entre els infants i l’espectacle.
WERTHER
►Del 2 al 17 de maig de 2026 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. (Francès)
►Direcció d’escena de Christof Loy.
►Direcció musical Henrik Nánási.
►L’any 1774 es va publicar Les tribulacions del jove Werther, una novel·la amb trets autobiogràfics de l’aleshores desconegut escriptor alemany Johann Wolfgang von Goethe, amb 25 anys. Ràpidament, es va convertir en una fita de la literatura universal. És una obra que pertany al període romàntic i un dels millors exponents del moviment Sturm und Drang. Una obra epistolar que relata la història de Werther, un jove inflamat que escriu cartes al seu amic Wilhelm sobre el seu amor obsessiu per Charlotte, que el rebutja per casar-se amb un altre home, perquè ho va prometre a la seva mare moribunda.
►L’èxit de la novel·la, paradoxalment, es va transformar en un gran problema social, atès que el gener del 1775 va començar una onada de suïcidis per amor inspirats en l’heroi romàntic. Aquests casos van continuar durant diversos anys i es van convertir en un fenomen posteriorment molt estudiat i difós per tot Europa. Apassionat per la intensitat de la trama, Massenet va començar a posar-hi música l’any 1885.
TU, JO… I VOSALTRES… I LES CANÇONS…
►Del 6 al 17 de maig de 2026 a la Sala Versus Glòries de Barcelona. (Català)
►Una idea i creació de Daniel Anglès i Pilar Capellades.
►El musical més petit torna als orígens per celebrar els seus 30 anys.
►L’any 1996 van estrenar al Versus Teatre un espectacle amb el qual va néixer “El musical més petit”. Ara, 30 anys més tard, tornen als orígens amb un nou espectacle musical “Tu, jo… i vosaltres… i les cançons….” Una oportunitat única per gaudir de prop de les grans veus de Daniel Anglès i Pilar Capellades acompanyats al piano per Sergi Cuenca.
►ORELLES DE PAPALLONA
►Del 9 al 24 de maig de 2026 al Jove Teatre Regina de Barcelona. (Català)
►Versió i direcció de Georgina Cort Escriche.
►Música original de Josep Ferré
►La Sara té les orelles grans, i per això és motiu de burles per part dels seus companys. Trista i afligida li pregunta a la seva mare si és una “orellotes” i després d’una meravellosa i imaginativa resposta, la Sara canvia la seva manera d’enfrontar-se a les burles. Amb un gran somriure i una gran imaginació, descobreix que allò que la fa diferent és justament el que la converteix en única i meravellosa.
►La història que narra Orelles de papallona es basa a buscar el costat positiu i alegre de les coses, desenvolupar l’autoestima i utilitzar la imaginació per a fer front a les crítiques. Ens ensenya a saber que sovint el que ens fa diferents ens fa únics i extraordinaris.
►Ens ensenya a acceptar-nos, a estimar-nos i a relacionar-nos. I tot això explicat amb música, imaginació i molt color.
MICHAEL’S LEGACY
►Del 10 al 21 de juny de 2026 al Teatre Poliorama de Barcelona. (Diversos)
►Michael’s Legacy, avalat pel Club de Fans de Michael Jackson a Espanya com el millor espectacle musical totalment en directe sobre El Rei del Pop en l’actualitat, és un homenatge a Michael Jackson, creat per la companyia Jackson Dance Company.
►Michael’s Legacy és el primer homenatge a Michael Jackson que ofereix el concepte d’espectacle que tenia el rei del pop a les seves gires, amb veus i música en directe. Michael’s Legacy és un espectacle apte per a totes les edats, en el qual es podrà gaudir d’una escenografia molt cuidada, amb rèpliques exactes de les cançons originals i un toc especial donat per la companyia en les seves representacions, amb un gran cos de ball format per 8 ballarins, una increïble banda de 4 músics i veus en directe, que ens transmetran a la perfecció els missatges que el rei del pop ens feia arribar en cadascuna de les seves actuacions, fent-te viure una increïble història com si tu fossis el protagonista.
►Jackson Dance Company crea aquest espectacle musical de gran format per a tots els públics amb el qual han actuat en grans recintes i els teatres més importants del nostre país.
►Aquest increïble grup artístic està format per un elenc de gairebé vint persones entre ballarins, actors, cantants i tècnics, que al costat de la seva capacitat interpretativa ens transmetran a la perfecció els missatges que el rei del pop ens feia arribar en cadascuna de les seves actuacions. Per això comptem amb el millor impersonator del Rei del Pop, Ximo MJ, amb gran semblança física i capaç de realitzar i transmetre a la perfecció cada moviment i gest que acompanyaven en cadascun dels seus concerts a aquest gran artista que va ser MICHAEL JACKSON.
SEMIRAMIDE
►13 de maig de 2026 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. (Italià)
►Direcció musical de Paolo Arrivabeni.
►Semiramide és una de les darreres òperes de Gioachino Rossini. Estrenada al Teatre La Fenice de Venècia el 1823, i basada en la tragèdia de Voltaire Sémiramis, destaca per la seva música exuberant i les seves complexitats dramàtiques, a més de la trama carregada de passions, conflictes familiars i intriga política. Amb un llibret de Gaetano Rossi, l’òpera és un exemple destacat del gènere belcantista, en què l’espectacle vocal i l’habilitat tècnica dels cantants són elements fonamentals.
►La trama de Semiramide gira al voltant de la protagonista que porta el títol de l’obra: la Reina de Babilònia, que es veu atrapada en una trama de venjança i secrets. La història s’inicia amb la mort del seu marit, Nino, i el misteri sobre qui va ser la persona responsable d’aquest assassinat. Semiramide, després de molts anys de regnar, s’enamora de l’heroi Assur, sense saber que aquest és el fill del seu marit assassinat.
AL COR DEL PETIT LICEU
►30 i 31 de maig de 2026 a la Sala Foyer del Gran Teatre del Liceu de Barcelona. (Català)
►Dramatúrgia i direcció de Marc Rosich
►Arranjaments i direcció musical de Jordi Cornudella.
►En el marc del 25è aniversari del Petit Liceu, el Foyer del Gran Teatre del Liceu acull un espectacle nou que ens endinsa en un univers sonor que només un cor d’òpera com el del Gran Teatre del Liceu pot oferir.
►El cor és l’essència de l’òpera, el batec que dona vida a les històries i que transforma les emocions individuals en una poderosa experiència col·lectiva. És la veu que expressa els sentiments més íntims i, alhora, uneix les ànimes en un clam compartit d’amor, passió, tragèdia i esperança.
►Aquest espectacle immersiu de proximitat ens convida a viatjar al cor mateix de l’òpera. A través de les grans peces corals del repertori i d’una posada en escena plena de dinamisme, descobrirem la força i la vibració que fan del Cor una de les expressions més profundes de l’art musical.
►Una experiència sensorial que posa en relleu la veu humana com a instrument capaç de commoure i unir, amb un batec que ressona dins nostre i que ens connecta amb l’ànima col·lectiva.
►Veniu Al Cor del Liceu i sumeu-vos al seu batec.
LE NOZZE DI FIGARO
►Del 4 al 21 de juny de 2026 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. (Italià)
►Direcció d’escena de Marta Pazos.
►Direcció musical de Giovanni Antonini
►Lorenzo Da Ponte, llibretista de Mozart en la seva famosa Trilogia (Le nozze di Figaro, Don Giovanni, Così fan tutte), va tenir una vida de novel·la: viatger, director del Nou Teatre Italià de la cort de Viena, professor d’italià a Londres i amic de Casanova (al qual va tenir molt present en la caracterització del Don Giovanni), va acabar com a professor a la Universitat de Colúmbia de Nova York, on va morir.
►D’altra banda, Beaumarchais, amb una personalitat extraordinària, comparteix amb Da Ponte una vida plena d’aventures: va ser rellotger, inventor, dramaturg, professor de piano de les filles de Louis XV, espia, diplomàtic, editor, horticultor i revolucionari. Beaumarchais va trigar molt a poder publicar Figaro o La folle journée, censurada i obstaculitzada pel mateix rei per la dura crítica social que posava el punt de mira en l’arrogància de la classe dominant: l’aristocràcia just abans de la Revolució Francesa. L’obra mostra l’antagonisme social entre classes, amo-criat, i defensa la superioritat moral de la base de la societat i encoratja a una revolta.
LA TORRE DELS SOMNIS
►Del 13 al 20 de juny de 2026 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. (Diversos)
►Direcció de Lluís Danés
►Direcció musical de Sergi Cuenca
►La Torre dels Somnis és un espectacle de gran format que combina l’òpera amb el circ i la poesia.
►Una proposta operística amb música de Puccini i una dramatúrgia que, valorant els somnis i les utopies, narra amb llenguatge poètic el darrer desafiament de la realitat contra els impossibles que habiten la torre. Un far ple de llum que emergeix entre tenebres. La Torre dels Somnis, un lloc on tot és possible, un racó de món on no cal dormir per somiar.
►Un espectacle per a totes les edats que pretén arribar d’una manera especial al públic adolescent i jove amb la força, el risc i l’emoció que emanen de la fusió entre l’òpera i el circ, i una dramatúrgia amb la qual es podran sentir identificats.
►Un espectacle decididament emocionant i emocionantment decidit a demostrar que les coses impossibles són possibles si no deixem de somiar.
ACI, GALATEA E POLIFEMO
►16 de juny de 2026 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. (Italià)
►Direcció de René Jacobs .
►Acis, Galatea i Polifem (HWV 72) és una de les obres més destacades de Georg Friedrich Händel, composta l’any 1708. Aquesta obra, que es pot considerar un oratori dramàtic, es basa en la mitologia grega (compilada al llibre Metamorfosis, d’Ovidi) i explica la història d’amor entre el pastor Acis i la nereida Galatea, així com la gelosia i la venjança del ciclop Polifem, un ciclop que, consumit per la ràbia, posa fi a la vida d’Acis. Reflex de les passions humanes extremes, la música de Händel s’utilitza magistralment per expressar l’amor, el desig i la tragèdia.
►L’argument se centra en tres personatges principals: Acis, un jove pastor que està enamorat de Galatea, una bella nimfa del mar, i Polifem, un ciclop que també s’enamora de Galatea i que, en ser rebutjat, es deixa portar pel seu desig de venjança. En un acte de gelosia, Polifem mata Acis, però Galatea, en la seva tristesa, transforma el cos del seu estimat en una font d’aigua clara, immortalitzant així el seu amor per sempre. Aquesta idea de la transformació de la mort en vida a través de la natura aporta a l’òpera un caràcter poètic i transcendental.
ÒH!PERA
►Del 4 al 6 de juliol de 2026 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. (Diversos)
►Compositors: Sergi Puig, Arnau Brichs i Anna Colom.
►Amb Òh!pera, el Gran Teatre del Liceu i el Disseny Hub obren les portes a un projecte pioner que redefineix el concepte tradicional de l’òpera, apostant per formats innovadors que connecten amb les sensibilitats del segle XXI. Aquesta iniciativa, que combina experimentació, interdisciplinarietat i risc creatiu, dona veu a nous talents i llenguatges artístics en un escenari pensat per a la sorpresa i la reflexió.
►El projecte, sota el guiatge d’Àlex Ollé, es fonamenta en la creació d’òperes breus que, tot i la seva condensació, mantenen l’essència del gènere: la fusió entre música, dramatúrgia i direcció d’escena. Aquestes obres, concebudes per creadors emergents en col·laboració amb artistes en estadis més avançats de les seves carreres, exploren temes contemporanis com la identitat, la tecnologia, l’ecologia o els conflictes socials, apropant el públic a realitats que ressonen amb la nostra quotidianitat.
FALSTAFF
►Del 9 al 19 de juliol de 2026 al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. (Italià)
►Direcció d’escena de Laurent Pelly.
►Direcció musical de Josep Pons.
►Any 1893: Verdi, amb 80 anys, assisteix a l’estrena de Falstaff a la Scala. Com a gran esdeveniment, entre el públic hi ha la princesa Letizia Bonaparte i els compositors d’òpera italians Pietro Mascagni i Giacomo Puccini. El mateix compositor va sortir a saludar a l’escenari ovacionat al final de cada acte.
►Verdi, amb una carrera extensa i excepcional, que ocupa gairebé dos terços del segle xix, es volia acomiadar amb una gran obra còmica: perquè la seva única incursió, Un giorno di regno, (1840), va ser un gran fracàs, atès que en el mateix període van morir la seva dona i dos dels seus fills, unes circumstàncies complexes per escriure una comèdia.